پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:30:51 - دوشنبه 11 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهدای گمنام شهرستان رابر
فداییان دین و مکتب ِ اسلام  ،سلام خدا بر شهیدان گمنام،چون گل شدی پرپر در راه اسلام ، تابوت پاک تو نور هدایت است   خون تو می باشد تا روز محشر  گلواژه ی ناب نهی ا ز منکر،تو امربه معروف کردی به جانت، این بی نشانی ها،باشد نشانت. به گزارش ” صبح رابر” بمناسبت فرارسیدن ایام شهادت بی بی […]

فداییان دین و مکتب ِ اسلام  ،سلام خدا بر شهیدان گمنام،چون گل شدی پرپر در راه اسلام ، تابوت پاک تو نور هدایت است   خون تو می باشد تا روز محشر  گلواژه ی ناب نهی ا ز منکر،تو امربه معروف کردی به جانت، این بی نشانی ها،باشد نشانت.

به گزارش ” صبح رابر” بمناسبت فرارسیدن ایام شهادت بی بی دوعالم فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، معراج شهدای گمنام رابر که افتخار میزبانی ۶ شهید گمنام را دارد؛ پیکر مطهر ۵ تن از شهدای گمنام دفاع مقدس،‌ در پارک ملت رابردر سال ۱۰/۰۹/۱۳۸۱ دفن  شده اند و یک شهید گمنام در بهشت زهرای رابر  دفن می باشد   .

همه شهدا به‎طور میانگین چهار بار در وصایای خود الهام‎گیری از مکتب عاشورا و کربلا و نیز پیروی از ولایت فقیه را انگیزه اصلی رفتن به جبهه عنوان کرده‎اند و انگیزه اصلی تمامی آن‎ها دفاع از اسلام و نظام جمهوری اسلامی است

شهادت در عالم گمنامی میراث ارزشمند و بزرگی است که از حضرت زهرا(س) و شهادت ایشان به شهدای گمنام رسیده چراکه شهید گمنام شهیدی است که می تواسنت با نشان باشد اما خود گمنامی و بی نشانی را برگزید.

مقبره شهدا کلاس درسی است که نیاز به استاد ندارد، شهدا معلمانی هستند که خداوند معلمی آنها را امضا کرده است و می توان در این مکان با آرامش آموخت و در زندگی استفاده کرد. مکانی مقدس که سرزمین زینب‎‎های مکرر است. قرارگاه مادرانی غریب که سال‎ها با اشک دیده، غبار از سنگ مزار فرزندان‎شان رفته‎اند و پدرانی که همراه با سنگ مزار عزیزشان قامت‎شان نیز شکست. سنگ، سفید یک شکل و هم اندازه باشند. هر کدام از این سنگ‎ها با عواطف و احساسات خاصی بنا شده است و هر کدام پیام خاصی را انتقال می‎دهند. وارد معراج شهدا که می شوید ، سکوتی پرمعنا و پرهیاهو که باید برای شنیدن همهمه‌های آن، گوش جان را بیدار کنید. چشمها را ببندید و با تمام وجود به بی‌نهایت بیندیشید.قدمگاه شهیدان گمنام  است اینجا!
معراج شهدا اسم آشنایی است، چه برای آنان که از سالهای دور با شهدا و جبهه و جنگ آشنا بوده‌اند چه برای آنان که جوانان امروز هستند.  مناطق عملیاتی شلمچه و فاو، خیبر مکان‌هایی است که این شهدا در آنجا حضور داشته‌اند.

معراج پنج شهید گمنام رابر ،در سنین ۱۴سالگی ، ۱۸سالگی ، ۲۲سالگی ، ۲۱ سالگی، ۱۷ سالگی به سوی معشوق شتافتند  و در ماه رمضان  سال ۱۴۲۳ در پارک ملت شهرستان رابر به خاک سپرده شدند .

اهمیت و جایگاه ویژه پاسداشت یاد و خاطره شهدای گمنام در سراسر کشور ، به دلیل ایجاد روح معنویت با ورود شهدای گمنام به هر منطقه‌ از ایران اسلامی، لزوم تکریم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گمنام روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این تکلیف ایجاب می‌کند در این راه تلاش بیشتری داشته باشیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب