پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:55:00 - جمعه 15 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مراسم شام غریبان در سوگ بزرگ بانوی اسلام در رابر ۲۰ ساله شد
مداح بومی شهرستان رابر گفت : با گذشت ۲۰ سال از این مراسم  معنوی که هر ساله در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ،مراسم تشییع جنازه نمادین و شام غریبان  از جلوی مسجد جامع تا گلزار شهدای گمنام برگزار می شود ،که  امسال بدلیل نامساعد بودن هوا در مسجد جامع بر پا شد . […]

مداح بومی شهرستان رابر گفت : با گذشت ۲۰ سال از این مراسم  معنوی که هر ساله در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ،مراسم تشییع جنازه نمادین و شام غریبان  از جلوی مسجد جامع تا گلزار شهدای گمنام برگزار می شود ،که  امسال بدلیل نامساعد بودن هوا در مسجد جامع بر پا شد .

به گزارش ” صبح رابر”  مراسم شام غریبان شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پنجشنبه شب درفضای سوگ واندوه درمسجد جامع در شهررابر برگزار شد.

در این مراسم پر فیض، سخنران حجت الاسلام شهابی به  شباهت های فاطمه سلام الله علیها به شب قدرپرداخت و گفت : پیامبر اکرم (ص)   فرمودند : فاطمه، فاطمه نامیده شد، چون که مردم از شناخت فاطمه عاجزند .همانطور که شب قدر مخفی و نامعلوم است، زمان شهادت و قبر فاطمه زهرا(س)  نامعلوم است.

 وی با اشاره به وجود پر خیر و برکت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد  :  همانطور که عبادت در شب قدر ارزش پیدا می کند توسل به فاطمه زهرا (س) ارزش دارد عبادات ما زمانی قبول می شود که محبت اهل بیت (ع) را در دل داشته باشیم ، بسیاری از مردم به واسطه محبت فاطمه ،در دنیا و آخرت سعادتمند می شودند .

دراین مراسم معنوی دوستداران اهل بیت عصمت وطهارت ضمن برگزاری آیین مداحی ، نوحه خوانی وسینه زنی در سوگ شهادت آن بانوی بزرگ اسلام گریستند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب