پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:07:41 - یکشنبه 31 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کوثر کیست ؟
به گزارش ” صبح رابر”  آنچه خدا به پیغمبر و امامان داده است کوثر است امکانات ما پرتوی از آن کوثر است خود دختر هم کوثر است ازدواج هم کوثر است چون حدیث داریم بعد از ازدواج هیچ چیز برکت آن از ازدواج بیشتر نیست کوثر یعنی خیر زیاد من فکر کردم توی این جلسه […]

به گزارش ” صبح رابر”  آنچه خدا به پیغمبر و امامان داده است کوثر است امکانات ما پرتوی از آن کوثر است خود دختر هم کوثر است ازدواج هم کوثر است چون حدیث داریم بعد از ازدواج هیچ چیز برکت آن از ازدواج بیشتر نیست کوثر یعنی خیر زیاد من فکر کردم توی این جلسه سوره را با هم بگوئیم ضمناً عزیزانی که پای تلویزیون هستند هم لب‌ها با قرآن گره بخورد و هم چیزی را از پای تلویزیون هدیه کنیم به روح امام و شهداء و کسانی که به گردن ما حق دارند و این سوره را تقریباً ایرانی‌ها حفظ هستند با هم بخوانیم آنوقت از این سوره من هفتاد تا نکته نوشته‌ام و تقاضا می‌کنم از طلاب و اساتید دانشگاه و فرهنگیان همه دانشجوها و کسانی که سروکاری با علم دارند دقت کنند کی می‌تواند کدام مخ تمام مغز پرفسورها را بگذارید به هم فشرده کنید آیا می‌توانند همه پرفسورها سه تا کلمه بگویند که هفتاد تا نکته توی آن پیدا بشود این هفتاد تا نکته را من تا اینجا کشف کرده‌ام یعنی شاید اگر دست بوعلی سینا و ملاصدار بدهند شاید اگر دست امام و امام صادق‌ها بدهند شاید صدها و هزارها نکته از آن در بیاورند یعنی اعجاز قرآن است که سه تا کلمه است الان هفتاد نکته لطیف من از این سه تا جمله استخراج کرده‌ام فقط ببینیم کوثر چی است قرآن چی است لذت می‌بریم از پای تلویزیون هدیه‌ای به روح امام و شهداء و کسانی که به گردن ما حق دارند سوره را می‌خوانیم «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ» الکوثر/۳ این کوچکترین سوره است چون قل هو الله پنج تا آیه دارد این سوره با بسم الله آن چهار تا آیه دارد در قرآن از این سوره کوچکتر نداریم بسم الله آن مشترک است سه تا آیه دارد که من می‌نویسم.

۱- کوچک ترین سوره بیشترین نکته

موضوع بحث: هفتاد نکته از سه کلمه، تفسیر سوره کوثر حالا من می‌نویسم شما بخوانید «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ» بدرستی که ما به شما کوثر عطا کردیم، کوثر از کثیر است یعنی زیاد واو که اضافه می‌شود یعنی خیلی زیاد خدا به پیغمبر می‌گوید ما به شما خیلی چیز زیادی دادیم. به شکرانه این «فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ» نماز بخوانی برای پروردگارت، (نحر) یا یعنی سر نماز دستهایت را بالا ببر یا یعنی شتر بکش «إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ» به درستی که دشمن تو عقبه ندارد ابتر است.

و اما نکات

(إنا) یعنی بدرستی که ما، چرا نگفته(إنی) قرآن بعضی جاها می‌گوید إنی بعضی جاها می‌گوید إنا(إنا) یعنی ما(إنی) یعنی من، شاید دلیلش این باشد بعضی کارها را خدا به تنهایی انجام می‌دهد مثل اینکه خدا می‌خواهد ببخشد بخشش کار خود خداست می‌گوید «أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِیمُ» الحجر/۴۹ بعضی کارها را خدا انجام می‌دهد اما بواسطه مثلاً باران که می‌آید خدا باران می‌دهد اما بواسطه اینکه خورشید می‌تابد بخار بالا می‌رود بخارها فشرده می‌شود از بالا رفتن بخار و تابش خورشید و تراکم ابرها و باد یک مجموعه‌ای از ابزار در کارند تا این باران پیدا بشود فلذا می‌گوید «إنا انزلنا من السماء ماء» آنجا که خدا کار را با واسطه می‌کند می‌گوید(إنا) آنجا که کار را بی واسطه می‌کند می‌گوید(إنی). یک مشکلی حل، چون خیلی‌ها می‌پرسند که خدا یکی است پس چرا می‌گوید ما بچه‌ها سوال می‌کنند از بزرگان می‌پرسند این یکی.

یکی هم در جایی که مقام مقام عظمت است می‌گوید ما، ما دستور دادیم یعنی بزرگان مملکت می‌گوید ما، هر وقت مقام توحید است می‌گوید من «لا اله الا انا» «فاتقوتی» «اطیعونی» آنجایی که بحث توحید است می‌گوید من، آنجایی که بحث عظمت است می‌گوید ما، پس این مال کلمه(أنا).

۲- برخورد تحقیر آمیز دشمنان با پیامبر

حالا قصه چیه؟ پیغمبر ما دو تا پسر داشت پسرهایش از دنیا رفتند دشمن به پیغمبر گفت پیغمبر ابتر شد ابتر کلمه زشتی است حیوانی که دمش بریده شده است می‌گویند ابتر به انسانهایی که نسل ندارند و اجاقشان کور است بی نسل هستند می‌گویند ابتر عربها چون دختر را آدم حساب نمی‌کردند می‌گفتند پسرها که مردند دختر هم که جزو آدم نیست پس پیغمبر هم ابتر است دو تا جسارت کردند یعنی قساوت، رذالت، جسارت، چون گاهی وقتها آدم عداوت دارد یعنی دشمن با ادبی است رحم دارد گاهی هم عداوت است هم قساوت گاهی عداوت بعلاوه قساوت بعلاوه رذالت بعلاوه جسارت دشمنان پیغمبر اینطور نبودند که فقط دشمن باشند پررو و رذل بودند ولذا به پیغمبر که اشرف مخلوقات است پیغمبر را تشبیه کردند به حیوان بی عقبه گفتند پیغمبر مرد سوت و کور شد مکتب خاموش شد همه سر و صداها تمام می‌شود.

یکوقت یک گروهی آمده بودند قم من طلبه نوی بودم شاید هفده هجده سالم بود گفتند گروهی آمدند که فقط آقای بروجردی را ببینند آیه الله العظمی بروجردی که بگویند این کی می‌میرد چون فکر می‌کردند تمام دین بند به ایشان است و اگر ایشان بمیرد تمام می‌شود چون خیلی کارها را در زمان آقای بروجردی می‌خواستند بکنند از آقای بروجردی حریم نگه می‌داشتند منتظر مرگ ایشان بودند غافل از اینکه اگر خمی. . . نخیر درست نوشته ام‌ها! رذالت دال ذال است خیلی خوب. . . تشکر. . . من یکوقت خواستم بنویسم باطوم با را نوشتم طاء را هم نوشتم آخرش را شک کردم که میم است یا نون، با را نوشتم توی حرف آخر آن ماندم گفتم آقا آخرش میم است یا نون گفتند حاج آقا چند تایش را باید بخوری تا بفهمی! حالا. . . چون هنوز باطوم نخورده‌ام بلد هم نبودم حالا چون خودم رذالت ندارم لغتش را هم بلد نیستم.

می گفتند آیت الله بروجردی از دنیا برود تمام می‌شود باور نمی‌کردند آیت الله العظمی بروجردی هم از دنیا برود یک امام خمینی هست که همان فقه را دارد همان حوزه را دارد همان حوزه علمیه و تربیت شاگرد را دارد بعلاوه نعره‌ها و فریادها و انقلابها و. . . پیغمبر را هم می‌گفتند بمیرد تمام می‌شود ابتر است خلاص. . . پیغمبر دشمن تو می‌گوید تو ابتر هستی ولی ما در مقابل او. . .

۳- عطای ویژه خداوند به پیامبر اسلام

(أعطینا) یعنی عطا کرد پیغمبرهای دیگر را خدا می‌گوید «آتینا» مثلاً «وَلَقَدْ آتَیْنَا إِبْرَاهِیمَ» الأنبیاء/۵۱ «آتَیْنَا لُقْمَانَ» لقمان/۱۲ هر دو را داریم فرق اینها چیه؟ (أعطینا) یعنی تملیک کردیم آدم عطا که می‌کند یعنی مال خودت(آتینا) ممکن است مال خودت باشد ممکن تملیک نباشد یعنی به تو می‌دهم دو مرتبه از تو می‌گیرم یعنی می‌شود از(آتینا) می‌شود جدا شد فلذا می‌فرماید «آتَیْنَاهُ آیَاتِنَا فَانسَلَخَ مِنْهَا» الأعراف/۱۷۵ بلعم باعور را به او دادیم اما از او جدا شد چیزی که عطا شد هم طرف مالک مطلق است هم من که عطا کردم دیگر پس نمی‌گیرم.

(أعطینا) فعل ماضی است در قرآن هم می‌گوید گذشته به تو دادیم هم می‌گوید آینده به تو خواهم داد آخر یکوقتی یک چیزی را به کسی می‌دهند به یک کسی می‌گفتند سرلشگر یا آیت الله العظمی بالاتر از آن دیگر ما چیزی نداریم. یک سربازی می‌رفت عقیدتی سیاسی گفتند آنجا باید یک چیزهایی یاد بگیری از جمله چیزهایی که یاد گرفت این بود که اگر کسی گفت سلام بگوید سلام علیکم چون قرآن می‌فرماید هر کس به تو سلام داد تو به او جواب گرمتر بده گفت سلام علیکم بگو سلام علیکم و رحمه الله گفت سلام علیکم و رحمه الله بگو سلام علیکم و رحمه الله و برکاته طبق دستور قرآن هر چی گفت شما یک چیزی اضافه کن این وارد شد مسئولی که می‌خواست او را امتحان کند حالا طلبه بود یا غیر طلبه نمی‌دانم گفت سلام علیکم و رحمه الله و برکاته این دیگر گفت همه چیزی را گفت یکمرتبه دولا شد گفت سبحان ربی العظیم و بحمده چون دیگر همه را گفته بود. . .

۴- مقام شفاعت پیامبر در قیامت

گاهی وقتها یک چیزی را به یک کسی می‌دهند آخرش است بالاتر از این نداریم اما قرآن می‌گوید فکر نکن(أعطینا) تمام شد هم در گذشته(أعطینا) هم در قیامت «وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَى» الضحى/۵ یعنی در گذشته اعطینا در آینده و لسوف یعطیک، یعنی به تو عطا خواهیم کرد یعنی هنوز این چاه آبش تمام نشده حدیث داریم «وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَى» یعنی اینقدر به تو می‌دهیم شفاعت کن تا تو راضی بشوی من بخاطر گل روی تو دو جا خدا به پیغمبر می‌گوید بخاطر گل روی تو یکی می‌گوید در دنیا قبله را عوض کردیم بخاطر گل روی تو «فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَهً تَرْضَاهَا» البقره/۱۴۴ من قبله‌ای به تو می‌دهم که تو راضی بشوی چون قبله اول تو که روی بیت المقدس بود یهودیها می‌گفتند تو دنباله رو ما هستی پیغمبر ناراحت بود آیه نازل شد یک قبله‌ای به تو می‌دهیم که دنباله رو یهودیها نباشی یکی هم می‌گوید روز قیامت اینقدر به تو می‌دهیم که «فترضی» دو تا آیه توی قرآن داریم مقام شفاعت به تو می‌دهیم آنقدر از امت شفاعت کنی که راضی بشوی.

حدیث داریم می‌گوید حتی اگر دو نفر از یاران من گیر باشند من راضی نمی‌شوم می‌گوید تا این دو تا را هم نجات ندهید. . . تو بگو خوب پس ما همچین شفیعی داریم پس وضع‌مان خوب است(صلواتی بفرستید) شخصی که او را می‌شناسید از مهره‌ها و محترمین می‌گفت خواب امام را دیدم حالا در سالگرد پانزده خرداد و چهارده خرداد هستیم می‌گفت امام را خواب دیدم مچ امام را در کعبه گرفتم دیدم امام در مکه است دارد طواف می‌کند مچ امام را گرفتم بردم بالا گفتم تو امام خمینی هستی یک دعا کن برای من می‌گفت امام یک نگاه کرد و گفت به جدم می‌گویم که تو را شفاعت کند گفتم نه شفاعت مال قیامت است می‌خواهم توی دنیا و قبر هم راحت باشم گفت نه قبر و قیامت شفاعت نیست هر چه شفاعت هست مال قیامت است ایشان می‌گفت از خواب بیدار شدم و رفتم پیش یکی از علما گفت درست است شفاعت مربوط به قیامت است بد مردن و خطرات قبر و برزخ قابل شفاعت نیست مثل اینکه من بگویم آقا اگر آمدی در فلان جا پول نداشتی به تو می‌دهم توی راه مربوط به خودت است ممکن است توی راه بدبخت بشوی فلج بشوی توی دره بیفتی من ضامن راه نیستم اگر رسیدی آنجا آنجا شعبه بانک هست چی می‌گویند که می‌روند پول می‌گیرند؟ آنجا چیزش آنجاست. . . شعبه‌اش آنجاست وسط راه مربوط به خودت است.

اصولاً ما نمی‌توانیم به امید شفاعت از حالا گناه بکنیم بگوئیم خیلی خوب قرائتی را نشنیدی توی تلویزیون چی گفت؟ قرائتی گفت حدیث داریم پیغمبر فرمود حتی دو نفر گیر باشند می‌ایستم تا این دو تا را نجات بدهم بله شفاعت هست اما کَی؟ کِی؟ کجا؟ چه مقدار؟ مثل اینکه آدم بالاخره از زندان بیرون می‌آید اما بعد از چقدر شکنجه؟ بعد از چقدر معطلی؟ اگر گفتند زندانی‌ها حضرت عباسی آزاد می‌شوند نمی‌شود گفت خیلی خوب می‌رویم زندانی می‌شویم کی آزاد می‌شویم؟ ممکن است بعد از سیزده سال آزاد می‌شویم ممکن است بعد از بیست سال آزاد بشویم آزادی هست ولی بعد از کی و چقدر ناراحتی و سختی برای خودت و بستگانت شفاعت هست اما نمی‌توانیم به امید شفاعت پیشروی کنیم. بانکها می‌نویسند جایزه می‌دهیم ما نمی‌توانیم به امید جایزه نسیه کنیم بابا اول که پول توی حساب داریم یا نه دوم چقدر جایزه می‌دهند کی می‌دهند شما نمی‌توانی به امید اینکه بانک جایزه می‌دهد پیشروی کنی شفاعت هست اما ما نمی‌توانیم پیش گناه کنیم بگوئیم ما فعلاً نمی‌توانیم گناه کنیم بگوئیم پیغمبر شفاعت می‌کند.

۵- وجود پیامبر هم سنگ تمام هستی

بیائیم سراغ «ک» در «أعطیناک» «ک» یعنی تو، پیغمبر می‌گوید به تو می‌دهم به کسی دیگر نمی‌دهم روی خود پیغمبر خدا خیلی تکیه می‌کند ببینید من پریشب نگاهی به معجم کردم دیدم که «رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» پروردگار آسمانها و زمین، «رَبُّ کُلِّ شَیْءٍ» الأنعام/۱۶۴ پروردگار همه چیز خداست «بِرَبِّ الْمَشَارِقِ وَالْمَغَارِبِ» المعراج/۴۰ خدای مشرق‌ها و مغرب‌ها «رَبُّ الْمَشْرِقَیْنِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَیْنِ» الرحمن/۱۷ «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ» الناس/۱ همه اینها توی قرآن هست آمار اینها را گرفتم شمردم دیدم تعداد کلمه(ربک) بیش از دویست و چهل بار است(رب کل شی) یکبار توی قرآن آمده است(رب الناس) یکبار توی قرآن است یعنی خداوند پروردگار همه مردم است یکبار است «قل اعوذ برب الناس» اما(ربک) دویست و چهل بار یعنی خدا پروردگار همه هست پروردگار تو یکی هم هست این پیداست پیغمبر خیلی اهمیت دارد مثل اینکه می‌گوئیم من همه مردم ایران یک خرج دارند این یک نفر هم یک خرج دارد پیداست خرج طرف خیلی سنگین است دو میلیارد فشنگ یک مسئله است یک بمب خوشه‌ای هم یک مسئله است در خوبیها چند میلیارد لامپ یک سمت یک لحظه نور خورشید هم یک طرف گاهی وقتها یک کسی کفه‌اش سنگین است پنج تن کلوخ یک سمت نیم کیلو طلا هم یک سمت همه شب‌ها یک سمت لیله القدر هم یک سمت این. . .

پیغمبر ما خیلی عزیز است هیچ پیغمبری عضوش توی قرآن نیامده است پیغمبر ما عضوهایش هم توی قرآن آمده است چشم پیغمبر «وَلَا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ» طه/۱۳۱(تَمُدَینَ خوانده شده است) «لِسَانَکَ» القیامه/۱۶ زبان تو «وَجْهِکَ» البقره/۱۴۴ صورت تو «عُنُقِکَ» الإسراء/۲۹ گردن تو «أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ» الشرح/۱ سینه تو «الَّذِی أَنقَضَ ظَهْرَکَ» الشرح/۳ یعنی کمر، «وَلَا تَجْعَلْ یَدَکَ» الإسراء/۲۹ لباس پیغمبر «وَثِیَابَکَ فَطَهِّرْ» المدثر/۴ «قَرْیَتِکَ» محمد/۱۳ «بَنَاتِکَ» هود/۷۹ دخترهای تو «نسائک» خانمت «خالاتک» هیچ پیغمبری فامیلش و دختر عمه‌اش لباسش و. . . پیغمبرهای دیگر می‌گوید نوح ابراهیم موسی بس است اما این دیگر نخ نخ‌اش نکرده است اما این چقدر وزن دارد گل روی تو دو بار آمده است اینها افتخار کنند اینهایی که سید هستند توی امضاء هایتان بنویسید سید احمد سید. . . افتخار کنید اینکه می‌گوئیم سیدها بنویسند تفسیر آیه روشن می‌شود دشمن تو که دو از پسرهایت از دنیا رفتند گفتند ابتر هستی گفتند چراغ تو خاموش شد؟ ما نسل سید به تو دادیم الله اکبر حالا کوثر را معنا خواهم کرد. این سوره نازل شد برای اینکه پیغمبر را تحقیر می‌کردند.

۶- حمایت خداوند از پیامبر در برابر مخالفان

کسی که رهبر است رئیس جمهور است مدیر یک جایی است اینرا باید دلگرم باشد من گاهی وقتها توی این هواپیماها می‌نشینم توپولف. . . راننده‌اش هم روسی است ولی برای همین هم من آیه الکرسی می‌خوانم یعنی مسلمان آخوند برای یک روسی. . . چرا؟ برای اینکه اگر این بیفتد پائین همه‌مان می‌افتیم پائین! یک کسی که مسئول است اینرا دیگر نباید نیشگون گرفت باید حواسش را. . . فلذا هر جا پیغمبر را یک نیشگون گرفتند یک زخم زبان زدند فوری خدا دفاع کرده است. به پیغمبر گفتند ساحر فوری آیه نازل شد که ساحر نیست گفتند کاهن گفت کاهن نیست گاهی پیغمبرها خودشان تک و پاتک می‌کردند «إِنَّا لَنَرَاکَ فِی سَفَاهَهٍ» الأعراف/۶۶ به یکی از پیغمبرها گفتند خل هستی گفت «قَالَ یَا قَوْمِ لَیْسَ بِی سَفَاهَهٌ» الأعراف/۶۷ نه خیر خل نیستم به پیغمبری گفتند «إِنَّا لَنَرَاکَ فِی ضَلَالٍ مُبِینٍ» الأعراف/۶۰ گمراه هستی گفت «لَیْسَ بِی ضَلَالَهٌ» الأعراف/۶۱ به پیغمبر گفتند مجنون هستی جن زده و دیوانه هستی گفت «مَا أَنْتَ بِنِعْمَهِ رَبِّکَ بِمَجْنُونٍ» القلم/۲ نه خیر به لطف خدا من مجنون نیستم گفتند شاعر هستی گفت «وَمَا یَنْبَغِی لَهُ» یس/۶۹ پیغمبر مقامی دارد که شعر در‌شان پیغمبر نیست «وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ» یس/۶۹ یعنی هر وقت به پیغمبر سنگی پراندند یا خود پیغمبر دفاع کرد یا خدا دفاع کرده است از این چی می‌فهمیم؟

کسی که مدیر است نباید سر به سر او بگذاریم اگر رسیدیم به جایی که واقعاً دارد خراب می‌کند خیلی آرام او را برداریم اما مادامی که پشت فرمان است نیشگون نگیریم وقتی پیاده شد بگوئیم آقا شما دیگر پشت فرمان ننشین یا در یک شرایطی باید. . . یک چیزی از اصول مدیریت خیلی سالهای قبل توی تلویزیون گفته‌ام منتهی حالا ماشاءالله نسل سوم. . . ما ریش هایمان مشکی بوده است آمده‌ایم توی تلویزیون الان بیست و شش سال است که حرف زده‌ایم خیلی آدمها عوض و بدل شده‌اند یک قصه برایتان بگویم خوشمزه است امام خمینی(رحمه الله) نماینده دارد آقایانی دیگر هم نماینده دارند و این نمایندگی مال زمان امامها است مثلاً از امام نهم شروع شد نمایندگی امام دهم بیشتر اما دوازدهم چهار تا نایب خاص داشت بعد هم دیگر تمام فقهای عادل نایب عام می‌شدند سید ابوالحسن اصفهانی مرجع تقلید بود چهل پنجاه سال پیش یک نماینده داشت حکم داد مثلاً به آقای زید که تو نماینده من در منطقه فلان این نماینده دسته گل آب داد یک ضعف‌هایی از خودش نشان داد و هی گزارش دادند که آقا نماینده شما خراب درآمده است گفت می‌دانم گفتند آقا خوب او را بردار گفت نمی‌توانم برای اینکه نماینده من قبلاً نیم کیلو آبرو داشت من که به او حکم دادم نیم کیلو شد ده کیلو الان اگر حکم را از او بگیریم ده کیلو آبرو می‌ریزد نیم کیلوی قبلی خودش هم برایش نمی‌ماند سقوط می‌کند من دارم فکر می‌کنم یک جوری اینرا بردارم که نیم کیلوی خودش برایش بماند یکی از اصول مدیریت است یعنی اگر کسی بناست از یک جایی جابجا کنیم نیستش نکنیم گاهی وقتها یک کسی را نیستش می‌کنیم خروسی را گرفته بودند زنده زنده بالهایش را می‌کندند یک کسی گفت چرا همچین‌اش می‌کنید؟ گفت داریم حاجی‌اش می‌کنیم! این فکر کرده بود اگر خواسته باشد حاجی بشود باید پوست‌اش را بکنیم این خودش یکی از درسهای مدیریت است.

۷- مصداق کوثر در روایات اسلامی

(کوثر) روایاتی داریم نهری است در بهشت، کوثر یعنی به تو توحید دادیم به تو نبوت دادیم به تو اصحاب خوب دادیم به تو قرآن دادیم به تو مقام شفاعت دادیم کوثر یعنی خیر زیاد خیر زیاد شامل همه چیزی می‌شود آبرو مقام چی و چی اینها همه خیلی زیاد است آخر آیه یک چیزی چشمک می‌زند آدم توی مسجد که می‌آید دنبال قبله است یکمرتبه یک جا کاشی کاری دارد آنجایی که کاشی کاری دارد هی همچین می‌کند یعنی قبله منم قبله منم آخرش چشمک می‌زند «هو الابتر» دشمنت ابتر است پیداست کسی به پیغمبر تهمت زده که تو بی نسل هستی قرآن می‌گوید نه اینکه تو بی نسل نیستی نسلی به تو داده‌ام که لب او را قیچی کنم باید لب دشمن‌ات را قیچی کنم که دیگر او به تو ابتر نگوید از این آیه آخر معلوم می‌شود که کوثر نسل است چون او گفت پیغمبر می‌میرد نسل او قطع می‌شود خدا گفت ما به تو کوثر می‌دهیم دشمن تو بی نسل است پیداست کوثر مراد نسل است البته با آنها مخالفتی ندارد خیر زیاد شامل همه چیزی می‌شود.

توحید خیر است مقام شفاعت خیر است علامه طباطبایی می‌فرماید اگر کوثر را غیر نسل بگیریم «إن شانئک هو الابتر» سرش بی کلاه می‌ماند، این یعنی خودتی، اگر من وارد شدم کسی بگوید خودتی معلوم می‌شود کسی فحش داده(ابتر) در فرهنگ آن زمان یعنی کسی که نسل ندارد پس معلوم می‌شود یک کسی به پیغمبر گفته بی نسل می‌گوید دشمن تو نسل است این مثل خودتی است پیداست قبل از خودتی یک کسی یک چیزی گفته است.

فخررازی از علمای مهم اهل سنت است تفسیر مهمی دارد بنام تفسیر کبیر چند تا قول نقل می‌کند بعد می‌گوید بهترین قول همین است که یعنی زهرا بعد می‌گوید از زهرا بود که صادق. . . از زهرا بود که کاظم. . . از زهرا بود که باقر. . . از زهرا بود که رضا. . . بعد می‌گوید با اینکه یک سوم سادات را کشتند بخاطر آن بچه‌ای که از حضرت زهرا سقط شد با اینکه چقدر از سادات را زنده زنده کشتند آنوقت نگاه کنید از بنی امیه و بنی عباس که این همه بودند یک نفر نامش نیست از فاطمه که همه می‌گفتند ابتر است تمام کسانی که خودشان سید هستند پدر و مادر سیدند یا پدر خالی سید است یا مادر خالی سید است یا حتی جد مادری. . . یعنی اگر حتی بنده جده بیستمی‌ام هم سید باشد من سید هستم منتهی حساب خمس جداست.

۸- نقش امام خمینی(رحمه الله علیه) در عزت مردم ایران

یکی از این کوثرها حضرت امام بود امام خمینی(رحمه الله) کوثر بود یکی از بچه‌های فاطمه(علیها السلام) آمد سی میلیون ترسو را شجاع کرد آمد خط آمریکا را کور کرد آمد نماز جمعه را راه انداخت کتابهای مطهری که ده هزار چاپ می‌شد رسید به صد هزار و میلیونی آمد از یک شبکه رقاص تبدیل شد به چند شبکه مفید حالا مفید با کم و زیادش مفید است وگرنه غیر مفید هم در تلویزیون هست البته من غیر مفید نیستم من مفید هستم! بله حالا دیگر. . . اگر بگویم غیر مفید می‌گوئید تو هم یکی. . . عرض کنم به حضور جنابعالی که ترسوها شجاع شدند کوثر نیست؟ شما شنیده‌اید که می‌گویند اکسیر را به مس می‌زنند طلا می‌شوند خوب امام خمینی اکسیر بود زدند به ترسوها شجاع شدند لامپ‌های خاموش دو شاخ آنرا زدند به برق. . . امام خمینی آمد ایران ترسو را شجاع کرد الان در دنیا عزتی که ایران دارد یک صدم را زمان شاه نداشتیم خیلی ما عزیز هستیم تمام اینهایی که مقابل آمریکا شاخ و شانه می‌کشند از هوای ایران استشمام می‌کنند بیست و پنج سال است بیست و پنج بار پای صندوق آمدیم زمان شاه چند بار آمدیم پای صندوق؟

و کی گفت نظر تو چیه؟ تعداد دانشگاه و دانشجوی ما چقدر بود؟ برندگان مسابقات علمی ما چقدر بود؟ کتابخانه‌های ما چقدر بود؟ برق ما، آب ما، لوله کشی ما، البته نمی‌خواهم بگویم مملکت ما اشکال ندارد مملکت ما هنوز هم اشکال دارد ولی بالاخره امام خمینی حق حیات حق رشد حق علم به دانشجوها حق دارد دانشجوها فقط یک گروه خاصی بود الان توی هر روستایی می‌روی دانشگاه است با کم و زیادش بسیاری از بخش هایش دانشگاه است درست که پول می‌گیرند ولی ما یک پیکان می‌دهیم آدم کم سواد می‌شود باسواد خوب این ارزش دارد چون پیکان جماد است من انسان هستم رشد شجاعت تحصیل خیلی رشد کرده‌ایم الان آمریکا دارد جیز و ویز می‌کند بخاطر رشد بچه‌های ما کارشناس‌های ما خود شما ببینید توی مسائل نظامی ما چقدر رشد کرده‌ایم توی هر جا دست بگذاریم. . . زمان شاه اگر از ما می‌پرسیدند ایران چند تا حافظ قرآن دارد رویمان نمی‌شد بگوئیم بیست تا الان باید بگوئیم چند هزار تا حافظ داریم طلبه‌های ما زمان شاه چهار هزار تا بودند الان حدود صدهزار طلبه داریم دانشجوهای خارج ما به هر حال امام خمینی حق دارد با هم این سوره را بخوانیم ثوابش را هدیه کنیم به امام خمینی(رحمه الله علیه) این سوره را من پنج شش تا مطالبش را بیشتر نگفتم خیلی مطلب دارد حالا اگر لازم بود جلسه بعد ادامه می‌دهیم این سوره را به هم بخوانیم «بِسم الله الرّحمنِ الرّحیم إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ الکوثر/۱و۲و۳.

خدایا انقلاب ما، رهبرش را، امتش را، نسلش را، ناموسش را، هر چه که به این امت داده‌ای تو را به آبروی همه آبرومندان درگاهت آنچه به ما داده‌ای در پناه حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حفظ بفرما.

انتهای پیام /درس هایی  از قرآن

http://tarvijequran.ir

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب