پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:37:30 - جمعه 16 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئولین ،فاضلاب شهر ی رابر را دریابید
عدم اجرای فاضلاب شهر ی و روستایی رابر ،بهره برداری از سد صفا رود را دچار مشکل می کند به گزارش ” صبح رابر“سد مخزنی صفارود یکی از طرح های مهر ماندگار استان کرمان،در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان و ۷ کیلومتری شهر رابر در استان کرمان واقع شده است . با اشاره […]

عدم اجرای فاضلاب شهر ی و روستایی رابر ،بهره برداری از سد صفا رود را دچار مشکل می کند

به گزارش ” صبح رابر“سد مخزنی صفارود یکی از طرح های مهر ماندگار استان کرمان،در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان و ۷ کیلومتری شهر رابر در استان کرمان واقع شده است . با اشاره به موقعیت منطقه و لزوم انتقال آب در دراز مدت به شهر کرمان و همچنین تامین آب شرب شهر رابر،تسریع در عملیات اجرایی این پروژه می تواند وضعیت کمبود آب استان  کرمان و شهرستان را جبران کند.

دیروز وزیر نیرو در ادامه سفر یکروزه خود به استان کرمان از سد شهیدان امیر تیموری(صفارود) بازدید کرد.

حمید چیت‌چیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌های آبی برای تامین آب استان کرمان ، احداث سد صفارود است، اظهار کرد: سد صفا رود۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.و حدود ۱۰ درصد از طرح آبرسانی آن انجام شده است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در سال آینده باید اعتبارات بیشتری برای طرح احداث سد صفارود اختصاص یابد، گفت: شهر کرمان به شدت نیازمند این آب است و به همین سبب باید هرچه سریعتر کار احداث سد به پایان برسد.

سد صفا رود با حجم ۵۷ میلیون مترمکعب آب هم اکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محمد جواد کامیاب افزود: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان در این سد هزینه شده که برای تکمیل سد و احداث شبکه خط انتقال آن ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اظهار کرد: با تخصیص این اعتبار،سد تا سال ۹۶ تکمیل خواهد شد و خط انتقال آن نیز که هم اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا هفت سال دیگر به اتمام خواهد رسید.

پروژه فاضلاب شهری و روستایی رابر که می بایست شروع شود هنوز شروع نشد .در حد مطا لعه باقی مانده است .

منظری توکلی گفت : یکی از منابع بهره برداری از سد صفا همین که فاضلاب شهر و روستاها ، سد کار جدی نشده من از مسئولین منابع طبیعی در خواست می کنم به  سرعت به سراغ این   پروژه ها بیایند  و شروع کنند وگر نه برای بهره برداری از سد صفا دچار مشکل می شوند .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب