پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:09:26 - جمعه 23 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بارش تگرگ در رابر
بارش باران و تگرک باعث آبگرفتگی بیشتر معابررابر شد به گزارش” صبح رابر” مردم با مشاهده نزولات آسمانی، در پیشگاه خداوند متعال شکر این نعمت الهی را به‌جا می‌آورند.ولی هنگامی که بارش در این سطح صورت بگیرد، معابر دچار آب‌گرفتگی می‌شود. در پی بارش باران روزهای گذشته  که گاهی با رعد و برق، وزش باد […]

بارش باران و تگرک باعث آبگرفتگی بیشتر معابررابر شد

به گزارش” صبح رابر” مردم با مشاهده نزولات آسمانی، در پیشگاه خداوند متعال شکر این نعمت الهی را به‌جا می‌آورند.ولی هنگامی که بارش در این سطح صورت بگیرد، معابر دچار آب‌گرفتگی می‌شود.

در پی بارش باران روزهای گذشته  که گاهی با رعد و برق، وزش باد  همراه بود، امروزبارش تناوبی باران با وزش باد و ریزش موقتی و کوتاه مدت تگرگ روبرو است .

در پی باراش شدید باران عبور و مرور شهروندان در بسیاری از نقاط رابر با مشکل رو‌به‌رو شده بود،نمی‌دانم چه حکمتی است با آمدن قطره‌ای باران بسیاری از معابر شهری دچار آبگرفتگی می‌شود. متأسفانه هیچ گونه توجهی هم به این مشکل نمی شود!

بارش های خوب امسال در شهر رابر گرچه نعمت و مزیتی برای ساکنان است اما بعد از فروکش کردن روان آب ها، تازه عیان شده که خیابان های شهرمان بیشتر شبیه آبکش شده است و در هر نقطه ای می توان آثار فرو نشست آسفالت معابر و یا گودی و چاله هایی را دید که برای تردد خوردوها و عابرین دردسر ساز شده است.

به دلیل تگرگ برخی از معابر شهر لغزنده و دچار آبگرفتگی شد . بیشترین اعتراضات شهروندان رابری  درباره سرریز شدن آب‌های روان سطح خیابان و کوچه‌ها بوده که رسیدگی به این نوع مشکلات در حوزه خدمات‌رسانی شهرداری رابر است. شنیدها حاکی از آن است که بیشترین آبگرفتگی‌ها به علت وجود زباله‌هاو چاله های معابر و خیابان های شهراست .

تجمع زباله در آبراه‌های شهر رابر، از مهم‌ترین دلایل سرازیر شدن سیلاب در خیابان‌های این شهر است که همواره بعد از هر بارندگی رخ می دهد و شهروندان را با مشکلاتی روبرو می‌سازد.به علت بی‌دقتی پیمانکاران در جمع آوری زباله و بخشی دیگر به علت زباله‌هایی است که بیشتر مردم و مغازه‌دارها به داخل کانال‌ها و مسیل‌های انتقال آب‌های سطحی می‌ریزند. این مشکل را به وجود می آورد .

معلوم نیست که تا کی این وضعیت ادامه خواهد داشت، وضعیتی که به محض آغازش کار شهر و شهروندان را مختل کرده و هر آنچه از زباله و ضایعات است را از دل زمین برای شهروندان به ارمغان می آورد.

کاهش شدید دمای هوا  می‌تواند سبب آسیب رساندن به درختان شکوفه‌دار و محصولات زراعی شود که توصیه می‌شود طی این مدت کشاورزان تا حد امکان از درختان شکوفه دار و تاسیسات کشاورزی بویژه آبیاری تحت فشار حفاظت لازم با روشهای مرسوم را بعمل آید.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب