همزمان با هفته های آخر سال ۹۲ و تب و تاب خرید نوروزی مردم، بازار پیامکهای تبلیغاتی کالاها و خدمات نیز گرم شده و مشترکان تلفن همراه شاهد ارسال روزانه این پیامکها از سوی شرکتها و فروشگاههای مختلف هستند که این پیامکهای تبلیغاتی در بسیاری از موارد نارضایتی این مشترکان را به همراه دارد.
به گزارش”صبح رابر“: حسن رضوانی- معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه افزایش حجم پیامکهای تبلیغاتی در آستانه نوروز طبیعی است، اظهار داشت: ارسال پیامکهای تبلیغاتی که از کانال شرکتهای دارای مجوز ارسال پیامک صورت می گیرد غیرقانونی نیست و با توجه به نزدیک شدن به نوروز ۹۳ و تب و تاب خرید مردم، افزایش حجم این پیامکها طبیعی است.
وی با بیان اینکه برای تمایل به دریافت و عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی بارها از مشترکان موبایل نظرخواهی صورت گرفته است، ادامه داد: براساس این نظرخواهی ها تنها ۱۰ درصد مشترکان تمایلی به دریافت پیامکهای تبلیغاتی نداشته اند و مابقی نظری در این زمینه ارائه نکرده اند که این به معنای رضایت مشترکان از دریافت پیامکهای تبلیغاتی است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: مشترکان موبایل برای قطع دریافت پیامکهای تبلیغاتی می توانند عدد “۱″ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال کنند تا پیامکهای تبلیغاتی که ناخواسته دریافت می کنند برایشان ارسال نشود.
وی تصریح کرد: با ارسال این عدد به سامانه پیامکی، تنها پیامکهای تبلیغاتی قطع خواهد شد و مشترکان می توانند همچنان پیامکهای اطلاع رسانی را دریافت کنند.
به گزارش مهر، سال گذشته سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۳۱۴ برای رسیدگی به شکایات مشترکان تلفن همراه در حوزه پیامکهای تبلیغاتی و انبوه نیز راه اندازی شد که براساس اعلام مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در یک سال اخیر ۱۳ هزار شکایت مردمی به این سامانه ارسال شده است.
منبع: مهر