پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:36:07 - دوشنبه 11 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مراسم سوگواری یاس نبوی در رابر
به گزارش ” صبح رابر”درکوچه پس کوچه های شهر نگاهم افتاد به درخانه ای، در گوشه ای، جایی که عده ای به سوگ مظلومیت زهراعلیها السلام، زانوی غم بغل گرفته و می گریند، با آنان هم نوا شدم در ذهنم رویدادها و حوادث روزگار شهادت حضرت زهراعلیها السلام را مرور می کنم و دلم از […]

به گزارش ” صبح رابر”درکوچه پس کوچه های شهر نگاهم افتاد به درخانه ای، در گوشه ای، جایی که عده ای به سوگ مظلومیت زهراعلیها السلام، زانوی غم بغل گرفته و می گریند، با آنان هم نوا شدم در ذهنم رویدادها و حوادث روزگار شهادت حضرت زهراعلیها السلام را مرور می کنم و دلم از جور و ستمی که بر علی علیه السلام و زهراعلیها السلام رفته است، به دردمی آید. دررابر ایام فاطمیه که می رسد، در هرمحله حتما چند خانه ای هست که در آن مجلس عزاداری حضرت زهراعلیها السلام برپاست ومردم محله با شرکت در این مجالس در عزای زهراعلیها السلام به سوگ می نشینند. بالا و پایین شهر هم ندارد، هر کس در حد توان خودمجلس عزای حضرت فاطمه زهراعلیها السلام را برپاکرده و با بی بی و کریمه اهل بیت، فاطمه معصومه علیها السلام در عزای حضرت زهراعلیها السلام هم ناله و سوگوار است.

هم مجالس زنانه است و هم مجالس مردانه، به در خانه ای می رسم که بر سر در آن پرچم سیاهی به نشانه عزاداری افراشته شده،وارد شدم .کوچک و بزرگ، پیرو جوان، همه باپیراهن های سیاه نشسته اند و به گفته های سخنران مجلس گوش فرا می دهند. سخنران از فضایل حضرت زهراعلیها السلام می گوید و ازمظلومیتش. و هنگامی که صحبت هایش به ذکرمصیبت می رسد، ناله و گریه اوج می گیرد و به عرش می رسد، عرشیان هم اینک در عزای زهراعلیها السلام سوگوارند. سخنران از بی نشانی مزارش می گوید و نوای گریه او را همراهی می کند.

مراسم سوگواری شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) در قالب طرح سوگواره یاس نبوی از ۶ فروردین تا ۱۴ فروردین  با حضور خیل عزاداران فاطمی و ارادتمندان به خاندان نبوی در کوچه شهید سید  ابوالحسن میرسیدی منزل میرسیدی  برگزار می گردد.

این مراسم با برپایی خیمه و پرچم های سیاه و شعایر ویژه این ایام با حضور خانواده های  معظم شهداء ،سادات ، مسئولین شهرستانی ، مردم ولایی شهررابر از روز چهارشنبه  ۶ فروردین آغاز شد.

برنامه عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت ۴ عصر آغاز می شود  . دراین مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نوحه خوانی و مرثیه سرایی ، روضه خوانی پرداختند .

گزارش تصویری از مراسم سوگواری یاس نبوی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب