پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:40:54 - دوشنبه 19 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزیده مطبوعات (۱۹ اسفند)
به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، ملاقات های کاترین اشتون با رییس جمهور، رییس مجلس، وزیر خارجه و سعیدجلیلی از مهمترین عناوین روزنامه های صبح دوشنبه (۱۹ اسفند) است.   آرایشگاه شیطان ! روزنامه کیهان: عده‌ای برای باز کردن پای دشمن، سعی در تخریب مبانی داخلی مخالفت ما با […]

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، ملاقات های کاترین اشتون با رییس جمهور، رییس مجلس، وزیر خارجه و سعیدجلیلی از مهمترین عناوین روزنامه های صبح دوشنبه (۱۹ اسفند) است.

 

آرایشگاه شیطان !

روزنامه کیهان: عده‌ای برای باز کردن پای دشمن، سعی در تخریب مبانی داخلی مخالفت ما با آمریکا می‌کنند. تردیدی نیست که روشنگری امام راحل و تبیین مبانی دشمنی ما با آمریکا در کلام مستدل و ماندگار آن عزیز سفر کرده، از محکم‌ترین برهان‌های ما و حتی همه ملت‌های ستمدیده و زجر کشیده از آمریکاست و تا این محکمات و تاکیدات وجود دارد، پای آنها به این کشور باز نخواهد شد. به خصوص که خلف صالح ایشان هم بارها و بارها بر این مبانی تاکید کرده‌اند. پس چاره چیست!؟ این جاست که عده‌ای با تحریف نظرات روشن و بی‌حاشیه امام و بستن پیرایه و دنباله به آن، به زعم خود سعی در متزلزل کردن این مبنای محکم دارند.گاهی از خاطرات خصوصی سخن به میان می‌آید، گاهی نامه‌نگاری‌های شخصی ملاک قرار می‌گیرد و گاهی نسبت‌های عجیب دیگر به امام(ره) داده می‌شود که مثلا ایشان مخالف اعدام فلان کس بوده یا مخالف فلان حرف و شعار و اقدام مردم بوده‌اند؟ این همه در حالی صورت می‌گیرد که امام راحل تا آخرین روزهای حیات مبارکشان، بر دشمنی با آمریکا با تکیه بر مبانی دینی و عقلی تاکید و پافشاری داشتند و هرگز سرسوزنی از این موضع عقب‌نشینی نکردند. یقینا ملتی که سخت‌ترین روزها را با سربلندی پشت سر گذاشته، با این غوغاها میدان را خالی نخواهد کرد چرا که دست دشمن و عوامل داخلی‌اش برای ما رو شده است.

اشتون و تحریم‌های غیرانسانی

روزنامه شرق: آیا ممکن است که خانم اشتون حین سفر به اصفهان فرصتی برای فکرکردن به دغدغه‌های واقعی حقوق‌بشر اختصاص داده و درحالی‌که با هواپیمای کاملا سرحال و ایمن مسافرت می‌کند از خود سوال کند که آیا از نظر موازین حقوق‌بشر مسافرت با هواپیمایی ایمن و سالم حق هر انسانی نیست و آیا بین انسان‌ها از این جهت تبعیضی وجود دارد یا خیر؟ امیدوار خانم اشتون در رویکرد خود به گفتمان حقوق‌بشری، به یکپارچگی و غیرقابل تجزیه‌بودن حقوق‌بشر بهای لازم را داده و احترام به حقوق بنیادین بشر و به‌خصوص حق حیات انسان، همکاران خود در مجموعه ۱+۵ را برای رفع کلیه تحریم‌ها از صنعت حمل‌ونقل را تشویق و ترغیب کند. مسلما دستاورد خانم اشتون در این حرکت انسانی اعتبار زیادی برای او به‌همراه داشته و راه او را برای گفت‌وگو پیرامون ابعاد دیگر مسایل حقوق‌بشر و از جمله حقوق مدنی و سیاسی شهروندان ایرانی یاری خواهد کرد.

عامل ایجاد دژ پولادین برخی رسانه‌ها

روزنامه مردم سالاری: رییس‌جمهور بارها بیان کرده است که از نقد سازنده استقبال می‌کند اما در عمل هم ثابت شده این رسانه‌ها واقع گرا نیستند و یکسویه عمل می‌کنند و معتقدند از جانب حضرت حق اظهار نظر می‌کنند و مدام به منتقدان خود انگ می‌زنند.به همین دلیل تحلیل‌های آنها نادرست است.در دوره ریاست‌جمهوری آقای خاتمی هنگامی که دلار به هزار تومان رسید همین رسانه‌ها در کشور جنجال آفریدند اما هنگامی که دلار به چهار هزار تومان رسید،هیچ صدایی از سوی آنها شنیده نشد.در واقع آنها جرات و جسارت نقد منصفانه را ندارند.در حالیکه آنها رسانه‌های متعددی داشته و همواره امکان برگزاری تجمع و میتینگ را دارا بودند اما صداقت و انصاف ندارند زیرا اگر انصاف داشتند به جای پخش سی دی در تجمعات، انتقادات خود را از راه‌های قانونی مطرح می‌کردند.چون اهداف این رسانه‌ها درانتخابات ۲۴ خرداد محقق نشد بنابراین آنها به دنبال تضعیف دولت هستند.

برای میهمان ویژه کاترین اشتون

روزنامه خراسان: اشتون میهمان مردم ایران است. او به اصفهان رفته است و در برابر جلوه ای باشکوه از عظمت تمدن ایران اسلامی قرار گرفته است. خانم اشتون می تواند در اصفهان، به کلیسای “وانک” در منطقه جلفا برود و نمونه کم نظیر همزیستی برادرانه هم وطنان مسلمان و مسیحی اصفهانی ما را از نزدیک ببیند. نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین می تواند به محله های کلیمی نشین در اصفهان هم سری بزند. برای ایشان شاید بد نباشد وقتی در میدان نقش جهان قدم می زند، به این فکر کند که سختگیرانه ترین تحریم های تاریخ اتحادیه اروپا از جمله تحریم های دارویی بر چه مردمی و با چه فرهنگی تحمیل شده است.  کاترین اشتون در شرایطی میهمان ما ایرانی هاست که برنامه اقدام مشترک براساس توافق ژنو آغاز شده است و ایران براساس این تعهدات در مسیر اعتمادسازی دوجانبه قرار دارد. با این حال در خوشبینانه ترین حالت کارنامه رفتار اتحادیه اروپا و مسئولان سیاست خارجی این اتحادیه از جمله “هرمان ون رومپوی” رئیس شورای اروپا، “خوزه مانوئل باروسو” رئیس کمیسیون اروپا و خانم “کاترین اشتون” نماینده عالی سیاست خارجی و دفاعی این اتحادیه ما را به یاد جمله معروف نلسون ماندلا می اندازد که گفت: «می‌بخشیم، اما فراموش نمی کنیم.

حل ریشه‌ای مشکلات حقوق‌بگیران

روزنامه جمهوری اسلامی: تنها راه حل مشکلات اقشار حقوق‌بگیر اینست که دولت تلاش کند بی‌ثباتی اقتصادی را از بین ببرد و از این طریق امکان برنامه‌ریزی جهت تأمین آینده را برای اقشار ضعیف به ویژه کارمندان و کارگران محقق سازد. در اینکه در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی باید با افزایش حقوق اقشار کارمند و کارگر مشکلات مقطعی آنها حل شود، تردیدی وجود ندارد. ولی راه درست اینست که دولت برای ایجاد ثبات اقتصادی تلاش کند به جای تسکین موقتی این درد، آن را به صورت ریشه‌ای و همیشگی درمان نماید.

اشتون، به دنبال نظر اصولگرایان هم هست

روزنامه قانون: گفت‌و‌گو با نمایندگان نگرش‌های مختلف در ایران در دستور کار خانم اشتون بوده است و این نشان دهنده این است که غرب نسبت به نظرات اصولگرایان بی‌تفاوت نیست، البته اصولگرایان وحدت نظر ندارند، بنابراین اشتون با آقای لاریجانی که نظری بینابین دارد و نیز با آقای جلیلی که نماینده نگرش اصولگرایان تندرو در رابطه با پرونده انرژی هسته‌ای‌ست گفت‌وگو کرده است. این دریافت نظرات گروه‌های مختلف در ارزیابی نهایی غرب بی تاثیر نخواهد بود. درگیری اصلی دولت در این برهه نزدیک به عید نوروز اما مسئله اقتصادی است و مسئله اقتصادی ایران نیز با بحث تحریم ها گره خورده است. دولت وارث وضعیتی است که از لحاظ اقتصادی و بیکاری و تورم و نابسامانی به هیچ عنوان وضعیتی مطلوب نبوده است. دولت تمرکز خود را بر روی سیاست خارجی و مسئله پرونده هسته‌ای و جذب سرمایه خارجی به اشکال مختلف گذاشته است و آمدن این هیات به ایران دال بر پاسخ به آقای روحانی برای رسیدن به توافقات اقتصادی و مالی و تجاری بوده است.

حلقه مفقوده عدالت رسانه‌ای

روزنامه ایران:  پس از انتشار سخنان رییس جمهوری تعدادی از رسانه‌های منتقد، به شخص روحانی و فحوای سخنان او حمله کردند. رسانه‌هایی که با یک سؤال ساده مواجه‌اند و آن این که «چرا این رسانه‌ها در هشت سال گذشته که حجم قابل توجهی از ناکارآمدی، مشکلات اقتصادی و مشکلات بین‌المللی گریبانگیر کشور بود، تراژدی سکوت پیشه کرده بودند؟» سؤالی که این توقع را ایجاد می‌کند که این طیف از رسانه‌ها به جای حمله به دولت پاسخگوی عملکردشان باشند. از این جمله است رسانه‌های مزبور. مطالب اغراق‌آمیزی که این گروه رسانه‌ها در قالب تحریفات دینی و نوعی عرفان‌بازی منتشر کرده‌اند. مطالبی که بعد‌ها مشخص شد تا چه میزان خلاف واقع بوده است. بنابراین معتقدم این نوع حمله به دولت یازدهم نوعی فرار به جلو و تلاشی است که رسانه‌های مذکور برای تبرئه گذشته سؤال‌انگیزشان انجام می‌دهند.این در حالی است که آنچه از سخنان روحانی برداشت می‌شود این است که او به دنبال عدالت رسانه‌ای است. عدالتی که همه باید به آن پایبند باشند. زیرا در نگرش دولت یازدهم شهروند و رسانه درجه یک و دو وجود ندارد و دیگر تفکر بلوک‌بندی جامعه به خودی و غیر خودی و اتمیزه کردن آن راهگشا نیست. البته تأکید رئیس جمهوری بر آزادی مطبوعات و سایر رسانه‌ها مقید به این اصل است که همه به قانون احترام بگذارند. آزادی مورد تعریف ایشان مرزبندی مشخصی با حریم‌شکنی، ساختارشکنی و تخریب دارد.

دولت در سایه و توطئه فرهنگی

روزنامه رسالت: در عرصه مدیریت، سیاست دولت در سایه، تلاش برای احیای کانون‌های صنفی منحله است و در عین حال برای حذف مدیران کارشناس و متدین و خدوم کوشش می‌کند تا زمینه را برای انتصاب افراد غوغا سالاری فراهم سازد که از مدیریت به عنوان فرصتی برای ایجاد تشنج در جامعه سوءاستفاده می‌کنند.
قابل توجه آنکه یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دولت در سایه، طراحی کودتای خزنده و نرم از درون نظام است و نقشه‌هایی برای نفوذ افراد وابسته به خود در مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و پست‌های کلیدی مدیریتی در سر می‌پروراند.البته ملت سرافراز ایران، طی ۳۵ سال گذشته در کوره مبارزه با دشمن هر روز آبدیده‌تر شده است و امروز نیز هوشیارانه روند حرکت خزنده دولت در سایه را زیر نظر دارد و انتظارش از روسای محترم قوا و بخصوص ریاست محترم جمهور و اعضای محترم هیئت دولت، آن است که با توجه به هشدار همیشگی مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت پاسداری از فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی و ملی، منشور دوازده‌گانه معظم له را مورد توجه خاص قرار دهند و هیئت دولت آن را دستور کار چند جلسه خود قرار دهد و برای عملیاتی شدن این رهنمودها، تدابیر ویژه بیندیشند و بخصوص  هیئتی را برای رصد کردن توطئه‌های “دولت در سایه” و مقابله با نفوذش، مامور نماید.

وحدت ملی در برابر اشتون

روزنامه آرمان: ایزنی‌ها در مورد چگونگی پیشبرد مذاکرات در قالب گروه ۱+۵، برای رسیدن به موافقتنامه جامع و یک سند همکاری مشترک به انجام خواهد رسید و فرصت خوبی است که اشتون خارج از هیاهوهای تبلیغاتی ضمن اینکه با واقعیت‌های داخلی جامعه ایران آشنایی ملموس‌تری پیدا می‌کند با مقامات جمهوری اسلامی از نزدیک ارتباط برقرار کرد و درک کند که مساله هسته‌ای ایران ضرورتی است که یک اجماع ملی در حول موضوع هسته‌ای برای آن شکل گرفته است. جمهوری اسلامی ایران حق هسته‌ای خود را دنبال می‌کند تا تحریم‌ها برداشته شود و به هیچ وجه از اصول و قوانین بین‌المللی تخطی نخواهد کرد. همچنین این فرصت برای اشتون ایجاد شده است تا با واقعیت‌های کشور ما به لحاظ سیاسی و اقتصادی آشنا شود و ما باید از این سفر استقبال کنیم و در جهت بالا بردن منافع ملی، به جای تبلیغات منفی باید یکپارچگی و وحدت جناح‌های سیاسی مختلف حول بحث هسته‌ای، تیم مذاکره‌کننده و دولت را نشان دهیم. این رویکرد بهترین پیامی است که می‌توان به جامعه جهانی و کشورهایی اروپایی از طریق سفر اشتون منتقل شود.

 جنبش “نه” بزرگ به یارانه نقدی؟

روزنامه ابتکار: در شرایط کنونی دریافت یکسان یارانه کشور را شبه سوسیالیستی کرده است. این شیوه نه در شأن مردم و نه متناسب جایگاه ایران می‌باشد.بر این اساس انتظار است که مردم خود آستین بالا زنند و به شکل یک جنبش تأثیرگذار مناعت طبع خود را به رخ کشند و در تأمین نیازهای دهک‌های پایین جامعه شریک شوند به عبارت دیگر مردم ایران در دادن خیرات و نذورات و صدقات همواره پیشرو بوده اند و حجم مشارکت ماهیانه آنان در امور خیر، بیش از ۴۵ هزار تومان می‌باشد. بهتر آنست که این عمل خیر را در قالب « نه» مستقیم به یارانه‌ها و به نیت خیر رسانی به نمایش بگذارند که اگر چنین شد ثوابش از اقدامات فردی به مراتب بیشتر خواهد شد.

چونکه صد آمد، نود هم پیش ماست!

روزنامه وطن امروز: اگر چه پاسداشت حقوق ملت از جمله حقوق شهروندی، جزئی از وظایف ذاتی حاکمیت است و حاکمیت به انحای مختلف چه از زبان رهبران آن و چه از زبان اسناد بالادستی خود، بدان تصریح و تأکید کرده اما شواهد و رصد اخبار نشان می‌دهد که در ۱۰ سال گذشته، دامنه این مباحث عمدتاً در برخی تریبون‌های سیاسی و رسانه‌های خبری دنبال شده و حقوق شهروندی با آنکه مساله‌ای حقوقی و شایسته تحقیقات گسترده علمی است، عمدتاً با سلایق سیاسی دولت‌ها گره خورده و رنگ و بوی خاصی به خود گرفته است!

انتهای پیام

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب