پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:02:07 - سه شنبه 13 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کشورهایی که در ایران سفارتخانه دارند به کرمان می آیند
رییس ستاد عتبات عالیات استان کرمان گفت: نیمه دوم اردیبهشت ۹۳ سفرای همه کشورهایی که در ایران سفارتخانه یا کنسولگری دارند، به کرمان می آیند. به گزارش”صبح رابر“: علی مهاجری  در جلسه ستاد همکاری اقتصادی و گردشگری استان کرمان با استان‌های کربلا و نجف اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات استان کرمان از چهار سال قبل […]

رییس ستاد عتبات عالیات استان کرمان گفت: نیمه دوم اردیبهشت ۹۳ سفرای همه کشورهایی که در ایران سفارتخانه یا کنسولگری دارند، به کرمان می آیند.

به گزارش”صبح رابر“: علی مهاجری  در جلسه ستاد همکاری اقتصادی و گردشگری استان کرمان با استان‌های کربلا و نجف اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات استان کرمان از چهار سال قبل کار خود را آغاز کرده و در سال گذشته قرار شد صفر تا ۱۰۰ کاری را به نام مردم کرمان در کربلا انجام دهد و کار ساخت گنبد و بازسازی حرم مطهر امام حسین(ع) به این استان محول شد.

وی افزود: کارهای مقدماتی انجام، طرح در سال گذشته ارائه و تصویب شد که قبل ماه محرم گذشته قرارداد بازسازی منعقد شد.

مهاجری تصریح کرد: کار در سه بخش ساخت گنبد، ستون ها و معماری انجام می شود که دو بخش قابلیت اجرا در کرمان را داراست و کار طلاکاری و ساخت گنبد تا ۲۰ روز دیگر در کرمان تمام می شود.

وی با ابراز امیدواریم از ادامه حمایت مالی مردم کرمان از این طرح گفت: گنبد اصلی حرم امام حسین(ع) ۷۰۰ سال قبل ساخته و بازسازی آن ۲۰۰ سال قبل انجام شده که بعد از ۷۰۰ سال ساخت گنبد به نام مردم کرمان ثبت خواهد شد.

مهاجری اظهار کرد: اعتماد خوبی بین مردم و مسوولان عراق به ایرانی ها در هشت سال گذشته به وجود آمده و با نگاهی به تاریخچه حرم امام حسین(ع) در گوشه گوشه کار ردپای کرمانی ها دیده می شود.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از عراق در قالب گردشگر و زائر به ایران سفر کرده اند و از ۱۹ اسفند به طور متوسط هر روز پرواز از کرمان به نجف خواهیم داشت و به دنبال هستیم در گردشگری بخشی از از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را با همکاری هتلداران و فعالان حوزه گردشگری به کرمان آوریم که علاقه و جاذبه در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حوزه صنایع دستی استان، مکانی در کربلا و نجف برای برقراری نمایشگاه در نظر گرفته و به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: می توانیم کالاهای خود را عرضه و بازار خوبی در عراق داشته باشیم و تلاش کنیم کالای با کیفیت ارائه و شرایط را هر روز ارتقا دهیم.

مهاجری گفت: نیمه دوم اردیبهشت ۹۳ سفرای همه کشورهایی که در ایران سفارتخانه یا کنسولگری دارند، به کرمان می آیند و فرصت بسیار خوبی برای استفاده در حوزه گردشگری استان است.

منبع : بوتیا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب