پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:56:36 - چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پورابراهیمی: مدیران صنعت مس باید پاسخگو باشند
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از سقوط تیم فوتبال مس کرمان به دسته پایین تر گفت: تغییرات متعدد مدیریتی و عدم حمایت مدیران استان علیرغم هزینه بسیار بالای تیم مهمترین دلایل ناکامی تیم صنعت مس کرمان بود و مدیران صنعت مس باید در این خصوص پاسخگو باشند. به […]

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از سقوط تیم فوتبال مس کرمان به دسته پایین تر گفت: تغییرات متعدد مدیریتی و عدم حمایت مدیران استان علیرغم هزینه بسیار بالای تیم مهمترین دلایل ناکامی تیم صنعت مس کرمان بود و مدیران صنعت مس باید در این خصوص پاسخگو باشند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از “بوتیا” ؛ محمد رضا پورابراهیمی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: متاسفانه علیرغم بیشترین و سنگین ترین هزینه های مالی در مقایسه با سایر باشگاههای فعال کشور این باشگاه به دلیل نبود نظارت جدی و مدیریت دلسوزانه همه مدیران استان و در راس آنها مدیران شرکت ملی مس ایران باعث شد از ناحیه سقوط تیم مس ضررهای زیادی متوجه استان کرمان شود.
وی برخی از اثرات این ناکامی را آثار فرهنگی و اجتماعی برشمرد و گفت: تعداد زیادی از مردم کرمان و خصوصا جوانان علاقه مند که ورزش به بخش مهمی از زندگی آنان تبدیل شده است خواستار مشاهده موفقیت تیم شان بودند و سالها از این تیم حمایت و پشتیبانی کرده بودند.
پورابراهیمی ادامه داد: تیم صنعت مس در زمان تصدی بنده در معاونت استانداری کرمان موفق شد به لیگ برتر وارد شود و من خود از نزدیک شاهد تلاش هایی که باعث این موفقیت شد بودم.
وی از دیگر اثرات این سقوط را آثار اقتصادی دانسته و افزود: حضور تیم های مطرح کشوری و هواداران ایشان و ارائه خدماتی که در حاشیه برگزاری این مسابقات مثل هتل داری،  حمل و نقل، تبلیغات و سایر خدمات  قابل تامل بود که متاسفانه با وضعیت پیش آمده استان ازاین امتیاز محروم شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از روش مدیریت فوتبال در کشور گفت: متاسفانه روش کنونی اداره تیم های فوتبال در کشورمان غیر قابل قبول است و در حال حاضر به دلیل وجود رقابت ناسالم میان باشگاهها شاهد هزینه بودجه های غیر منطقی و سرسام آور در باشگاههای کشور هستیم که این امر به شدت با روح حاکم بر ورزش که همان نشاط و تندرستی و احترام متقابل است منافات دارد.
وی به تبعیض در اختصاص بودجه به ورزش های غیر فوتبالی نیز اشاره کرد و افزود: در شرایطی که در استان ما ورزشهای غیر از فوتبال با کمترین اعتبار به حیات خود ادامه می دهند و با بودجه های کم چند میلیونی می توانند باعث افتخار استان و کشور شوند اختصاص بودجه های کلان که ادعا شده در حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده جای نگرانی دارد و مدیران صنعت مس باید در این زمینه پاسخگو باشند.
پورابراهیمی همچنین با تاکید بر اینکه ورزش فقط در فوتبال خلاصه نمی شود گفت: جوانان شایسته کرمانی می توانند با کمترین حمایت ها مدال های طلا را در عرصه آسیا و جهان کسب کنند ولی متاسفانه از حداقل های لازم محروم هستند و چوب بی تدبیری برخی مدیران استان را می خورند.
وی با اشاره به اینکه هزینه بالا و غیر منطقی بعه تنهایی نمی تواند برای یک تیم باعث موفقیت شود ادامه داد: شنیده ها حاکی است بعضی از باشگاهها که توانسته اند رده های بالای جدول لیگ برتر را کسب نمایند با کمترین هزینه  و بسیار کمتر از ارقام که در باشگاه مس هزینه شده است به این موفقیت رسیده اند.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با تاکید بر لزوم نگاه اقتصادی به فوتبال گفت: انتظار ما این است که باشگاه صنعت مس با سرمایه گذاری روی استعدادهای جوان استان از تیم های پایه بتواند ضمن پرورش این افراد مانند روشی که باشگاه فجر سپاسی در پیش گرفته است باعث تامین منابع باشگاه شود و با این کار علاوه بر استعدادیابی وپرورش جوانان مستعد باعث درآمد زا شدن باشگاه از این محل شود.
وی در پایان تاکید کرد: در سال آینده اجازه نخواهیم داد که ۹۷ تا ۹۸ درصد بودجه ورزشی استان صرف فوتبال شود و بایستی منابع متناسب با شایستگی و کسب موفقیت توزیع شوند و امیدواریم با کار تخصصی و مدیریت صحیح باشگاه صنعت مس نیز بتواند دوباره به لیگ برتر برگردد و این امر باعث خوشحالی مردم استانمان گردد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب