پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:59:40 - شنبه 17 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
غرش رعد و برق رسیدن بهار را نوید می دهد
به گزارش ” صبح رابر”بارش پراکنده  باران  از شب  گذشته در آخرین روزهای زمستان ، طراوت خاصی به شهرستان رابر بخشید و حال وهوای این شهرستان  کوهستانی را بهاری کرد با ورود سامانه بارشی  آسمان شهرستان رابر امروز شنبه ۱۷ اسفند ۹۲ ،ابری همراه با بارش های رگباری گاهی با رعد و برق که   در […]

به گزارش ” صبح رابر”بارش پراکنده  باران  از شب  گذشته در آخرین روزهای زمستان ، طراوت خاصی به شهرستان رابر بخشید و حال وهوای این شهرستان  کوهستانی را بهاری کرد

با ورود سامانه بارشی  آسمان شهرستان رابر امروز شنبه ۱۷ اسفند ۹۲ ،ابری همراه با بارش های رگباری گاهی با رعد و برق که   در حال حاضر صدای رعد و برق شدید در مرکز شهر به گوش می‌رسد ،که چند بارباعث  قطعی برق این شهرستان شد که حداکثر قطعی برق بیش از یک ساعت بود .

بارش  باران از شب گذسته  به هوای رابر لطافت بهاری بخشیداین بارندگی موجی از خوشحالی را در چهره مردم شهرستان رابر به راه انداخت و موجب شسته شدن گرد و غبار از چهره درختان  و کشت های میانه کاری این شهرستان شد.

بارش باران  هوای رابر را تلطیف کرد وگرد و غباررا از چهره این شهرستان شست و نوید فصل بهار را به مردم داد. هم ‌اکنون در۱۷ اسفند  ماه ،هوای بهاری در فصل  زمستان در این شهرستان حاکم شده است.

بر اثر بارش شدید باران برق منطقه به مدت چند ساعت به طور کامل قطع گردیدوهمچنین باعث آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی سراسر منطقه شد و خوشحالی کشاورزان منطقه را در پی داشت.

بارش باران پیش از ظهر امروز  شدت گرفت و موجب جاری شدن آب در نهرها و به مشام رسیدن ترنم بهاری شد.

بارش باران در این روزها نویدبخش سالی پربارش و بهاری بارانی برای این شهرستان  است به طوری که کشاورزان و روستائیان منطقه موقعیت زمانی باران فعلی را زمینه‌ساز سالی پرمحصول و کم آفت می‌دانند.

از طرفی بارش باران در روزهای منتهی به آغاز سال جدید، سدی در برابر خانه تکانی‌ها شده و زنان خانه‌دار منتظر پایان بارش‌ها هستند تا از کمند هوای ابری رها شده و با خیالی راحت خانه تکانی کرده و قالی‌های غبار گرفته خانه‌هایشان را شسته و زیر آفتاب نیم بند اسفندماه بر پشت‌بام‌ها پهن کنند.

رابراز جمله شهرهایی است که با بارش باران بیشتر از نشاط و سرزندگی بهاری، مشکلات و معضلاتش بر این شهر غلبه کرده و مردمانش را به صرافت می اندازد. سال‌هاست تازگی بهار و طراوت باران زمستانی با گل ولای خیابان‌ها دررابر عجین شده است.

یک شهروندرابری در این خصوص به صبح رابر گفت: با بارش باران تردد در معابر عمومی به ویژه کوچه‌های خاکی رابر بسیار مشکل می شود.

معابر آسفالت نشده از مهمترین مشکلات شهررابر است که با بارش باران اوضاع بسیار نامناسب و چهره نامطلوبی به شهررابر می دهد و مردم مجبورند از روی گل ولایی تردد کنند.

یکی از کشاورزان رابری  از مردمان این دیار به عنوان مردمانی زحمت کش و با اخلاص یاد کرد و گفت: وجود نعمت آب در این شهرستان همانند خونی است که در رگ های انسان شریان دارد. ومردم رابر با بارش این نعمت الهی به درگاه خداوند متعال شکرگزاری کردند.

انتهای پیام /اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب