پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:09:40 - سه شنبه 13 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهری بدون مهمانسرا
به گزارش ” صبح رابر” سابقه تاریخی و قدمت سکونت در شهررابر به دوره قبل از اسلام مربوط می شود؛ شهری که با وجود آثار زیارتی و گردشگری متعدد و ویژگی مسافرپذیر بودنش،و محلی برای گذر مسافران و گردشگران به شهرهای همجوار ، فاقدمهمانسرا  برای اقامت گردشگران است.با قدمت تاریخی و دارا بودن جاذبه‌های فراوان […]

به گزارش ” صبح رابر” سابقه تاریخی و قدمت سکونت در شهررابر به دوره قبل از اسلام مربوط می شود؛ شهری که با وجود آثار زیارتی و گردشگری متعدد و ویژگی مسافرپذیر بودنش،و محلی برای گذر مسافران و گردشگران به شهرهای همجوار ، فاقدمهمانسرا  برای اقامت گردشگران است.با قدمت تاریخی و دارا بودن جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی برای گردشگران، از داشتن مسافرخانه یا مهمانسرا  و مراکز اقامتی دائمی محروم است، که به رغم وجود پتانسیل و ظرفیتهای بالا ، نتوانسته آن طور که باید و شاید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.


در دامنه ی کوهستانهای  سرد استان کرمان  و در جنوب غربی آن شهرستانی واقع شده خرم و دیدنی و با آب هوای فرح انگیز و طبیعت زیبا وسرشار از صفا ،که ۱۸۵۱کیلومتر مربع وسعت و ۳۴۶۹۲جمعیت دارد .

 رابر،بلند آوزگی نامش را ازآب و هوای فر ح بخش و مشک گیر  و طبیعت سر سبز دل انگیز ،محصولات و مردمانی غیور و مهمانواز فرا گرفته است .

در ایام نوروز ، بهار و تابستان مسافران و گردشگران زیادی ، همه ساله راهی رابر می شوند،که  برای اقامت آنها مکان دائمی وجود ندارد و باعث مشکلات مسافران و افرادی که قصد اقامت در این شهر را دارند بمی شود .

مسافران و گردشگرانی که قصد اقامت در این شهر را دارند اگرقوم وخویش یا  آشنایی در این شهر نداشته باشند برای استراحت به نباید با برپاکردن چادر در مسیرهای منتهی به پارک یا گوشه ای از خیابان  شهرستان  ، یا در مدارس که امکانات رفاهی خوبی ندارد. شب را به روز برسانند.

 

آستان مقدس امامزاده سید مرتضی به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی شهرستان از دیرباز مورد توجه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و در طول سال سیل عظیم زائران را از اقصی نقاط کشور به سوی خویش گسیل می دارد.

منطقه توریستی گردشگری تخت سرتشتک،بندر هنزا،چق چق،چشمه عسلی،چهرن،امامزاده سید مرتضی،تخت شاهزاده کوشا، ابشار ابسر و روستای انجرک ، بندر سیه بنوئیه،غارمموشا و آبشارهای دیمموئیه وپسله ودرخت توت ۴۰۰ساله ،قله ی دیمموئیه ودرختان زیبای گردو در دیزنگماه(دیزما) گردو درکار(قدیمی ترین گردوهای جهان)، تنگل هونی،تنگ کررو ،روستاهای زیبای اسکر (گلی اسکر), عشق اباد,دارنجان، تذرج, جواران, گنجان ،قدرودخانه و بنه سوخته ، و گرموئیه،تل کوشک : با پیشینه بیش از ۲۵۰۰ سال که در جنوب شهر رابر وجود دارد .چشمه عروس : که در فصول بهار و تابستان میزبان هزاران گردشکر از سراسر کشور به خصوص استانهای هرمزگان و کرمان می باشد.

روستای دیدنی سیه بنوئیه در ۵ کیلومتری این شهر به عنوان یکی از روستاهای پلکانی کشور (خانه های پلکانی) می باشد واز لحاظ سرسبزی و دارای آب هوای کوهستانی عالی می با شد. دهها آثار دیگر از جاذبه های دیدنی این شهرستان محسوب می شود.

توسعه ی شهرها بدون در نظر گرفتن امکانات رفاهی، توسعه ای ناقص به شمار می آید زیرا نبود امکانات رفاهی گریز سرمایه ها را در پی دارد.  

شهروندان ازمسئولان شهرداری و سایر متولیان درخواست دارند که به امور رفاهی مسافران برای حمایت از صنعت گردشگری و جذب مسافر به شهرستان توجه جدی به ایجاد مراکز اقامتی مسافران داشته باشند.امنیت جانی گردشگران در نظر گرفته شود، نبود مهمانسرا یا مسافرخانه  مانعی بر سر راه توسعه صنعت توریسم است.

فرماندار رابر  از ایجاد کمپ‌های مختلف گردشگری طبیعی درمناطق مختلف شهرستان خبرداد و گفت: یکی از نگرانی‌ها نبود هتل و یا مرکز اقامتی در شهرستان رابر است زیرا زمینه‌های گردشگری این شهرستان بسیار بالاست.

وی خاطرنشان کرد: در ورودی‌های شهر رابر در کنار چادر هلال احمر و میراث فرهنگی غرفه‌های کوچکی از آثار صنایع دستی ومحصولات ممتاز رابر که شامل انواع محصولات لبنی و عسل رابر است، ارائه می‌شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب