پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:32:11 - چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۳روستای کرمان برقدار شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان گفت: تاکنون ۱۳ روستای استان با استفاده از انرژی های نو برق دار شده اند. به گزارش” صبح رابر” عبدالوحید مهدوی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از انرژی های نو برای تولید برق از برنامه هایی است که در دستور کار […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان گفت: تاکنون ۱۳ روستای استان با استفاده از انرژی های نو برق دار شده اند.

به گزارش” صبح رابر” عبدالوحید مهدوی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از انرژی های نو برای تولید برق از برنامه هایی است که در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی ادامه داد: طبق بند ۶۹ قانون بودجه سال ۹۲، خانوارهایی که متقاضی استفاده از سیستم خورشیدی یا همان فتوولتائیک هستند، دولت نیمی از هزینه اجرای طرح را متقبل می شود.

مهدوی نیا خاطرنشان کرد: امسال هم واگذاری انشعاب به مردم در دستور کار قرار دارد و منتظر اعلام جزئیات از سوی وزارت نیرو هستیم.

وی گفت: با توجه به موقعیت استان کرمان که بیشتر روزهای سال آفتابی است لذا این موضوع شرایط را برای استفاده از انرژی فتوولتائیک فراهم کرده که امید است روزی بر پشت بام تمام منازل پانل های خورشیدی نصب شود.

وی تصریح کرد: هزینه های تولید برق به روش فتوولتائیک نسبت به روش فعلی بسیار به صرفه است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان افزود: در روش فتوولتائیک علاوه بر حذف کنتور، به میزان نیاز از برق استفاده می شود و مالک می تواند مازاد آن را با قیمتی بیشتر از روش معمول بفروشد.

وی گفت: کارخانه ساخت پانل های خورشیدی هم در استان راه اندازی شده است و می تواند بخشی از نیاز استان را فراهم کند.ک/۳

منبع :ایرنا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب