پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:38:37 - پنجشنبه 24 بهمن 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستگاه قضایی خط مقدم مبارزه با مفاسد است
معاون اول قوه قضائیه در شورای قضایی استان کرمان گفت: دستگاه قضایی، خط مقدم مبارزه با مفاسد است و سلامت این دستگاه و کارکنان اداری و قضایی آن بسیار مهم است. به گزارش”صبح رابر”، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: سلامت در دستگاه قضایی ضروری است و این سلامت هم  سلامت جسم را […]

معاون اول قوه قضائیه در شورای قضایی استان کرمان گفت: دستگاه قضایی، خط مقدم مبارزه با مفاسد است و سلامت این دستگاه و کارکنان اداری و قضایی آن بسیار مهم است.

به گزارش”صبح رابر”، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: سلامت در دستگاه قضایی ضروری است و این سلامت هم  سلامت جسم را در بر می گیرد و هم سلامت سلوک و رفتار کارکنان را شامل می شود .

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر خروجی دستگاه قضائی بیان داشت: دستگاه قضایی نقش زیادی در کارآمدی برای نظام جمهوری اسلامی دارد و کارآمدی دستگاه قضایی باعث افزایش اعتماد مردم به نظام و دستگاه قضایی می شود .

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه اگر در بحث نیروی انسانی بومی سازی نکنیم ، بعدا با درخواست های نقل و انتقالات مواجه می شویم ، افزود: بحث بومی سازی بصورت جدی در تقسیم قضات مد نظر است و اقداماتی در این زمینه شده است .وی تصریح کرد، مصونیت دستگاه قضایی بسیار مهم است و این مصونیت در پرتو تذکر و مراقبت از مجموعه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد:جابجایی قضات بر اساس پیشنهاد روسای کل در استانها صورت می گیرد و حقوق و مزایای قضات در سراسر کشور یکی است و با هم تفاوت ندارد.

وی در ادامه افزود: با آمدن نیروهای جدید  باید گردش نیرو اتفاق بیفتد تا نیروها بتوانند سمت های جدید را احراز و از تجربیاتشان استفاده کرد و نباید نیرو را در یک پست و سمت چند سال نگه داشت .

این مقام عالی قضایی در پایان با اشاره به سمتی که  بازپرس ویژه قتل دارد، تصریح کرد: در بعضی مواقع نمی توان بعضی از نیروهای متخصص را جابجا کرد و این فرد باید سالها در این پست باقی بماند لذا باید حق ارتقا و افزایش حقوق او را در نظر گرفت و پرداخت کرد.

 منبع:روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب