پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:24:54 - چهارشنبه 21 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آتش بدون دود
سابقه چند سال اخیر رضوی فقیه نشان می‌دهد که وی رابطه خوبی با انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نداشته و در بیشتر حوادثی که در سالهای اخیر علیه نظام اسلامی برنامه ریزی و اجرا شده نقش فعال و تعیین کننده ای داشته است، به گزارش ” صبح رابر” صحبتهای چند روز پیش سعید رضوی فقیه […]

سابقه چند سال اخیر رضوی فقیه نشان می‌دهد که وی رابطه خوبی با انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نداشته و در بیشتر حوادثی که در سالهای اخیر علیه نظام اسلامی برنامه ریزی و اجرا شده نقش فعال و تعیین کننده ای داشته است،

به گزارش ” صبح رابر” صحبتهای چند روز پیش سعید رضوی فقیه در جمع اصلاح‌طلبان همدان که علاوه بر برانگیختن احساسات عمومی، پیگرد قضایی وی را در پی داشت به نحو پیدا و پنهان حاوی سه نکته ی: سیاه نمایی افراطی، القاء و ترویج اضطراب نگرانی عمومی و متزلزل ساختن بنیادهای انسجام ملی بود.

رضوی فقیه برای توجیه سیاه نمایی‌هایش و مشروعیت بخشیدن به آن لباس دین را بر آن پوشاند و از باب امر به معروف و نهی از منکر وارد بحث شد. به اعتقاد وی مردم ایران پس از سالهای طولانی و پر فراز و فرود در زمان مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی هم که به خود آمدند تا حق تعیین سرنوشتشان را به دست گیرند باز هم موفق نشدند و حوادث و اتفاقات پس از انقلاب تا انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم هم همچنان برای بدست آوردن حق تعیین سرنوشت بوده است.

وی با آگاهی کامل از مزیت های بارز و برجسته انقلاب اسلامی نسبت به نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت و نتیجه بزرگ آن یعنی ساقط کردن حکومت جبار دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی که دو نهضت گذشته در انجام آن ناکام بودندکه در نهایت منجر به آن شد که ملت ایران در سایه رهبری حکیمانه یک عالم دینی به آنچه که خداوند برای جوامع انسانی می‌خواهد، دست پیدا کنند.

وی بدون در نظر گرفتن طبیعی بودن برخی از اتفاقات در چنین فرایند خطرخیزی تنها به اموری اشاره می‌کند که با جدا نگریسته شدن از سایر مسائل یک یک جامعه انقلابی، از حقیقت زمانی و مکانی و ارتباطی تهی می‌شود و با از دست دادن حقیقت ذاتی‌اش در برابر هجوم رنگ سیاهی که دیگران مانند رضوی فقیه به آن می‌پاشند بی‌مقاومت می‌شوند.

رضوی فقیه با دست یازیدن به این روش فریبکارانه هرچه بیشتر بر غلظت سیاه نمایی اش افزوده است؛ تا آنجا که برای اثبات از دست رفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی با توسل به نمونه هایی از دوران حضرت امام (ره) و تمجید از آن، دوران پس از حضرت امام(ره) را دوران از دست رفتن آن دستاوردها معرفی می‌کند. حمله شدید به عملکرد شورای نگهبان و ادعای نبود حق تعیین سرنوشت مردم پس از رحلت حضرت امام، دو نمونه برجسته روش سیاه نمایی رضوی فقیه بوده است.

رضوی فقیه در لابلای سیاه نمایی‌های شدیدی که به تنهایی برای ایجاد نگرانی عمومی کفایت می‌کند، در تلاش است با استفاده از هر چیزی که این مساله را بهتر و بی‌پرواتر منتقل می‌کند، بیشتر به القاء و ترویج نگرانی و اضطراب دامن بزند، از این رو برخی از عواملی را که می‌تواند تکیه گاه و آرامش بخش باشد هدف قرار می‌دهد تا تیر زهرآگینی که رها کرده است کاری‌تر عمل کند.

در این راستا است که می‌گوید “شرایط کشور شرایط خوبی نیست. بخشی را قوه مجریه تازه فهمیده که کار را از دولت قبل تحویل گرفته، بخشی را هم نمی‌توانند بگویند، شاید نبینند، ما آینده روشن و درخشانی نداریم.”

سابقه چند سال اخیر رضوی فقیه نشان می‌دهد که وی رابطه خوبی با انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نداشته و در بیشتر حوادثی که در سالهای اخیر علیه نظام اسلامی برنامه ریزی و اجرا شده  نقش فعال و تعیین کننده ای داشته است، از این رو این سابقه و اظهارات ادعایی بسیار تند و فریبکارانه در جمع اصلاح طلبان همدان می‌تواند تبادر کننده این معنا به ذهن باشد که تجربه حوادث گذشته که دشمن در بیشتر آن ناکام شده به افرادی مانند رضوی فقیه این درس را داده که باید به نحوی دیگر با نظام برخوردکنند که یک نوع مهم آن متزلزل ساختن بنیادهای انسجام ملی است، یعنی همین کاری که رضوی فقیه با این سخنان آغاز کرد تا سر مشقی برای مستمعین وی برای ترویج آن در کشور باشد.

تحلیل اشتباه مخالفان نظام که بعضا خود را منتقد و حتی دلسوز نظام معرفی می کنند از تحولات چند ماه اخیر باعث تحرکاتی شده که که در آنها نشانه های حرکات تند و خصمانه گذشته مشاهده می‌شود. از آنجایی که این تحلیل‌های اشتباه در نبود تحلیل‌های روشنگرانه‌ای که آنها را نقد کنند، همچنان باقی هستند و به قولی روند افزایشی دارند احتمال تکرار بیشتر مواضعی از نوع مواضع رضوی فقیه وجود داد که با ارائه تحلیل های متقن و هوشمندانه می توان با آن مقابله کرد.

رضا گرمابدری

منبع: بصیرت

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب