پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:49:37 - سه شنبه 12 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۲ فروردین روز تحقق اراده ملت ایران
به گزارش ” صبح رابر” ۳۵سال پیش در ۱۲ فروردین ملت ایران با حضوری یکپارچه در یک همه پرسی ، جمهوری اسلامی را به عنوان نظامی مردم سالار و مبتنی برارزشهای دینی برگزید . نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود، سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست، […]

به گزارش ” صبح رابر” ۳۵سال پیش در ۱۲ فروردین ملت ایران با حضوری یکپارچه در یک همه پرسی ، جمهوری اسلامی را به عنوان نظامی مردم سالار و مبتنی برارزشهای دینی برگزید . نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود، سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست، و با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت از سوی امام (ره) زمینه مهمترین همه پرسی تاریخ ایران زمین جهت تعیین نوع حکومت فراهم شد.

 از پیام امام خمینی قدس سره به مناسبت ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ روز دوازه فروردین ، روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران ، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و روز تثبیت انقلاب اسلامی است که به هیچ ریب و شکی زمینه ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان خواهد بود .

این روز مقدس ، این یوم الله پربرکت سرآغاز حیات واقعی اسلام در عصر دنیامداران و دنیا پرستان است که از  معنویت و روحانیت گسسته و سعادت خود  را در پیروی امیال و آرزو های حیوانی خود می دانند .

به این ترتیب پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار در ایران ، نظام سیاسی مبتنی آرای ملت تبلور یافت که مهمترین ویژگی آن ترکیب «حاکمیت الهی» با «حاکمیت مردمی» است. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، فرهنگ مسوولیت پذیری در حوزه سیاست و حاکمیت توسعه یافت وبه منشاء اقتدار و مشروعیت نظام تبدیل شد. این تحول سیاسی بی تردید در تعیین سرنوشت جامعه نقش بسزایی داشته است .زیرا در جامعه ای که فرهنگ سیاسی ارتقاء یابد مردم می توانند با رای مستقیم خود در تصمیم گیرها درسطح کلان مشارکت کنند .این روند در ۳۵ سال گذشته با حضور آگاهانه ملت ایران در انتخابات استمرار داشته و مردم ایران با مشارکت در فرآیند انتخابات ؛ در تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کرده اند.

در این روز عزیز ساختار جدید سیاسی اجتماعی ایران بر مبنای آزادی اکثریت قربی به اتفاق ۲/۹۸درصد آزادی ملت مسلمان ایران تثبیت شد .

در این روز پربرکت نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را پس از گذشت قرن های زیاد دیگر باره نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت .در این روز مقدس حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال ،آزادی ، جمهوری اسلامی بود .

حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و کرد و بلوچ مطرح نیست .همه برابرند و فقط در پناه تقوا و برتری به اخلاق فاضله و اعمال صالح هست و تفاوت بین زن و مرد و بین اقلیت  های مذهبی و دیگران در امر اجرای عدالت نیست .

ملت ایران همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقو ا لبیک گفتند و به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب  ثابت کردند .

جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای دارد و این اهمیت به دلیل ارزش واعتبار آرای مردمی است که با حضورمسوولانه وآگاهانه خوددرعرصه انتخابات ، سرنوشت خود و کشور را رقم می زنند. در اصل اول قانون اساسی آمده است که نوع حکومت ایران «جمهوری اسلامی» است و این بدان معناست که شکل حکومت «جمهوری» و محتوای آن «اسلامی» است و در نتیجه مشروعیت آن مبتنی بر دو اصل «مکتب» و «انتخاب مردم»می‌باشد.به عبارتی دیگر انتخابات مظهر مردم سالاری است و این ویژگی درانتخابات ایران همواره در عالیترین وجه آن نمود داشته است.به تعبیر رهبر معظم انقلاب ؛«انتخابات بزرگترین مظهر اقتدار ملی است» و با این رویکرد رقابت های انتخاباتی با همه فراز و فرودهای ان ؛به فرصتی برای شکوفایی و رشد توامان در عرصه های اقتصادی و سیاسی بدل می شود .بی تردید مشارکت سیاسی تنها از طریق حضور افراد در شبکه روابط اجتماعی و سیاسی ممکن می شود و از طریق همین حضورها ؛ آگاهی و رشد اجتماعی نظام جمهورى اسلامى هر بار پویاتر و کارآمد تر شده است . این تجربه رو به تکامل نشان می دهد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که رشد سیاسی جامعه از مسیر مشارکت مردم در سرنوشت کشور با اراده مردم آغاز شد ؛ با وجود جو سازی ها و تلاش دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات ؛ این حرکت روبه جلو ؛ لحظه ای متوقف نشده است .حضور مردم در انتخابات طی بیش از سه دهه در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران ؛ معنا و مفهوم روشنی دارد ؛ زیرا زمانی که مردم وارد عرصه انتخابات می شوند ؛ فضای متفاوتی درجامعه و نظام سیاسی کشور بوجود می آید که برروند های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی تأثیرات مهمی دارد. برگزاری انتخابات در ایران از این جهت برای دشمنان انقلاب اسلامی پیام ویژه ای دارد .

روز جمهوری اسلامی از سوی ملت، برگ تأیید دیگری بود مبنی بر آزادگی ملتی که حاضر به استمرار سیطره طاغوت و مستکبران جهان بر سرنوشت امت اسلامی نیست.

انتهای پیام/ اختصاصی صبح رابر

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب