پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:04:41 - شنبه 23 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در فرهنگ دینی و اسلامی باید انسان از هر فتنه ای برائت بجوید/ راه رسیدن به عزت اطاعت از خداست
خطیب این هفته نماز جمعه رابر گفت : یکی از دستاوردهای سفر  اشتون به ایران این بود که جرئت بعضی ها زیاد  شد و متاسفانه وزیر ارشاد مملکت ،با یکی از سران فتنه ملاقات کند این ننگ است اگر می خواهید عزیز بشوید نباید به طرف فتنه بروید باید از فتنه برائت بجویید ،اگر می […]

خطیب این هفته نماز جمعه رابر گفت : یکی از دستاوردهای سفر  اشتون به ایران این بود که جرئت بعضی ها زیاد  شد و متاسفانه وزیر ارشاد مملکت ،با یکی از سران فتنه ملاقات کند این ننگ است اگر می خواهید عزیز بشوید نباید به طرف فتنه بروید باید از فتنه برائت بجویید ،اگر می خواهید فرهنگ دینی ،اسلامی و فرهنگ ناب محمدی (ص) داشته باشد باید انسان از هر فتنه ای برائت بجوید . با شاره به  خطبه اول بیان داشت اگر می خواهید عزیز باشید،  از خدا ور سول خدا اطاعت کنید.

به گزارش ” صبح رابر”حجت الاسلام والمسلمین جعفری در نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران ضمن توصیه به رعایت تقوا الهی و در خطبه اول با اشاره به بخشی از موجبات عزت از دیدگاه  روایات اظهار داشت :یکی از موجبات عزت اطاعت از خداوند است، پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:هر کسی عزت دنیا و آخرت  را می خواهد از من حقیر حمایت  کند .یعنی فرمان خدای تبارک و تعالی   است .و در روایت دیگر ی امیرالمومنین علی (ع) می فرماید: هیچ عزتی مثل اطاعت از خداوند نیست.

وی افزود : بعضی ها چراغ سبزی به استکبار نشان می دهند بعضی ها امروز  شیطان بزرگ آمریکا را کسی می دانند و اگر اینگونه شد عزت را از دست دادیم . کسی که با آمریکا و مستکبرین باشد و کسی که اعتماد به دشمن بکند وچشمش به دست دشمن باشد عزت را از دست می دهد .

امام جمعه رابر بیان داشت: اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی تا امروز پیروزی های بزرگی  را به دست آورده است توکل شان  به خدا بود اگر  در همه حوادث و در همه طوفان ها این ملت عزیز شد تکیه گاهش خدا بود، در جنگ فرهنگی و هجمه فرهنگی و تهاجم فرهنگی کسانی پیروز می شوند که از خدا اطاعت کند .اگر از خدا اطاعت کردید عزیز می شوید.

وی با اشاره به اینکه یکی از موجبات  عزت اطاعت از ولی امر است ونیز گفت :  اگر امروز از مقام معظم رهبری اطاعت کردیم، اطاعت از خداست ،راه نجات در اطاعت از خدا و اطاعت از رسول خدا ، امامان معصوم و ولی فقیه است.

در خطبه دوم حجت اسلام  جعفری خاطر نشان کرد : پیامبر عظیم شأن اسلام حضرت محمد (ص)می فرماید هر که تقوا داشته باشد خیر دنیا و آخرت را به او داده اند ، هم در دنیا هیبتی داشته و در دل دشمنان ترس ایجاد کرده و هم در آخرت عزیز است.

وی به دیدار مسئولین و کارکنان و دانشمندان  انرژی هسته ای در روز ۲۰ فروردین سالروز ملی شدن انرژی هسته ای در ایران با رهبری اشاره کرد و گفت : ، فنا وری هسته ای در روز بیست فروردین در سال ۱۳۸۵ جشن گرفته شد، مقام معظم رهبری یاد و خاطره شهدا و دانشمندان انرژی هسته ای را گرامی داشتند ، دانشمندان عزیز هسته ای ما بزرگ و اهل دین ، بالاترین افتخار را برای  این مملکت آورده اند خدا، شهدای بزرگ هسته ای را از ما راضی گرداند و  یاد و خاطر ه آنها را با ذکر صلوات بر محمدو آل محمد گرامی داشتند، آن حضرت پیشرفت های علمی  مخصوصا در زمینه هسته ای را مر هون خدمات و استعداد دانشمندان جوان ایران اسلامی دانستند .

 حجت الاسلام جعفری با اشاره به نکات سخنان رهبری  ابراز داشت :در رابطه با صیانت هسته ای و حرف های گزافی که مستکبرین می زنند و آن انتقادات داخلی ، ایشان در این زمینه فرمودند کسی حق ندارد از حق مسلم ملت عزیز ایران کوتاه بیاید، حقانیت ملت ایران برای مردم جمهوری اسلامی ثابت بشود اما هیچ کسی و مسئولی حق ندارد حتی روند دانش هسته ای ما را کُند کند  . کسی حق ندارد جلوی پیشرفت ملت عزیز ایران را بگیرد.

 در ادامه گفت : نکته دیگر اینکه همه می دانند ما  دنبال بمب اتم نیستیم اگر آنها بخواهند به بهانه مسئله هسته ای و بمب اتم با ایران  مقابله می کند ،  فتوای امام ، بزرگترین مرجع جهان تشیع حرام دانسته کسی دنبال بمب اتم باشد  ، بهانه دارد و به بهانه هسته ای  ما را تحریم کردند و فشار می آورند .

خطیب نماز جمعه این هفته  با اشاره به صدور قطعنامه از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: این قطعنام یک سری حرف‌های باطل است که اساس آن دشمنی با فرهنگ ایران و اسلام است،  چرا ایران ر ا مدافع حقوق بشر می دانند در حالی که خودشان کودکان معصوم را می کشند و جوانان بی گناه را در  زندان ها و سیاه چال ها می اندازند

وی اینگونه تفسیر کرد:  یکی از دستاوردهای سفر  اشتون به ایران این بود که جرئت بعضی ها زیاد  شد و متاسفانه وزیر ارشاد مملکت ،با یکی از سران فتنه ملاقات کند این ننگ است اگر می خواهید عزیز بشوید نباید به طرف فتنه بروید باید از فتنه برائت بجویید ،اگر می خواهید فرهنگ دینی ،اسلامی و فرهنگ ناب محمدی (ص) داشته باشد باید انسان از هر فتنه ای برائت بجوید . وی  با اشاره به خطبه اول به اینکه  اگر می خواهید عزیز باشید  ، از خدا ور سول خدا اطاعت کنید.

امام جمعه رابر تصریح نمود : کسانی که راه تساهل و تسامح را گرفته اند مجلس باید تقابل کند باید حق این مردم را بگیرد  از طرفی هر زمانی که ما دست به عصا راه رفتیم و هر زمانی که با تساهل و تسامح عمل شد، به عنوان مثال آشوب های کوی دانشگاه در سال ۷۸ و نتیجه آن فتنه سال ۸۸ شد  راه رسیدن به عزت اطاعت از خداست باید از خدا غافل نباشیم.

وی با اشاره به  ۱۳جمادی الثانی در سال ۶۴ هجری قمری وفات حضرت ام البنین علیهاالسلام همسر امیرالمومنین علی (ع) و مادر بزرگوار قمر بنی هاشم ،این روز  را روز تکریم از همسران و مادران شهدا دانستند واذعان داشت : یکی از وظایف ما  این باشد که در زندگی  مان این وقت را بگذاریم و از خانواده شهدا سرکشی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری  در پایان  به  ذکر مصیبت ام البنین علیهاالسلام پرداخت .

انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب