پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:48:57 - دوشنبه 18 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۲۰فروردین روز ماندگاری در جمهوری اسلامی ایران است
خطیب جمعه رابر  با اشاره به روز ۲۰ فروردین ،روز ملی فن آوری هسته ای گفت :  روز مهمی در  جمهوری اسلامی ایران است و یکی از روز های ماندگار در جمهوری اسلامی روز ۲۰ فروردین است در سال ۱۳۸۵ در دولت قبل خبر دستیابی ایران به فن آوری هسته ای در دنیا و غنى‌سازى […]

خطیب جمعه رابر  با اشاره به روز ۲۰ فروردین ،روز ملی فن آوری هسته ای گفت :  روز مهمی در  جمهوری اسلامی ایران است و یکی از روز های ماندگار در جمهوری اسلامی روز ۲۰ فروردین است در سال ۱۳۸۵ در دولت قبل خبر دستیابی ایران به فن آوری هسته ای در دنیا و غنى‌سازى اورانیوم و راه‌اندازى یک زنجیره کامل غنى‌سازى توسط سانتریفیوژهاى ساخت ایران اعلام شد.در طی این خبر مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه داد و به پاس  قدردانی از تلاش های افتخارآمیز دانشمندان جوان و دانشمندان انقلابی ،روز ۲۰ فروردین را به عنوان روز ملی فن آوری هسته ای در ایران اعلام شد،که باید شاکر  خدای تبارک و تعالی بود ایرانی به هر کجا که بخواهد می رسد، جوان ایرانی ،انسان ایرانی چون باغیرت است و چون توکلش به خداست چون انقلابی است به هر کجا که بخواهد می رسد.

به گزارش ” صبح رابر”حجت الاسلام والمسلمین جعفری در نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران ضمن توصیه به رعایت تقوا الهی و در خطبه اول با اشاره به خطبه۲۳۰ امیرالمومنین در  نهج البلاغه اظهار داشت : راه نجات و رستگاری و صلاح انسان در تقواست، با رعایت تقوا انسان به خواسته های دنیایی و آخرتی می رسد ، امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند : تقوا کلید هر راه بسته است وهر در بسته به واسطه تقوا باز می شود با رعایت تقوا انسان می تواند خودش را به بهشت برساند و دیگر فضایل رسیدن به بهشت تقوای الهی است، و بهترین زاد و توشه  انسان برای معاد ، تقواست.

وی ادامه داد : تقوا وسیله ای است برای آزادی از هر بندگی و برگی است آنهایی که در بند هستند  تقوا ندارند آنهایی که ذلیل شدند تقوا ندارد آنهایی نجات پیدانکرده اند به توصیه امیر المومنین علی (ع) عمل نکرداند  نجات از هر هلاکت و بدبختی ،می فرمایندکه  به واسطه تقواست که هر تلاشگری  به آن آرزوی خودش دست پیدا می کند  .

در ادامه گفت ” ممکن انسان به  علوم مختلف  دست پیدا کند،در علوم مختلف  اگر تقوا نداشته باشد به زمین می خورد تقوا راه نجات از هر گناه و از هر زشتی است .همانطور که نماز ، کار خیر ، قرائت قرآن ، انس با قرآن انسان را  از زشتی ها باز می دارد، خیلی این خطبه ،خطبه  جامع و پر مغزی است سزاواراست که همه عمل کند پس مردم عمل کنید عمل نیکو داشته باشید و این عمل باید به همراه تقوا باشد مگر هر کسی کار خیر انجام می دهد پذیرفته می شود ؟ عمل از اهل تقوا پذیرفته می شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به دعای تحویل سال افزود :  طبق فرمایشات نبی مکرم اسلام اگر کسی دو روزش یکی باشد مسئول است  . اگر دیروز مثل امروز و امروز شما بدتر از دیروز باشد ملعون هستید.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به اینکه توبه انسان را نجات می دهد تصریح کرد: دعاست که شنیده می شود خداست که می شنود که ما چه می خواهیم مستحق ۳۶۵ یا ۳۶۶ بار انسان در هنگام تحویل سال یا مقلب القلوب را بخوانیم یعنی هر روز یکبار تمام کرده باشیم ، و این دل و حال ما را  تغییر بدهد وبه بهترین حال برگرداند  از گذشته خودمان پشیمان باشیم و به آینده خودمان امیدوار باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شیعیان دعا برای ظهور امام زمان (عج) است افزود : افضل اعمال دعا در روز جمعه ،دعا برای امام زمان (عج) مخصوصاً اگر به همراه ذکر صلوات بر محمد و آل محمد باشد، اگر آن حضرت ظهور کند همه چیز درست می شود ، همه انسانها راه درست را پیدا می کنند حتی هنگام ظهور آن حضرت اهل قبرستان هم مسرور می شوند.

خطیب جمعه رابر با  سوال اینکه چه زمانی  انسان باید به طرف اعمال نیکو برود ،گفت :  قبل از اینکه عمرش تمام  شود حتی بعضی ها هم توفیق  توبه هم پیدا نمی کنند ، بصیرت آنها کور شده ،ذهن آنها آماده نیست  حال توبه را پیدا نمی کند  قبل از اینکه مرگ برسد کارهای خیر انجام بدهید ،امیر المومنین علی (ع) می فرمایند : قبل از اینکه بیمار شوید مانع شوید .  قبل از اینکه زلزله و خشکسالی شود ، انسان باید کاری انجام دهد .

وی در پایان خطبه اول بهترین توصیه را  همان توصیه امیرالمومنین دانست و افزود :  تقوا را رعایت کنیم و از گناه و خطا و اشتباه دور باشیم .

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم ضمن توصیه دوباره همه به تقوای الهی و با اشاره به مناسبت هایی این ایام گفت : به یاد لحظه مرگ وبه یاد سختی های  هنگام حسابرسی، موقعی که نامه اعمال را به دست انسان می دهند در یک کلام به یاد آخرت باشیم. امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند هیچ لذتی گرامی تر از تقوا نیست پس تقوا را رعایت کنیم که بهترین گنج هاست.

وی با اشاره به اینکه روز ۱۷ فروردین روز بهورز، روز ۱۸ فروردین روز جهانی بهداشت ضمن قدردانی از همه کسانی که در مرکز بهداشت مخصوصاً بهورز، پرستار، دکتر ،تلاش می کندنیز خاطر نشان کرد:  : مسئله  بهداشت را باید جدی گرفت و در یک کلامی هست که دو نفر همیشه علیل هستند یکی بیماری  که ناپرهیزی نمی کند  و از طرفی انسان سالمی که همیشه می خواهد رعایت کندباید انسان حد اعتدال را داشته باشد ، قبل از بیماری مواظبت کندکه بیمار نشود  و وقتی سلامتی اش را از دست داد بیمار شد، بهداشت کافی و لازم را رعایت کند.

  همچنین در ادامه با اشاره به روز ۱۹ فروردین سال ۱۳۷۹ ابراز داشت : در چنین روزی بر گزاری کنفرانس برلین  را داشتیم، در دوران اصلاحات یکی از کارهای ناشایست اتفاق افتاد، از همان اول بحث آزادی های بی قید و بند را مطرح کردند وبعد کم کم  به روزنامه ها کشید و پایگاه دشمن درست کردند که به عنوان روزنامه زنجیره ای معروف شد نهایتاٌ به گونه ای که در کنفرانس حزب مشارکت ونهضت آزادی، نویسندگان روزنامه های زنجیره ای از دوران  اصلاحات در آن شرکت کردند و هر قدر می توانستند علیه نظام و انقلاب  حرف زدند و حرکات مستهجنی که رأس برنامه ها  ، اهانت به جمهوری اسلامی  زیر سؤال بردن اصل نظام و اصلاحات اتفاق افتاد ، ودر انتخابات ،نهایتاً مردم فهمیدند و با کمک قوه قضائیه و نیروهای بصیر انقلاب این حزب ها منحل شد .

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد  در سال ۱۳۵۹ قطع رابطه سیاسی با آمریکا تا  امروز ،  در همه کارهای جمهوری اسلامی ایران ، امریکا دخالت می کند  ، در همه کشورها مسلمان و غیر مسلمان شما ببینید دخالت هایی که در کشورهای غربی و کشورهای مسلمان که به آنها ربطی ندارد اما دخالت می کنندحضور نظامی در افغانستان و عراق و حضور نظامی در سوریه ،خون انسانهای بی گناه مردم پاکستان ،  غزه و سوریه ریختند حتی در خود آمریکا مردم آزادی ندارند نرسیدن به حقوق مردم در خود آمریکا  ، اما امروز ، دم از حقوق بشر هم می زنیم طرفداری از حقوق بشرمی کند ،در سال گذشته با آمدن خانم اشتون به ایران و ملاقات با برخی ازافراد ضد انقلاب و  فتنه گرها  دوباره قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی که حقوق بشر و آزادی در ایران رعایت نمی شود،صادر می کند  ،  یک فرمایش مقام معظم  رهبری دارد ، که همیشه انسان باید تکرار کند ایشان  می فرماید هر کسی که از حقوق بشر صحبت کند اما امریکایی ها اجازه ندارد،چراآمریکایی ها اجازه ندارند از حقوق بشر صحبت کنند چون خودشان حقوق بشر را  زیر سؤال بردند  امیدوار هستم خدای تبارک و تعالی همه دشمنان و کسانی که  علیه نظام و ولایت و قرآن نقشه می کشند و از طرفی در این راه  به جهنمی که خودشان برای خودشان ساخته اند ،  برسند .

وی با اشاره به روز ۲۰ فروردین ،روز ملی فن آوری هسته ای گفت :  روز مهمی در  جمهوری اسلامی ایران است و یکی از روز های ماندگار در جمهوری اسلامی روز ۲۰ فروردین است در سال ۱۳۸۵ در دولت قبل خبر دستیابی ایران به فن آوری هسته ای در دنیا وغنى‌سازى اورانیوم و راه‌اندازى یک زنجیره کامل غنى‌سازى توسط سانتریفیوژهاى ساخت ایران اعلام شد .در طی این خبر مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه داد و به پاس  قدردانی از تلاش های افتخارآمیز دانشمندان جوان و دانشمندان انقلابی ،روز ۲۰ فروردین را به عنوان روز ملی فن آوری هسته ای در ایران اعلام شد،که باید شاکر  خدای تبارک و تعالی بود ایرانی به هر کجا که بخواهد می رسد، جوان ایرانی ،انسان ایرانی چون باغیرت است و چون توکلش به خداست چون انقلابی است به هر کجا که بخواهد می رسد.

خصوصا شهیدان گرانقدر  که خون خودشان را دادند تا میراث بماند تا ایران مستقل باشد ،خون خودشان را دادند تاتودهنی به  همه کشورهای مستکبر صهیونیست ها  امریکایی ها زدند .

حجت الاسلام جعفری با اشاره به فرمایشات  مقام معظم رهبری درجوار حضرت ثامن للحجج علی بن موسی رضا فرمودند :که  تحریم کی بر می گردد کی بر نمی گرد به درک که بر نگرد ، توکل و ایمان مان به خداست با امید به جوانان و مردم این انقلاب  را بدست آوردیم ، پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف نشان  بی اثر بودن تحریم ها به مردم است .

وی با اشاره به سالروز شهادت  شهید بزرگوار صیاد شیرازی افزود : عشق به نظام و ولایت آن را به حدی رساند،  به عنوان سرباز ولایت شهید صیاد شیرازی را شهید کرد افتخاری بالاتر از اینکه مقام معظم رهبری  در تششیع جنازه حضور پیدا کند و بر تابوت این شهید بزرگ بوسه بزند .

ادامه داد : بایدهمرا ه مقام معظم رهبری وعشق به ولایت داشته باشیم  همه ما چه مسئول و غیر مسئول اگر می خواهیم نجات پیدا کنیم باید همراه ولایت و دوستدار ولایت باشیم ، خیلی ها نمازخواندن و روزه گرفتند  و عبادت کردند اما شمشیر بر علیه امام حسین (ع) کشیدند، باید هوشیار و بیدار باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین تصریح کرد :‌آمریکا دوست ما نیست دشمن، دشمن است ، آمریکا هیچ موقع دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی دارد اگر ما همه امتیازات  را  به آنهاهم  بدهیم آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران بر نخواهد داشت روحیه استکبار اینگونه  است .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب