پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:16:21 - دوشنبه 4 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هر شب با قرآن/ اوّل توکّل، بعد دعا
بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم. به گزارش” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا آیه ۸۵ و ۸۶سوره یونس فَقَالُواْ عَلَى اللّهِ تَوَکَّلْنَا رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا فِتْنَهً لِّلْقَوْمِ […]

بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا

آیه ۸۵ و ۸۶سوره یونس

فَقَالُواْ عَلَى اللّهِ تَوَکَّلْنَا رَبَّنَا لاَ تَجْعَلْنَا فِتْنَهً لِّلْقَوْمِ الظَّلِمِینَ (۸۵) وَ نَجِّنَا بِرَحْمَتِکَ مِنَ الْقَوْمِ الْکَفِرِینَ (۸۶)
پس آنان گفتند: تنها بر خداوند توکّل کرده ایم ، پروردگارا: ما را گرفتار سختى ها و آزمایش ستمگران قرار مده و ما را به رحمت خویش ، از شرّ قوم کافر رهایى بخش .

* ممکن است مراد از ((ظالمین ))، بزرگان بنى اسرائیل باشند که به خاطر منفعت و رفاه ، مطیع فرعون شدند و مراد از ((کافرین ))، طرفداران فرعون باشند. پس درخواست ذریّه ى مؤ من ، حفاظت از شرّ مخالفان داخلى و خارجى است .
* کسى که به خدا توکّل کند، هم خدا او را دوست مى دارد، (انّ اللّه یحبّ المتوکلین )( آل عمران ، ۱۵۹) و هم او را تاءمین مى کند. (ومن یتوکّل على اللّه فهو حسبه )( طلاق ، ۳)

* اوّل توکّل ، بعد دعا. (توکّلنا، ربّنا)
* با ایمان ، توکّل ودعا، خود را از شرّ ظالمان نجات دهیم . (توکّلنا، ربّنا، نجّنا)
* فرعونیان ، هم مسرفند،(با توجّه به آیه ۸۳) هم ظالم و هم کافر. اسراف زمینه ساز ظلم و ظلم نیز زمینه ى کفر است . (المسرفین ، الظالمین ، الکافرین )
* ابتدا باید براى حفظ هویّت مکتبى دعا کرد، (لاتجعلنا فتنه ) وسپس براى سلامتى شخصى . (نجّنا) چون اگر ستمگران پیروز شوند، خطّ ظلم و کفر حاکم شده ، مؤ منان تحقیر و مبتلا مى شوند.
انتهای پیام/

بر چسب ها: , , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب