پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:30:04 - سه شنبه 27 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هر انحرافی در اسلام با زاویه گرفتن از ولایت آغاز شد/رفیق کمونیست ،لکه ننگ شد
آیت الله سید احمد خاتمی گفت : امروز هر انحرافی را که در اسلام پیدا شداز انحراف از ولایت شروع شد ،  از زاویه گرفتن با ولایت آغاز شد ،سقوط ابر قدرت  ۷۰ ساله غرب چیز کمی نبود ، صهیونیست و کمونیست را با افتخار بیرون کرد رفیق کمونیست لکه ننگ شد  حکومت سیاه پهلوی […]

آیت الله سید احمد خاتمی گفت : امروز هر انحرافی را که در اسلام پیدا شداز انحراف از ولایت شروع شد ،  از زاویه گرفتن با ولایت آغاز شد ،سقوط ابر قدرت  ۷۰ ساله غرب چیز کمی نبود ، صهیونیست و کمونیست را با افتخار بیرون کرد رفیق کمونیست لکه ننگ شد  حکومت سیاه پهلوی هایی که ۵۷ سال ،حکومتی که به تعبیر مثل برف آب شدند و از بین رفتند مسئله سقوط صدام با آن همه جنایاتش از یک چالش  بگیرندو به محاکمه بکشند و بیاورند پای چوبه دار و این چوبه دار کم اش است  باز تا قیامت،  خدا این را نشان داد .

به گزارش ” صبح رابر “مراسم سوگواری دخت نبی  اکرم (ص) ،۲۵ اسفند در حسینیه جامع با حضور  آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان درمجلس خبرگان رهبری ، مسئولین ادارات نهادها و سازمانها وخانواده معزز شهدا ایثارگران و جانبازان برگزار گردید.

آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر آخرین  یکشنبه سال ۹۲ در آیین عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  در جمع مردم شهید پرور رابر ضمن عرض تسلیت به مناسبت دهه فاطمیه  اظهار داشت: این  مجلس را بنده  به نام مجلس تکریم  ، تجلیل و عرض ادب به ساحت مقدس دخت نبی اکرم می نامم دخت نبی اکرم که مدیون فداکاری ها ، ایثارها و مدیون  از جان گذشتگی های او هستیم .

وی ضمن تشکر از مردم و مسئولین  گفت : بر خودم لازم می دانم زیارت شما مردمی که قلب امام زمان را شاد کردید . گزارش مبسوط و ارزشمندی را امام جمعه محترم ،جوان ، با نشاط ، پر تلاش و محبوب این شهرستان جناب حجت الاسلام و المسلمین جعفری فرمود ، مردمی که با محرومیت، محرومیت  تحمیلی،  اما این مردم آنجا که پای دین و قرآن و مکتب و انقلاب هست با تمام وجودشان هستند .

آیت الله سید احمد خاتمی گفت: از مسئول بنیاد شهید هر جا می روم  آمار شهدا و جانبازان و آزادگان را می گیرم تا نام ببرم، ما مدیون شهدا هستیم، سر سفره احسان و فداکاری این بزرگ مردان هستیم نامدارانشان و بی نام هایشان که گمنام شان می نامند  ولی  نامدارترین در پیشگاه خداوند هستند ،آمار شهدای شهرستان رابر، ۳۵۳ شهید تعداد جانبازان ۷۴۵ جانباز و۳۳ آزاده این دیار تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی افزود : این جمله زیبای مقام معظم رهبری مایه افتخار این منطقه است .نایب عام امام زمان (عج) میاد این چنین مردم  رابر و مردم گنجان را توصیف می کنند فرمودند استان کرمان به خاطر داشتن روستاها و بخش هایی که در تقدیم شهیدان رتبه اول را کسب نموده اند مثل رابر و گنجان، یک استان ممتاز است .

ودر ادامه گفت : این مردم زیارت کردنی هستند احساس می کنم ،کف  وظیفه ای  که ما داریم زیارت این مردم خوب ،حداقل  خدمت به مؤمنین و  ولایت مدارن است شما که امید  اسلام ، انقلاب و ولایت   هستید ۳۵ سال پرچم پر افتخار  این نظام  را در اهتزاز نگه داشتند و  ان شالله تا انقلاب حضرت مهدی (عج)  در صحنه خوا هید ماند.

امام جمعه موقت تهران گفت : سلام بر کوثر ، کوثر یعنی خیر فراوان،  برکات فراوان ،۱۸ بهار فاطمه بیشتر عمر نکرد ولی تا قیامت زخم های الهام بخش  با اوبود، این ۱۸ بهار به سه دوره تقسیم می شود دوره اول، دوره کودکی حضرت صدیقه طاهره است، سال ۵ بعثت در اوج فشارهای کفار قریش، دنیا را با وجودش نورانی کرده، در دوره طفولیت  ،  در مسجدالحرام نشسته بود،  شنید بعضی ها قصد جان پیامبر را دارند گریان خودش را پیش پیغمبر اکرم(ص)  رساند بابا شنیدم اینگونه می گویند  پیامبر اکرم دخترش را دلداری داد، گفت دخترم خدا حافظ پدر توست نخواهند توانست آسیبی  به پدرت برسانند. درلیله المبیت ،  ۴۰ جوان از۴۰ قبیله  قصد جان پیامبر را کردند اما خدا پیامبرش را حفظ کرد

وی افزود: دوره دوم این  زندگی ، دوره زندگی خانواده گی است دنیای  درس های آموزنده ، از آغاز زندگی گرفته تا دوره زندگی تا پایان زندگی قدم به قدم آن  درس است . زیر این آسمان تنها و تنها یک خانواده داریم ، شوهر معصوم، همسر معصوم ،دو فرزند معصوم  و این یک  فقط خانه علیست  .

آیتالله خاتمی بیان کرد: به تعبیر  امام راحل عظیم و شأن ،خانه گلین ،  خانه ای  بسیار محقر ، اما  از همین خانه محقر عطر انسانیت تا ابدیت به مشام انسانها رساندند.

وی خاطر نشان کرد : گرمی و صفا ی خانواده عنصر نایاب غرب یا خیلی کوتاه ،عنصر کمیاب غرب است ، آنهایی که، با خدا قهراً و در داخل هم هرچی بعثی ها به سمت آنها می روند این عنصر آرامبخش کمیاب و کمیابتر می شود .

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ۴۰ درصد  طلاق تا حالا تحقیق کردید چرا ؟

یک تحقیق اش این است هر چه زندگی ها از علی و فاطمه، فاصله  بگیرد با ادبیات و فرهنگ غرب نزدیک بشود آش همین آش است و کاسه همین کاسه ، هرچه با ادبیات فرهنگ غرب  نزدیک بشوند ، ماهوارها دقیقاً مسئولیت دین زدایی ، اخلاق زدایی ،  متلاشی کردن خانوادها را دارند.

وی افزود : بعضی ها فکر می کنند آوردن  یک آنتن  بر پشتبام، نمی داند آنتن پشت بام بردند، شرفشان را به تاراج  خواهند داد برنامه های آنها دقیقاً هدفمند است هم دین  ، اخلاق و نظام اسلامی را هدف قرار دادند.خانواده ی  نمونه خانه علی است .

آیت الله خاتمی اظهار داشت  : از این زندگی بخواهم بگویم  طول می کشد دو جلد کتابم  در موردحضرت  صدیقه  طاهره منتشر شده، خودتان مطالعه کنید مجموعه مباحثی که  در دایره المعارف داشتم،  سیره فاطمی و یاس فاطمی ،سیره فاطمی زندگی حضرت صدیقه طاهره است و یاس فاطمی شرح خطبه ی فدکیه حضرت زهرا (س) است .

وی در ادامه گفت : همه شیفتگان خاندان عصمت و طهارت  این تابلو را بشنوند و عمل کنند روایت از امام صادق (ع) است ،  در شرایط عادی فرهنگ دین ما این است باید کارهای بیرون خانه را مرد انجام بدهد. یک مطلب دیگر این است ، مرد، شریک زندگی است ، شریک زندگی معنایش این نیست که فقط تو خانه بنشیند، ریاست کند .گفتند شریک زندگی من گاهی وقت ها در جمع عزیزان نیروهای نظامی وجمع خودمان مثال می زنم می گویم آقای محترم شما در محل کارتان سرلشکرید ،سرتیب ، سرهنگ و سرگردید آقایی و محترمی، اما وقتی تو خانه رفتید  دیگر سر لشکر نیستید . شریک زندگی هستید ،گاهی هم می گوید  شما حجت الاسلام و المسلمین، اما وقتی خانه آمدید شریک   زندگی هستید  معنای شریک زندگی این است در محیط خانه  به همسر کمک کنید.  ادبیات  ما در فرهنگ زندگی خانواده گی نباید این باشد که مرد در خانه فقط دستور بدهد.

  وی ادامه داد: و حضرت زهرا گندم آرد می کرد آرد را خمیر می کرد آنگاه جلوی تنور می نشست و نان می پخت معنای این جمله ام اینکه خانم  ها ،خانه داری و شوهرداری ، کدبانویی رابرای خودشان  افتخار بداند چیز کمی نیست .

خاتمی بیان داشت: ما با درس خواندن خانم ها هیچ وقت مخالف نبودیم و نیستیم  ونخواهیم بود ،خانم محترم درس خواندن مقام بالای علمی پیدا کرد لیسانس، فوق لیسانس و دکترا نباید خانه داری را دور از شأن خودش بداند، می پرسید دختر خانم شما مدرک تحصیلی هم دارید می گوید بله من فوق لیسانس هستم می گوید کجا شاغلی میگه خانه دارم، می گوید حیف ، یه جوری می گوید حیف انگار این دختر خانم ،جوان مرگ شده ، معنای این  ادبیات این  است که خانم ها ی با سواد شأنشان خیلی بالاست و آنها نباید خانه دار باشند خانم هایی که سوادشان بالا نیست بایدبه این کار بپردازند این ادبیات ، ادبیات غیر اسلامی  است، شأن  خانه داری شأن بسیار بالایست جهاد زن شوهرداری کردن   است .

وی ادامه داد: شریک زندگی، دو کلمه است ، امابین این دو کلمه ،کتاب های اخلاق خانواده می شود خیلی روان بخواهم معنا کنم، عاشروهن بالمعروف یعنی   مثل آدم زندگی کنیدیعنی   به همدیگر احترام متقابل بگذارید ،گذشت متقابل داشته باشید مته به خشخاش نگذارید از بعضی از مسائل جزیی بگذرید ،تشکر متقابل داشته باشبد همکاری متقابل داشته باشید همه این ها را که  جمع کنید خانه علی می شود   .

آیت الله خاتمی با اشاره به ۹ سال زندگی علی  و فاطمه گفت ،  علی (ع) فرمودند ،  این ۹ سال زندگی  نه من فاطمه را به خشم آوردم و نه فاطمه مرا به خشم آورد نه من او را اجبار به کاری کرد م و نه او مرا وادار به کاری کرد این زندگی ، زندگی نور است این زندگی،  زندگی قرآنی است .

وی ادامه داد : بخش سوم زندگی فاطمه ، این ۷۵ روز یا ۹۵ روز یا حدود ده دور دیگر، فاطمه شخصیت کمی نبود اما بیش از ده قول در باب شهادت حضرت زهرا (س) است برای اینکه گم بشود معلوم نشود که چه روزی دخت پیغمبر از دنیا رفتند ، اما مشهورترین ۷۵ روز است  یعنی همین  ایام داغ جانگداز فاطمه است بعدش ۹۵ روز است که ۱۱ فروردین سال آینده خواهد بود .

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: این سه ماه خلاصه شد در یک کلمه و آن کلمه ولایت است ، فاطمه فدایی ولایت  شد، تو خانه نشست، وارد عرصه مبارزه نمی شود ، نه بین در و دیوار قرا می گرفت و نه آسیب های دیگر را می دید و عمرش هم ۱۸ سال نمی شود اما تشخیص داد که باید از علی  دفاع کند ، دید مولایش علی تنها شده ،خانه اش محصور دشمن ها شد به میدان آمد مثل شمع آب شد  بین در و دیوارش قرار دادند  بچه را بکشد ، ما نمی فهمیم اصلا نمی فهمیم یه  زن  شش ماه زنی که محسن شش ماه داشت بچه شش ماهه را بکشند،این را فقط خانم ها می داند.

 وی ادامه داد : گفت، بر حاشیه برگ شقایق بنویسید گل تاب  فشار و در دیوار ندارد، فاطمه  فدایی ولایت شد تقدیرش را فدای علی کرد  و این درس را داد که ولایت آنقدر مهم  است  که می ارزد گل معطری مثل فاطمه جانش  را فدای ولیش علی کند ، تا ۴۰ روز همراه علی همراه امام حسن (ع) امام حسین(ع)    خانه تک تک ، انصار و مجاهدین رفت چرا علی را تنها گذاشتید،  چرا علی را کمک نکردید،عذر و بهانه های نا به جا می آوردند روز بعد آمد خطبه بی بدیع، خطبه فدکیه خواند.

خاتمی گفت : اولاًسبک رفتنشان  را برایتان بگویم ان شالله  هم شما و هم کسانی که بعدا این برنامه را می بینند روی این نکته خوب دقت کنند، وقتی حضرت زهرا می خواست برای خطبه بیاد روسریش را محکم بست، یک شال به سر انداختن و  موی سر پیدا بودن ، اسمش را حجاب گذاشتن  این مسخره کردن حجاب است .روسریش را مجکم بست چادر به سر کرد لباسی که تمام بدن را بگیرد جلباب است و چادر هم جلباب است  در جمع  زنان  بنی هاشم آمد و در عین حال یک پرده آویختند ،فاطمه خطبه خواند،  یعنی حضور آری اما همراه با عفاف و حجاب ،آن  خطبه بلند یک دوره معارف اصلی اسلام  را بیان کرد.

وی ادامه داد : این دوره سه ماهه حضرت صدیقه طاهره چند پیام دارد ،پیام اولش این است ولایت را باید جدی گرفت ولایت معصوم جای خودش و ولایت فقیه مثل ولایت معصوم  باید باشد،  سربلندی و عزت در سایه همراهی با ولایت  است.

 در ادامه نکته ای بیان کرد:  امروز هر انحرافی را که در اسلام پیدا شداز انحراف از ولایت شروع شد ،  از زاویه گرفتن با ولایت آغاز شد این وحدت ما، تقدیر، باشیم یا نباشیم خدا چشمه هایی را به ما نشان داد ، سقوط ابر قدرت  ۷۰ ساله غرب چیز کمی نبود ، صهیونیست و کمونیست را با افتخار بیرون کرد رفیق کمونیست لکه ننگ شد  حکومت سیاه پهلوی هایی که ۵۷ سال ،حکومتی که به تعبیر مثل برف آب شدند و از بین رفتند مسئله سقوط صدام با آن همه جنایاتش از یک چالش  بگیرندو به محاکمه بکشند و بیاورند پای چوبه دار و این چوبه دار کم اش است  باز تا قیامت،  خدا این را نشان داد .

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت : تنها و تنها ولایت برای ما محور است  محور  همه  چیز  است ، محور  اعتدال ولایت است ،  فتنه گران سال ۸۸ تندروهای  افراطی نظام برانداز بودند  تندروهای افراطی که سال گذشته باز وزارت امور  خارجه آمریکا از آنها حمایت کرد .

وی ادامه داد : مستقل شما مردمیدکه  د ر سال ۱۳۸۸ افتخار آفرید و به گفته امام جمعه محترمتان امسال ۹ دی راهپیمایی کردید این ولایت است.

 آیت الله خاتمی  به صراحت و بی پرده گفت :  حرفها یم را صریح میزنم ،  مسئولان نظام از سر تا زیر ، این مسئولان در خط ولایت باشند محترم اند و عزیزاند و بداند اگر کمترین زاویه از ولایت پیدا کند از چشم این مردم خواهد افتاد

وی ادامه داد : درس دومی که فاطمه در این بلوغ سه ما ه  به ما آموخت جو زده نشوید موج زده نشوید  گر موج باطل به سمت باطل رفت شما از راه حقتان به در نشوید ، فاطمه  ولی را شناخت،  یعنی راه درست را پیدا کنید و جو هم جو دیگری بود آدم تحت تأثیر موج باطل که نباید قرار بگیرد خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو ، سخن آدم های بی معناست ، سخن آدم های بی محتواست ،سخن آدم های پوک  است .

 در ادامه گفت : امام  صادق فرمودند:   اگر در یک جوی نشستید و دارند ولایت را زیر سؤال می برند ساکت نباش ،اصولاً  جو زده شدن و موج زده شدن کار آدم های خنگ است .

آیت الله خاتمی اظهار داشت : کسی که اهل مسجد است اهل دعای ندبه و نمازجمعه  و نماز جماعت بعضاً فضای دانشجویی نادرست ،  دانشجویان متدین ما بسیار داریم ، این خطا ، خطا ی بی اعتنایی به نماز است ،  این بی هوتی است . خانم در دانشگاه قبول می شود  اولش حجاب کامل است  بعد از یک مدتی چادر کنار می رود  و بعد از یک مدت دیگر آنقدر  بی دین  می شوند ، هویت و دین خودتان را حفظ کنید  بدانید که چه می کنید چرا بی دینها در بی دینی تجاوزکننددیندارهای ما را زود تحت تأثیر خود قرار می دهند  افتخار کن در کلاس دانشگاه تنها شما چادری باشید و اگر در جو  شما سخنی می گوید جواب منطقی به او بده ،فاطمه یاد داد موج زده و جوزده یعنی موج باطل جو  باطل  قرار نگیریم و از ولایت  حمایت کنیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود : درس سوم  به ما آموخت گاه رفتار ، رفتار ایجابی است خطبه خوانی ، خانه مهاجرین انصار ، رفتار ایجابی داشت ، امروز تمام علاقمندان به فاطمه بدانند  که فاطمه از داغ علی آسیب دید دق کرد و یاد بگیرند وقتی خدا  نعمت ولایت  بهشان  داد فاطمه وار از ولی  نعمت حمایت   و دفاع بکنند

وی  در پایان به مرثیه سرایی و نوحه خوانی در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) پرداختند.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم بعد از تلاوت قرآن کریم ، امام جمعه شهرستان رابر ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت مرضیه (س)  و  خیر مقدم به محضر آیت الله  سید احمد خاتمی ،سفیر ولایت در خبرگان رهبری به  جمع مردم ولاییتمدار  رابر  برکت دانستند  و گزارش کاملی از مردم انقلابی این شهرستان  بیان نمود و گفت : مردم  رابرافتخار می کنند که پشتیبان ولایت فقیه هستند و در همه صحنه ها حضور دارند افتخار می کنند، شهدای بزرگوار و گمنامی را  تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند ، مردم ولایت مدار و بصیر ، عاشق ولایت و اهل بیت (ع) متحد بودن را  یک افتخار می دانند ، اتحاد ی که با حضور مسئولین شهرستان متحدانه برای خدا زحمت می کشند ، مردم رابر همچون گذشته مشکلات را تحمل می کنند اما مطیع امر ولایت هستند .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب