پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:20:09 - شنبه 17 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با مصرف نمک ید دار به مقابله با “ریزش مو” بروید
براساس انجمن تیروئید آمریکا(ATA) نقص تیروئید ممکن است به ناباوری و بروز مشکلات در دوره بارداری منجر شود و بر روی رشد عصبی نوزاد تأثیر بگذارد. به گزارش” صبح رابر”  به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر حسین یار احمدی متخصص غدد داخلی گفت: پرکاری و کم کاری تیروئید سبب مشکلات باروری در زنان و مردان […]

براساس انجمن تیروئید آمریکا(ATA) نقص تیروئید ممکن است به ناباوری و بروز مشکلات در دوره بارداری منجر شود و بر روی رشد عصبی نوزاد تأثیر بگذارد.

به گزارش” صبح رابر”  به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر حسین یار احمدی متخصص غدد داخلی گفت: پرکاری و کم کاری تیروئید سبب مشکلات باروری در زنان و مردان می‌گردد. 

کاهش وزن (حتی با مقدار غذای مناسب)، اضطراب و زود رنجی، افزایش سرعت ضربان قلب (اغلب بیش از ۱۰۰ بار در دقیقه)، چشمهای برجسته و خیره، لرزش دست‌ها از علایم پرکاری تیروئید است.
وی ادامه داد: ریزش مو، فعالیت شدید روده‌ها، افزایش رشد ناخن‌ها، نازک و حساس شدن پوست و تعریق بیش از حد را نیز می‌توان از علایم پرکاری تیروئید دانست.
یار احمدی افزود: از آنجا که بسیاری از علایم معمول ممکن است مخفی باشند بهترین راه جهت اطمینان، مراجعه به پزشک برای معاینه تیروئید است. بویژه اگر در خانواده سابقه ابتلا به بیماریهای تیروئید وجود داشته باشد باید حتما برای معاینه اقدام کرد.
وی در پایان اظهار داشت: از علایم کم کاری تیروئید می‌توانیم از خستگی، خواب آلودگی، عدم تحمل سرما، افزایش وزن یا مشکل در کاهش (علی‌رغم رژیم و ورزش مناسب)، افسردگی نام ببریم. درد مفاصل یا عضلات، و شکننده شدن مو‌ها یا ناخن‌ها و یا خشک و ورقه شدن پوست، پف کردن صورت، دست‌ها و پا‌ها نیز از مجموعه عوامل کم‌کاری تیروئید می‌باشند.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب