پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:44:58 - دوشنبه 30 اردیبهشت 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اساس اسلام بر اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است
به گزارش “صبح رابر“حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اساس اسلام بر اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است و خداوند متعال نظام تکوین و تشریع را بر همین اصل اعتدال و میانه روی بنا نهاده است، گفت: ما درطول انقلاب از افراط گرائی و تفریط گرائی ضربه های بسیاری خورده […]

به گزارش “صبح رابرحضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اساس اسلام بر اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است و خداوند متعال نظام تکوین و تشریع را بر همین اصل اعتدال و میانه روی بنا نهاده است، گفت:

ما درطول انقلاب از افراط گرائی و تفریط گرائی ضربه های بسیاری خورده ایم و در سالهای اخیر هم این گروه ها از بیرون و درون تلاش کرده اند که حوزه را تحت تاثیر قرار دهند.
به گزارش خبرآنلاین ، آیت الله مکارم شیرازی،در دیدار با جمعی از اساتید و نویسندگان برجسته حوزه علمیه قم افزود: البته در حوزه های علمیه اکثریت با اهل اعتدال و عقلانیت است ولی این گروه های اندک و تندرو با هیاهو و جنجال سعی می کنند که دیگران را منزوی و خاموش کنند.

وی افزود: من در هر جا که افراط گرایی را دیده ام در مقابل ان ایستادگی کرده ام تا جایی که در همین سالهای اخیر هم برخی اشاره کردند که این اقدامات برای شما هزینه دارد ، ولی من پاسخ دادم که آبرویی از امام عصر عج گرفته ام و می خواهم آن را تقدیم محضر ایشان بکنم.
آیه الله مکارم خطاب به اساتید حاضر در جلسه تاکید کرد: شما هم باید فعال تر باشید و با انسجام و دعوت از دیگر فضلای حوزه، صدای خود را بلندتر کنید تا معلوم شود که اعتدالیون حوزه در اکثریت هستند.
وی با اشاره به مشکلات سالهای اخیر کشور، اظهار داشت: همین وضعیت فعلی که ما بدان گرفتار شدیم و خسارت های اخلاقی و فرهنگی و همچنین اقتصادی و سیاسی به بار آورد،  به دلیل حسن ظن های افراطی بود و متاسفانه هر چه مراجع حوزه تذکر دادند مورد توجه قرار نگرفت. من از همان آغاز، نشانه های افراط گری و انحراف را در این جماعت دیدم و به خود آنها هم توصیه کردم که افراد معتدل و متفکر و دلسوز که تعداد آنها هم کم نیستند در اطراف خودتان جمع کنید و در این فرصت به مردم و کشور خدمت کنید، ولی گوش نکردند .
این مرجع تقلید با اظهار این که متاسفانه برخی به بهانه اینکه ما از اصلاح امور مایوس هستیم، از انجام تکلیف شانه خالی می کنند، گفت :ما باید با امیدواری و جدیت و در حد توان به اصلاح امور بپردازیم و اگر چنین نکنیم افراد افراطی و پرسرو صدا بر همه امور مسلط می شوند و و اهل اعتدال و خرد را هم به حاشیه می رانند.
آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن بیان این که ما باید اعتراف کنیم که در برخی اوقات محافظه کاری کرده ایم و دیر به صحنه آمده ایم، تاکید کرد:من ضمن قدردانی از اقدامات شما، توصیه می کنم که با بدنه فضلا و اساتید حوزه که قاطبه حوزویان هستند ارتباط برقرار کنید و صدای اعتدال و میانه روی را که از توصیه های اکید اهل بیت (ع) است به گوش دیگران برسانید.

منبع :خبر آنلاین

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب