پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:36:10 - پنجشنبه 29 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش آخرین نماز جمعه سال ۹۲
آخرین نماز جمعه رابردر سال ۱۳۹۲ به امامت حجت الاسلام و المسلمین جعفری در حسینیه جامع اقامه شد. به گزارش ” صبح رابر” حجت الاسلام جعفری  به  روایت پیامبر اکرم  حضرت محمد (ص)۶ جزء مروت اشاره کرد و گفت :  سه  چیز  در وطن و سه چیز آن در سفر برای انسان مشخص می شود،آن […]

آخرین نماز جمعه رابردر سال ۱۳۹۲ به امامت حجت الاسلام و المسلمین جعفری در حسینیه جامع اقامه شد.

به گزارش ” صبح رابر” حجت الاسلام جعفری  به  روایت پیامبر اکرم  حضرت محمد (ص)۶ جزء مروت اشاره کرد و گفت :  سه  چیز  در وطن و سه چیز آن در سفر برای انسان مشخص می شود،آن سه چیزی  انسان باید در وطن رعایت کند ۱- تلاوت کتاب خدا ، قرآن کریم خواندن جزء وظایف ما  مسلمانان است ۲- آباد ساختن مساجد با حضور پر رنگ باشد حضور با نشاط ، دعا ، نماز، ذکر، و مجالس ما در مساجد باشد حضرت امام (ره) می فرمایند : مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید .۳-انتخاب برادر دینی انسان موفق کسی است حضور در  مسجد دارد و همه قرآن را تلاوت می کند و با برادان خودش معاشرت خوبی دارد .

وی افزود : سه چیز جز دیگر  مروت، در سفر غیر از وطن معلوم می شود انسان خوشبخت  کسی هست   که  ا-  ره توشه  ای که همراه خودمان داریم به همسفران خودمان  در سفر ببخشید ،۲- خوش اخلاق باشید، والدین نسبت به فرزندان و فرزندان نسبت به والدین ، کوچکترها احترام بزرگترها حفظ کند ،سفر ،  سفر دینی باشد سفری که از آیات خدا درس بگیریم یکی از مصادیق خوش اخلاقی و خوش رفتاری اینکه وقت نماز را مغتنم بشمارید ، حرمت و حریم ها را رعایت کنیم ،۳-شوخی و مزاح کردن که به گناه نیانجامد و ما را از خدا دور کند .

 حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم با اشاره به مناسبت هایی که در این ایام وجود دارد ، گفت : ۲۴ اسفند مطابق ۱۳جمادی اول سالروز شهادت حضرت زهرا مرضیه (س) در سال ۴۱هجری قمری، طبق روایت ۷۵ روز بعد از رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام،۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت ایران در سال ۱۳۲۹،حمله نیروهای آمریکایی به کشور مسلمان می باشد

خطیب امام جمعه رابر ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) گفت : شرکت گسترده و فعالی در مناسبات حضرت زهرا (س) داشته باشید . پیامبر خدا فرمودند فاطمه سرو قلب من است دوپسرش میوه های دل من هستند شوهرش حضرت علی (ع) نور دیده من است امامان ، فرزندان اولیاء پروردگار من است ، هر چه پیوند ما با اهل بیت بیشتر باشد خودمان را بیمه و راه نجات را بهتر هموار ترمی کنیم

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارهایی که می توانیم  در عید نوروز انجام بدهیم گفت : یکی از کارها رسیدگی به همنوعان، نیازمندان ،  فامیل  است ،شادی تبدیل به گناه و معصیت نشود ، حرمت ایام فاطمیه حفظ شود .

امام جمعه رابر خاطر نشان کرد : یکی از عیدهایی که اسلام به آن اهمیت می دهد عید نوروز است و طبق روایت امام صادق (ع) کاربسیار درستی است حق این روز را ادا می کند آن روزی برای ما عید است که گناه و معصیت انجام ندهیم،

وی در ادامه به سفر اشتون به ایران اشاره و این سفر را برای رسیدگی به مسایل هسته‌ای قلمداد کرد اما ملاقات او  با فتنه گران گفت: این ایام شاهد شکست کسانی که با دین اسلام دشمنی می کند اسرائیل ، آمریکا و کسانی که در لباس اسلام  ، وهابیت خبیث اظهارات سازمان ملل علیه ایران همه این ها نشئت گرفته از این است خانم اشتون به ملاقات دزدانه با بعضی از فتنه گر ها رفت  . این قضیه محکوم است آن ارتباط و رفت و آمد دیپلماسی، مسئولین باید جوابگو باشند .

وی افزود : ما اطلاع نداریم با ما هماهنگ نشده این امکان ندارد یقین داشته باشید دستی در کار است اعلام می کنیم به مسئولین و امور خارجه وزارت اطلاعات حرمت کشور ما حفظ  شود،ارتباطات بر اساس تکریم باشد .رئیس یک اتحادیه اروپایی از یک فتنه گر ملاقات کردند جای حرف  و صحبت  دارد  .

جعفری گفت : رئیس دبیر کل سازمان ملل اظهار اتی داشت که حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود به قول مقام معظم رهبری هر کسی از حقوق بشر صحبت کند آمریکایی ها نباید صحبت کنند .

در ادامه گفت : ۲۹ اسفند سال ۸۱ نیروهای صهیونیستی وارد افغانستان شدند در عراق زنان مردان و بچه ها به دست امریکایی ها و صهیونیست ها  کشته شدند زندان های سیاه دارندو کارهای نا مربوط خلاف قانونخودشان  دارد .

وی در پایان گفت :  مبادا بگذاریم حق مظلوم یا حق شهید ضایع شود ایستادگی از گذشته بود این ایستادگی زیر سئوال نرود ، مقام معظم رهبری از کسانی که در چند سال گذشته ایستادگی کردند تشکر کرد از مجلس دولت و مردم ، همه حقوق بویژه حق هزاران ایرانی دقت داشته باشید

حجت الاسلام جعفری گفت : شعار هایی برای خود به عنوان عادت حفظ می شود شعار مرگ بر امریکا سر بدهند برای آنها اجر و ثواب است.

آخرین نکته امام جمعه شهرستان رابر  رعایت حقوق شهروندی ، شورای شهر و شهروندان بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب