پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:54:20 - دوشنبه 12 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آقای تبریزی صاحب کرم را پشیمان نکنید
آیا کارگردان فیلم های توهین آمیز و گران قیمت حرمت میهمان نوازی کرمانی ها را در فیلم جدید خود حفظ می کند؟ به گزارش ” صبج رابر” به نقل از ” بوتیا ” ، فیلم سینمایی «دردسرهای شیرین» به کارگردانی کمال تبریزی از روز جمعه نهم اسفندماه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان کلید ‌خورده […]

آیا کارگردان فیلم های توهین آمیز و گران قیمت حرمت میهمان نوازی کرمانی ها را در فیلم جدید خود حفظ می کند؟

به گزارش ” صبج رابر” به نقل از ” بوتیا ” ، فیلم سینمایی «دردسرهای شیرین» به کارگردانی کمال تبریزی از روز جمعه نهم اسفندماه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان کلید ‌خورده است.

محمد علی حسین نژاد تهیه کننده ی این فیلم  گفته است که با عنایت به پیشینه‌ی تاریخی و جذابیت‌هایی که کرمان دارد؛ توجه‌ها را به این استان جلب خواهد کرد؛ بنابراین کرمانی‌ها باید قدر این فرصت را بدانند.

در نگاه اول این موضوع بسیار خوب به نظر می رسد. با توجه به ناشناخته بودن جاذبه های کرمان ساخته شدن فیلم های سینمایی و سریال هایی که از رسانه ملی پخش می شوند و یا فیلم هایی نظیر شیار ۱۴۳ که درخشش بسیار خوبی در جشنواره ها و در دید مردمی دارند در کرمان فرصت مناسبی است ، اما حضور آقای کارگردان فیلم های توهین آمیز و گران قیمت در راس فیلم سینمایی دردسرهای شیرین آن هم با موضوع دانشجویی و ازدواج ؛ و دردسرهای شیرینش کمی حاشیه ساز است.

در سال ۱۳۷۸ سریال «قصه‌های رودخانه» با سرمایه‌گذاری سیمای جمهوری اسلامی و کشور مالزی و به کارگردانی کمال تبریزی تولید می‌شود اما این سریال هرگز امکان نمایش در شبکه‌های ملی را نمی یابد.

در همان سال فیلم سینمایی« پاداش» با سرمایه گذاری سیمافیلم تولید می‌گردد. قرار بر این می شود که پس از اکران فیلم سینمایی پاداش، سریال ۴ قسمتی آن از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود. اما سیما پس از بازبینی فیلم، از فیلم برائت می جوید و پاداش به دلیل عبور از خط قرمزهای اخلاقی و تعرض به برخی مقدسات دینی توقیف می شود!

درسال ۱۳۸۸ کمال تبریزی فیلم سینمایی«دونده زمین» را با مشارکت ژاپنی‌ها می سازد. گرچه این فیلم نیز امکان نمایش عمومی در کشور را نمی‌یابد، اما برخلاف سرمایه گذاران ایرانی فیلم‌های تبریزی، ظاهرا سرمایه گذار ژاپنی چندان از تولید فیلم ناخرسند نیست.

یک بازیگر ژاپنی که قصد دویدن دور دنیا را دارد در ترکیه متوجه بیماری سرطانش می شود. او امیدوارانه به سفرش ادامه می دهد. در گذر از ایران، از روستایی عبور می کند که همه اهالی آن یا خوابند یا خواب زده! دونده ژاپنی سرزندگی را به کودکان این سرزمین به آرمغان می آورد تا شاید آنان والدین خوابزده خود را بیدار کنند! در شرایطی که همگان ایران اسلامی را منشاء بیداری اسلامی در جهان می دانند فیلمساز، مردم ایران را خوابزده به نمایش می گذارد تا شاید کسی از آنسوی آبها آنها را بیدار کند!!

در سال ۱۳۸۷کلید یکی از پرهزینه ترین سریال های تلویزیونی توسط مسئولین زده می شود. سریالی که تنها در یک فاز آن ۱۲ هزار هنرور و ۷۰ بازیگر مطرح کشور در آن حضور دارند. در حالی که تهیه کننده سریال از آماده بودن ۴۰ قسمت از سریال سرزمین کهن برای پخش از سیما در سال ۹۲ خبر می داد، یکباره این خبر در رسانه ها تیتر اول شد! کمال تبریزی از اصلاح «سرزمین کهن» خبر داد. اما این اصلاحات هم کارگر نمی افتد و سریال به دلیل توهین به ایل بختیاری توقیف می شود.

آنهایی که دستی در تولید فیلم و سریال دارند می دانند اصلاحات جدی و مفصل سریالی که ۴۰ قسمت آن آماده پخش است و بعد هم توقیف آن یعنی چند میلیارد خسارت!

مسئولین محترم، اگر خسارت های چند میلیاردی بابت تولید سریال « قصه های رودخانه»،«پاداش» و «سرزمین کهن» که آقای کمال تبریزی بر بیت المال و فرهنگ کشور تحمیل کرده اند را نادیده می گیرید.

 اگر فیلم های توهین آمیز « دونده زمین» ، «مارمولک»  و «سرزمین کهن» را برای ارزیابی دیدگاه های فکری آقای تبریزی مورد توجه قرار نمی دهید.

و اگر حضور فائزه هاشمی را در پشت صحنه سریال «سرزمین کهن » تنها یک دیدار ساده تلقی می‌کنید و توهین کمال تبریزی به یک بازیگر جوان تنها به جرم بازی در یک فیلم ضد فتنه در جشن کمک به زلزله زدگان آذربایجان را به فراموشی سپردید.

اما مسئولین محترم مواظب باشید  امکانات استان کرمان در جهت تمسخر و توهین به مردم دیار کریمان در اختیار کمال تبریزی قرار نگیرد و  فیلم دردسرهای شیرین دردسر های ناشیرین آینده را برای شما به بار نیاورد.

البته می دانیم که این موضوعات از روی سابقه ی کاری آقای تبریزی تنها حدث و گمانهایی بیش نیست ، اما حق دهید که کمی هم باید نگران بود ؛ نگران دیار کریمان

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب