پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:04:18 - سه شنبه 27 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کرمان نقش مثبتی در جریان سازی فرهنگی و هنری دارد
نوش آبادی: استان کرمان شخصیت های ارزشمندی را تقدیم نظام انقلاب و چهره های فرهیخته ای رابه عنوان رئیس مجلس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر و به عناوین مختلف تقدیم این ملت و کشور کرده است به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”بوتیا“: “حسین نوش آبادی” در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل […]

نوش آبادی: استان کرمان شخصیت های ارزشمندی را تقدیم نظام انقلاب و چهره های فرهیخته ای رابه عنوان رئیس مجلس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر و به عناوین مختلف تقدیم این ملت و کشور کرده است

به گزارش” صبح رابر” به نقل از ”بوتیا“: “حسین نوش آبادی” در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: این استان با مردمی متدین، دین مدار، ولایت مدار، ارزشگرا، هنرمند، هنر دوست و واجد امتیازات ومولفه های بالای علمی و فرهنگی و هنری است.

نوش آبادی افزود: فرصت های بسیار ارزشمندی برای رشد و پیشرفت درعرصه‌های فرهنگی، علمی، سیاسی و مقاومت دراختیار مردم کرمان قرار دارد، همانطور که بسیاری از انسانهای فرهیخته از این استان به موفقعیت‎های ملی چشمگیری رسیده‌اند.

معاون حقوقی امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: استان کرمان شخصیت های ارزشمندی را تقدیم نظام انقلاب و چهره های فرهیخته ای رابه عنوان رئیس مجلس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر و به عناوین مختلف تقدیم این ملت و کشور کرده است.

وی ادامه داد: سهم مردم کرمان در حوزه حکومت داری و کشورداری سهمی ارزشمندی می باشد و رئیس جمهور، وزیر و هم چنین سرداران بزرگی مثل سردار سلیمانی‌ها و شخصیت هائی نظیر باهنر و… تربیت کرده است .

 

وی با اشاره به فیلم ضبط فیلم “شیار ۱۴۳″ در کرمان اظهار کرد: در حوزه فرهنگ وهنر در جشنواره فیلم فجر یکی ازبهترین فیلمها دراستان کرمان بود که از فیلمهای فاخراین جشنواره نیز شناخته شد و جلوه ای از جلوه های باشکوه ایثار، فداکاری، مقاومت و شکیبایی این مردم را نشان داد که هم مورد استقبال مردم و هم هیئت داوران قرار گرفت.

نوش آبادی ادامه داد: سوابق استان کرمان در بخش های هنری مانند موسیقی، ادبیات، شعربرای جامعه هنری ایران شناخته شده است ومی‌تواند یکی از به عنوان یکی از قطبهای مهم هنری در کشور مطرح باشد.

وی گفت: استان کرمان با هنری با داشتن ظرفیت‌های عظیم معنوی، فرهنگی و هنری می‌تواند نقش مثبتی را در جریان سازی فرهنگی در کشور ایفا کند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اعتقاد دارم که حوزه فرهنگ و هنر یکی از حوزه‌های مسرت بخش هر جامعه ای به حساب می‌آید وبا به کار گیری ابزار هنر و به کار بستن مولفه‌های فرهنگی و هنری خودش را بیش از انچه که هست می تواند مطرح کند.

وی افزود: گاهی به دلیل عدم استفاده از ابزارهای هنر و مولفه‌های فرهنگی باعث می شود بسیاری از امتیازات مغفول واقع بماند و فراموش شود.

نوش آبادی تصریح کرد : بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ، هنر یکی از بلیغ ترین ، رساترین و کار آمدترین ابزارهای پیام رسانی می‌باشد»، یعنی اگر ما بتوانیم از ابزار هنر برای انتقال پیامهای خودمان استفاده کنیم می‌توانیم فرصتی بهینه برای معرفی توانمندیهای خود به کار گیریم.

وی ادامه داد: فرهنگ عمومی باید توسط شورای فرهنگ عمومی گسترش پیدا کند زیرا تمامی شخصیت های ارشد استان زیر نظر این مجموعه هستند .

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: مدیران ارشد می توانند تامین کننده بسیاری از مطالبات مردم برای گسترش فرهنگ و هنر، تقویت انجمن شعر و ادب، کانون مساجد و … باشند .

نوش آبادی اظهار داشت: اگر بخواهیم یک سویه عمل کنیم از مسایل فرهنگی که مساله ای حقیقی است باز می‌مانیم و ضربه ای سنگین به اندیشه و هنر خواهیم زد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم بخشی از دغدغه‌هایی که مقامات ارشد نظام دارند به حداقل برسد .

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب