پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:28:16 - چهارشنبه 6 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سبزی بخورید تا بیماری قلبی نگیرید
رطبق نتایج برخی از مطالعات، خوردن منظم و روزانه میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله گرفتگی عروق قلب را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،  رضا کرمی ابرده متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: در یک نگاه کلی می‌توان گفت […]

رطبق نتایج برخی از مطالعات، خوردن منظم و روزانه میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله گرفتگی عروق قلب را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،  رضا کرمی ابرده متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: در یک نگاه کلی می‌توان گفت که سیگار، چربی بالا، عدم تحرک بدنی و چاقی به عنوان چهار عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مطرح هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی به شدت افزایش یافته است، اظهار داشت: در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی عامل اصلی مرگ و میر در جهان هستند و در بسیاری از مناطق و جوامع، از هر سه مورد مرگ و میر حداقل یک مورد مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.
کرمی ابرده افزود: پیشگیری از بیماری‌های قلبی کار چندان دشواری نیست و با اصلاح عادات غذایی و رفتاری این مهم تا حد قابل ملاحظه‌ای محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی بسیاری از مردم جایگاه مناسبی ندارند، تاکید کرد: بر طبق نتایج برخی از مطالعات، خوردن منظم و روزانه میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله گرفتگی عروق قلب را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.
کرمی ابرده یادآور شد: خطر سکته قلبی و مغزی و بیماری‌های مزمن دیگری نظیر سرطان با مصرف میوه‌‌ها و سبزی‌ها تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب