پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:57:21 - دوشنبه 26 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استفاده از مواد منفجره و محترقه جرم محسوب می شود
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان راور گفت: وارد کردن، تولید ،توزیع و مصرف مواد منفجره و محترقه غیر مجاز و غیر استاندارد با استناد به قانون مجازات قاچاق جرم محسوب می شود. به گزارش ” صبح رابر“، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب ضمن تشریح موادقانونی۶۰۸،۶۱۹،۶۲۰ قانون مجازات اسلامی برممنوعیت و مسئولیت قانونی وارد کنندگان […]

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان راور گفت: وارد کردن، تولید ،توزیع و مصرف مواد منفجره و محترقه غیر مجاز و غیر استاندارد با استناد به قانون مجازات قاچاق جرم محسوب می شود.

به گزارش ” صبح رابر“، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب ضمن تشریح موادقانونی۶۰۸،۶۱۹،۶۲۰ قانون مجازات اسلامی برممنوعیت و مسئولیت قانونی وارد کنندگان و تولید و توزیع کنندگان مواد محترقه وآتش زا تاکید کرد وگفت : وارد کردن تولید ،توزیع و مصرف مواد منفجره محترقه غیر مجاز و غیر استاندارد با استناد به مواد ۱۱و۱۲قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز مصوب ۷/۶/۹۰ جرم محسوب می شود.

 وی همچنین هر گونه اقدام در این خصوص مطابق مواد مذکور اخلال در نظم عمومی تلقی شده و با مرتکبین برابر مقررات قانونی به شدت برخورد خواهد شد.

وی افزد : متاسفانه هر ساله در روزهای پایانی سال بویژه چهار شنبه سوری شاهد حوادث ناگوار جانی و مالی بوده و گاها خسارات جبران ناپذیری به اشخاص و جامعه وارد می شود.

دادستان راور مسئولیت قانونی نیروی انتظامی را در برقراری نظم عمومی مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت : نیروی انتظامی نسبت به بروز هرگونه اغتشاش و اخلال در نظم عمومی به واسطه استفاده از مواد آتش زا وشادی های نامتعارف با هوشیاری کامل و جدیت اقدام قانونی خواهد کرد.

قویدل با اشاره به نقش و اهمیت ویژه والدین در کنترل رفتار های پر خطر نوجوانان و جوانان تصریح کرد : خانواده ها باید مراقبت و کنترل لازم را نسبت به رفتار های نا بهنجار غیر قانونی و جرم زای فرزندان خود معمول داشته و با درایت خاص ، نسبت به جلوگیری از استفاده نا مناسب فرزندان از اقلام منفجره و مواد محترقه و عواقب ناگوار آن هوشیارو آگاه باشند.

دادستان راور ایجاد بستر های لازم و توسعه امکانات تفریحی ،فرهنگی شهرستان در جهت تخلیه هیجانات دوران نوجوانی را ضروری دانست و تاکید کرد: فرصت های محدود تفریحات سالم در شهرستان راور و نمود آن در شادی های نامتعارف و خطر زا بعنوان یک معضل اجتماعی قابل تامل و توجه است و برنامه ریزی صحیح واتخاذ تدابیر از سوی مسئولین در این زمینه، یک گام موثر پیشگیرانه تلقی می گردد.

وی همکاری و تعامل مردم در ارسال گزارش و اخبار مربوط به تولید کنندگان مواد محترفه و منفجره در پیشگیری موفق و موثر از بروز حوادث جبران ناپذیر را ضروری توصیف کرد و خواستار همکاری و تعامل مردم با مراجع قضایی وانتظامی شد.

دادستان عمومی و انقلاب راور در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به عرق مذهبی ، اعتقادی مردم وهوشیاری خانواده ها ، در چهار شنبه اخر سال ۹۲ همچون گذشته شاهد فضای آرام و بدون حوادث ناگوار و غیر قابل جبران باشیم

وی تصریح کرد: به منظور کنترل اوضاع و پیشگیری از وقوع جرائم مربوطه در شهرستان، دستگاه قضایی آماده دریافت هر گونه اخبار و رسیدگی سریع به شکایات شهروندان محترم در این زمینه می باشد.

منبع :  روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب