پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:48:27 - چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رقابت ۹هزار نفر برای ۳۲۸ کرسی پارلمان عراق
کمیسیون انتخابات عراق تعداد نامزدهای انتخابات پارلمانی در این کشور را ۹ هزار و ۳۲ نفر اعلام کرد. نامزدهای انتخاباتی برای کسب ۳۲۸ کرسی در مجلس نمایندگان با یکدیگر رقابت خواهند کرد. به گزارش ” صبح رابر” روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، “کاطع زوبعی” معاون رییس شورای کمیساریای انتخابات […]

کمیسیون انتخابات عراق تعداد نامزدهای انتخابات پارلمانی در این کشور را ۹ هزار و ۳۲ نفر اعلام کرد. نامزدهای انتخاباتی برای کسب ۳۲۸ کرسی در مجلس نمایندگان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش ” صبح رابر” روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، “کاطع زوبعی” معاون رییس شورای کمیساریای انتخابات عراق در بیانیه ای تعداد نامزدها را ۶هزار و ۴۲۵ نفر مرد و ۲ هزار و ۶۰۷ نفر زن اعلام کرده است.
زوبعی با اشاره به رقابت نامزدهای انتخاباتی برای کسب ۳۲۸ کرسی در پارلمان آینده عراق، افزود: از مجموع کرسی ها، پنج کرسی متعلق به اقلیت مسیحی و سه کرسی نیز میان یزیدی ها و صائبین تقسیم خواهد شد. پارلمان پیشین عراق حدود ۳۲۰ کرسی داشت.
نامزدها، تبلیغات انتخاباتی خود را پس از اعلام مواقفت کمیساریای انتخابات با فهرست های انتخاباتی آنها و شورای استانهای منطقه کردستان، از ۳۱ مارس ۲۰۱۴ آغاز خواهند کرد.
قرار است انتخابات پالمانی عراق که بزرگترین رویداد سیاسی در این کشور به شمار می آید، ۳۰ آوریل سال جاری برگزار شود، در نتیجه جنبش های سیاسی ائتلاف های جدیدی را به منظور رقابت و حضور فعال در انتخابات تشکیل داده اند.

منبع : شبکه العالم

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب