پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:52:38 - شنبه 12 بهمن 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رصدسرعت و حجم استفاده اینترنت
اگر حجم ترافیک اینترنت شما نا محدود نیست، جزو خیل عظیمی از کاربران هستید که نیازمند مراقبت از حجم اینترنت خود و رصد مداوم میزان استفاده از آن هستند. در واقع توصیه اکید به شما این است که برای آنکه هزینه اضافی در ماه برای اینترنت خود پرداخت نکنید، به شکل مرتب و حتی ساعتی […]

اگر حجم ترافیک اینترنت شما نا محدود نیست، جزو خیل عظیمی از کاربران هستید که نیازمند مراقبت از حجم اینترنت خود و رصد مداوم میزان استفاده از آن هستند. در واقع توصیه اکید به شما این است که برای آنکه هزینه اضافی در ماه برای اینترنت خود پرداخت نکنید، به شکل مرتب و حتی ساعتی به مراقبت از حجم ترافیکی خود بپردازید. با این ابزار میتوانید علاوه بر انجام این مهم، سرعت اینترنت خود را نیز به شکل مداوم رصد کنید.
به گزارش پرشین مگز به نقل از تابناک، یکی از مشکلات اساسی برای کاربرانی که از اینترنت محدود و با حجم مشخص از ترافیک در ماه استفاده میکنند، آن است که اغلب پیش از اتمام ماه، حجم ترافیکی آنها به اتمام میرسد – حداقل برای ما بارها اینگونه بوده است! از سویی سر زدن به وب سایت ارائه دهنده خدمات اینترنت یا ISP برای وارسی میزان مصرف اینترنت نیز کار چندان جالبی نیست و نیازمند حوصله و زمان زیادی است، ضمن آنکه امکان رصد مداوم را نیز نمیدهد.
در نتیجه فکر بهتر آن است که ابزاری در دست کاربران باشد که به واسطه آن بتوانند ضمن رصد مداوم حجم استفاده شده از اینترنت خود، به شکل مدام سرعت اینترنت خود را نیز بررسی کرده و از برقراری ارتباط به شکل معمول مطمئن شوید.
برای این منظر نرم افزارها و ابزارهای زیادی یافت میشود که در بین آنها NetTraffic یک نمونه جالب توجه است که بنا به دلایلی همچون رایگان بودن، حجم اندک و کاربری آسان، در این گزارش آن را به شما معرفی میکنیم:
337479_790
همانگونه که ذکر شد، حجم این برنامه بسیار اندک و نصب آن بسیار ساده است و از سوی دیگر سبک بودن آن هیچ بار اضافی برای سیستم به همراه ندارد. نکته مهمتر آنکه بعد از نصب این نرم افزار در Tray ویندوز قرار میگیرد و در هر لحظه که شما اراده کنید تنها با یک کلیک میتواند اطلاعات سرعت و حجم استفاده شده را به شما ارائه کند.
کلیک کردن بر روی آیکون این نرم افزار در Tray ویندوز شما را با یک پنجره کوچک مواجه میسازد که در آن با یک نمودار سرعت فعلی ارتباط شما نمایش داده میشود. سرعت دانلود و آپلود در این پنجره با رنگهای سبز و قرمز نمایش داده شده است. همچنین این نمودار به شکل Real-Time به روز رسانی میشود و هرگونه رد و بدل شدن داده را ثبت میکند:
337480_860
حال برای دریافت اطلاعات جزئی تر بر روی این آیکون کلیک راست کنید و از منوی آن گزینه Statistics را انتخاب کنید:
337481_145
گزارشی که در این صفحه با آن روبرو میشوید به شما اجازه میدهد که بتوانید میزان حجم مصرف شده خود را محاسبه کنید. در تب General شما میتوانید اطلاعات مربوط به حجم مصرف شده را به سال، ماه، روز و ساعت مشاهده کنید. نرم افزار هر آنچه را که منجر به رد و بدل شدن داده ها از طریق Net باشد را ثبت کرده و به شما ارائه میکند.
از سوی دیگر این بخش به سه قسمت تقسیم شده است که حجم مصرفی شما را در قالب مصرف فعلی، میانگین مصرف و همچنین پیش بینی مصرف شما نمایش میدهد:
337482_420
با کلیک کردن بر روی تب Charts / Tables میتوانید همین اطلاعات را به شکلی گرافیکی مشاهده کنید. در اینجا همچنین میتوانید به تحلیل و بررسی اطلاعات دامنه مشخصی از داده ها بپردازید. به این معنی که در این قسمت میتوانید با مشخص کردن یک تاریخ مشخص، میزان حجم مصرفی طی آن تاریخ را بررسی کنید.
337487_523
برای اینکار کافی است که تاریخ مورد نظر خود را از نوار ابزار بالای نمودار گرافیکی انتخاب کنید:
337483_925
همچنین میتوانید با کلیک و کشیدن ماوس بر روی یک زمان مشخص بر روی نمودار گرافیکی موقعیت آن زمان خاص را به شکل دقیق تر بررسی کنید. با کلیک بر روی تب Table نیز میتوانید همین اطلاعات را به شکل عدد و ارقام مشخص مشاهده کنید:
337484_829
از سوی دیگر در تنظیمات این نرم افزار – کلیک راست بر روی آیکون و انتخاب Settings – میتوانید علاوه بر تغییر تنظیمات نرم افزار برای تعیین عملکرد آن، با تغییر رنگ داده ه، اقدام به شخصی سازی آن نیز بکنید:
337485_311
در نهایت اینکه NetTraffic بر روی همه نسخه های ویندوز از XP تا ویندوز ۸ قابل اجرا است و با هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی ویندوز همخوانی دارد.

منبع : پرشین مگز

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب