پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:33:17 - پنجشنبه 15 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیین جشن نیکوکاری در رابر
به گزارش ” صبح رابر” همزمان با سراسر کشور جشنواره احسان و نیکوکاری با شعار گسترش حضور مردمی برای سلامت و توانمندی خانواده ها با تاکید بر ارزش های اخلاقی، معنوی و مذهبی به مدت سه روز در رابر برگزار می شود. در آستانه سال نو که بهار طبیعت خودنمایی می کند، هوا دشت و دمن […]

به گزارش ” صبح رابر” همزمان با سراسر کشور جشنواره احسان و نیکوکاری با شعار گسترش حضور مردمی برای سلامت و توانمندی خانواده ها با تاکید بر ارزش های اخلاقی، معنوی و مذهبی به مدت سه روز در رابر برگزار می شود.

در آستانه سال نو که بهار طبیعت خودنمایی می کند، هوا دشت و دمن و همه جا بهاری می شود چه زیباست دل های نیازمندان نیز بهاری شود و جرقه امید و شادی در دلها و بر لبان نیازمندان نقش ببندد.

اینجا سرزمین فداکاری ها بزرگ و تقسیم کردن شادی های هر چند کوچک است، در این دیار مردمان با کمک های هر چند ناچیز خود، قدم های پایدار و کارهای بزرگ انجام می دهند و شکوه شاد کردن دلها که جلوه ای از ایثار است را بر روی بوم زندگی نقاشی می کنند.
کاشتن بذر امید در دل کودکی یتیم که چشم انتظار امدن بهار نیست نوید رویش می دهد، گل لبخند می رویاند، شادی می بخشد و نگاه مهربانی می پروارند، امیدی که کار انسان های وارسته و خیراندیش و از خود گذشته است.هفته احسان و نیکوکاری فرصتی برای همه ما است تا به هر شکل ممکن نیازمندان جامعه را مورد تفقد قرار دهیم. و شادی هایمان را تقسیم کنیم.

جشنواره نیکوکاری از روز گذشته در دبستان الزهرا با شرکت دانش آموزان، مسئولان ،معلمان و اهالی تعلیم و تربیت این شهرستان و امام جمعه  در پای صندوق های جمع آوری اعانات مستقر در مدرسه  آغاز شد. ودر دومین روز از جشنواره نیکوکاری در ۴ پایگاه‌های کمیته امداد پذیرای خیرین بود  ،رقم کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته افزایش بیشتری داشت.

این آیین باشکوه روز جمعه ۱۶ اسفندماه در میعادگاه‌های نماز جمعه تداوم دارد . کمک به هم نوع یک فرهنگ زیبا یی است که باید همواره در راستای گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری در میان نسل جوان و نوجوان تلاش شود.

امسال با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و کمیته امداد قرار است تا کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس به دانش‌آموزان نیازمند در مدارس محروم قرار ‌ گیرد.

 در این شرایط اقتصادی خانواده‌ها به دانش‌آموزان توانایی‌های اقتصادی را به همراه کمک به همنوعان می‌ آموزند و با توانمند سازی و ایجاد اشتغال و آموزش خانواده ها بی نیازی اقتصادی را به جامعه هدیه می کنند. فرهنگ سازی کمک به دیگران علاوه بر رفع مشکلات همنوعان خود، موجب اجری بزرگ و مستمر می شود که برکات و خیرات آن در زندگی هر روزه انسان مشهود خواهد بود.

 در کار خیر و احسان همه آحاد جامعه در هر طبقه ای از اجتماع می توانند سهیم باشند تا به همنوعان خود مساعدت کنند.

اختصاصی صبح رابر /انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب