پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:55:49 - دوشنبه 19 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بهانه جویی غرب برای استمرار دشمنی با ایران
به گزارش” صبح رابر” در جریان سفر خانم کاترین اشتون به کشورمان، موارد پیش‌آمده را مبتنی بر نگاه متأثر از برخوردهای گزینشی سیاسی و دوگانه از مقوله مهم حقوق بشر است  این‌گونه اقدامات به افزایش سوءظن مردم کشورمان در قبال غرب منجر خواهد شد و به روابط ایران و اتحادیه اروپایی کمکی نمی‌کند. موضع گیری […]

به گزارش” صبح رابر” در جریان سفر خانم کاترین اشتون به کشورمان، موارد پیش‌آمده را مبتنی بر نگاه متأثر از برخوردهای گزینشی سیاسی و دوگانه از مقوله مهم حقوق بشر است  این‌گونه اقدامات به افزایش سوءظن مردم کشورمان در قبال غرب منجر خواهد شد و به روابط ایران و اتحادیه اروپایی کمکی نمی‌کند.

موضع گیری امروز افخم سخنگوی وزارت امور خارجه  در قبال اقدام خلاف عرف دیپلماتیک خاتم اشتون نشان می دهدکه  غرب هیچ تلاشی برای جلب اعتماد ایرانیان انجام نمی دهد بلکه در هر فرصتی به دنبال اهداف سیاسی خاصی است.

سفر خانم اشتون  از جنبه دیپلماتیک می توانست سفری مهم در گسترش روابط ایران و اروپا  انجام می شود به همین علت مقامات کشور مان از این سفر استقبال خوبی کردند و به تعبیری ،ظریف ، خانم اشتون را به خوبی تحویل گرفتند تا رسم مهمانوازی ایرانیان در عرصه سیاسی نیز جلوه گر شود.

  اما نماینده اتحادیه اروپا،  ظاهراً در ورای این دیدارها به دنبال زمینه چینی برای اهداف خاص غربی ها بوده است

دیدار پیش بینی نشده اشتون با چند تن از فعالان فتنه ۸۸ و کسانی که سابقه سوء سیاسی و قضایی دارند  آن هم در سفارت اتریش و بدون اطلاع میزبانان ایرانی یک فرض کاملا جدی را در باره سوء نیت غرب مطرح می کند و آن اینکه غرب برای ادامه فشارها به ملت ایران بعد از مسئله هسته ای برنامه دارد و درصدد است سیاست های ضد ایرانی خود را، این بار تحت پوشش حقوق بشر ادامه دهد

قضیه برنامه ریزی پنهان غرب برای ادامه فشارها به ایران در پوشش  حقوق بشر هنگامی آشکارتر می شود که به یاد بیاوریم هیئت قبلی اتحادیه اروپا در سفر به تهران مخفیانه با گروهی از فعالان فتنه و افراد دارای سوءسابقه سیاسی و قضایی دیدار کرده بود  .

بیانیه خانم اشتون پس از این دیدار خودسرانه جدی بودن این فرضیه را کامل می کند ،که چرا از اقدام خلاف عرف دیپلماتیک خود تحت عنوان حساسیت اروپا به حقوق بشر ایفا می کند و می گوید

جای تعجب ندارد که تحفظ عمده ای روی حقوق بشر وجود دارد من با فعالین زن در روز بین الملی زن دیدار کردم و درباره وضعیت زنان و همچنین برخی از کارهایی که انان می کند نیز اهمیت جامعه مدنی گفتگو کردم .

البته خانم اشتون اگر آنچنان که می گوید به دنبال حقیقت حقوق بشر در ایران بود به راحتی می توانست با شماری از ۱۷ هزار خانواده ی شهدای ترور  و یا با خانواده های شهدای هسته ای دیدار کند تا نتیجه حمایت غرب از منافقین و گروه های مدافع  حقوق غربی بشر را به چشم ببیند.

 اما دیدار او با چند عنصر فتنه جو  یا مسئله دار نشان می دهد که بهانه جویی برای استمرار دشمنی با ایران،  در دستور کار جدی  غرب قرار دارد.

 نکته قابل توجه دیگر اینکه، خانم اشتون در سفر به تهران حتی  به عنوان نماینده سه کشور اروپا ی حاضر در مذاکرات ایران و  ۵+۱ حاضر نشد حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسد .

 اشتون دیروز هنگامی که خبرنگاری از او خواست با توجه به حساسیت ملت ایران بر حقوق هسته ای به صراحت نظرش را درباره حق غنی سازی ایران اعلام کند ، از پاسخ روشن و مشخص خودداری کرد و خبرنگار را به جزییات توافق نامه ژنو ارجاع داد .

آیا غرب با وجود اینگونه اقدامات سوء و اهداف پنهان خود می تواند اعتماد ایران را جلب کند .

ایران هیچ گاه اقدامات دولت  غربی را  فراموش نخواهد کرد واز حقوق هسته‌ای خود ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

 انتهای پیام /اختصاصی رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب