پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:07:41 - دوشنبه 12 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رابر : امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی نمی تواند جلوی رشد و بالندگی را بگیرد
به گزارش ” صبح رابر“رئیس کمیته امداد در نماز جمعه رابر گفت : همزمان با بیست و ششمین سالگرد تاسیس کمیته امداد هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ الی ۱۶ اسفند ماه در شهرستان رابر برگزار می شود . وی افزود : مراسم شور نیکوکاری با هدف ترویج سنت حسنه انفاق و کمک به نیازمندان […]

به گزارش ” صبح رابر“رئیس کمیته امداد در نماز جمعه رابر گفت : همزمان با بیست و ششمین سالگرد تاسیس کمیته امداد هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ الی ۱۶ اسفند ماه در شهرستان رابر برگزار می شود .

وی افزود : مراسم شور نیکوکاری با هدف ترویج سنت حسنه انفاق و کمک به نیازمندان جامعه همزمان با مشارکت  سپاه پاسدارن، سازمان صدا و سیما در پایگاههای کمیته امداد نیروی مقاومت بسیج در سراسر شهرستان  برگزار خواهد شد.

وی افزود : بر اساس سند چشم‌انداز بیست‌ساله، ۵ سال با  نگرش و رویکرد جدید علاوه بر خدمات ولایتی به سمت توانمند سازی خانواده ها حرکت کردیم، با تشکیل بانک اطلاعات و ظرفیت تحت پوشش ، آموزش کوتاه مدت و بلند مدت در کلاس های آموزشی فنی وحرفه ای ، با پرداخت تسهیلات خدمات امداد توانمند سازی ایجاد شده است.

فیروزی خاطر نشان کرد:  در جهت وابستگی اقتصاد مقاومتی روبرو، استفاده از همین ظرفیت هاست و از طریق شناسایی خانواده  خودکفا ، از آن حمایت و پشتیبانی کنیم صنعت دستباف  قالی این  صنعت جزء لاینفک  همه خانواده ما بود، امروزه بنا به درخواست مردم یک پایگاه درروستای  سیه بنوئیه و ننیز آموزش  قالی بافی راه اندازی شدو همچنین مردم  برای تسهیلات و منابع بانکی به واحد خود کفایی مراجعه کنند.

وی افزود:  در سال ۱۳۹۱ ،۴۰ مورد پرداخت وام قرض الحسنه و در سال ۱۳۹۲ ،۲۰۰مورد وام پرداخت کردیم در پایان سال و نیمه دوم سال تسهیلات مهمی ر افراهم کردیم .

در ادامه گفت : طرح نظام آموزش و خانواده ها با حضور  سر مربیان ، با هدف استمرار تربیت و شناسایی توانایی های فردی و هم گروهی ،آموزش آسیب های خانواده  ها ،مشکلات و آسیب ها  خانواده ها در سال ۹۲-۹۳ در حال شناسایی است  .

رئیس کمیته امداد رابر تصریح کرد : امسال در کنکور دو نفر رتبه دو رقمی در سطح شهرستان و یک رتبه تک رقمی دکترا از افراد تحت پوشش کمیته امداد داشتیم ، و همچنین ۱۳ نفر از افراد تحت پوشش امسال پذیرفته شدند و این نشان می دهد مشکلات اقتصادی و معیشتی  نمی تواند جلوی رشد و بالندگی آنها را بگیرد.

وی افزود :  طرح اکرام و ایتام  در جایگاه مناسب است آنهایی که اسطاعت مالی دارند یک یا چند یتیم را از لحاظ مادی و معنوی حمایت کنند، فردی که سرپرست خودش را از دست داده است این افراد در کنار شما ۵۰۰ نفر یتیم تحت پوشش و در سطح شهرستان در خارج از شهر  ۷۰۰ نفر هستند ، که ماهانه باپرداخت  ۲۰ هزارتومان  بخش کوچکی از مشکلات  آنها می توان برطرف شود .

فیروزی گفت : کمیته امداد سازمانی مردم نهاد است که با برداشتن گام های اساسی توانمندسازی جامعه هدف خود را دنبال می کند.

وی در پایان  از مردم خیر و نیکوکار شهرستان  دعوت کرد تا در این روز بار دیگر جلوه هایی از ایثار و فداکاری را به نمایش بگذارند و  از سخاوت و بزرگواری همه مردم که کمیته امداد را حمایت و پشتیبانی می کنند بخصوص از نماینده فرهیخته شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه تقدیر و تشکر کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب