پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:03:23 - چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ارسال ۴۳۰ مقاله به کنفرانس ملی زلزله و سازه در کرمان
رئیس جهاد دانشگاهی و دبیر پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در کرمان گفت: بیش از ۴۳۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی زلزله و سازه در کرمان رسیده است. به گزارش” صبح رابر” به نقل از  “بوتیا” ، رضا کامیاب‌مقدس ظهر امروز در پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: […]

رئیس جهاد دانشگاهی و دبیر پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در کرمان گفت: بیش از ۴۳۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی زلزله و سازه در کرمان رسیده است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  “بوتیا” ، رضا کامیاب‌مقدس ظهر امروز در پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: زلزله پدیده دیرآشنای تلخی است که هنوز طعم تلخ آن در واقعه بم در جان مردم ایران باقی است.

وی با انتقاد از ساخت و ساز‌‌های مهندسی در کشور تصریح کرد: ‌زیبنده کشوری با این قدمت ساخت و ساز نیست که زلزله متوسطی چون زلزله بم این ‌چنین خسارت جانی و مالی به بار آورد.

کامیاب‌مقدس با بیان اینکه نباید منکر فعالیت‌های ارزشمند انجام شده در این زمینه بود، افزود: راه حل اصلی پرهیز از عوام‌زدگی و عوام‌گری است، زیرا زلزله پدیده‌ای طبیعی است که بشر به مدد خرد می‌تواند بر آن غلبه کند، لذا نباید مقهور این پدیده شویم.

کامیاب‌مقدس عنوان کرد: باید حرکت کشور از مدیریت بحران به سمت و سوی مدیریت ریسک باشد و شایسته است که در این راستا بر مبنای واقعیت تمهیداتی اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: در این راستا باید شبانه‌روزی کار کرد و جامعه مهندسی ما نیز بدون هیچ اغماضی باید کار کند.

دبیر پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در کرمان با بیان اینکه ما بحران و خلاء در سازمان مدیریت بحران داریم، گفت: هنوز قانون مشخصی در مورد مدیریت بحران وجود ندارد که نیازمند چاره‌اندیشی دستگاه‌های فرهنگی است.

کامیاب‌مقدس به تعویق افتادن نمایشگاه صنعت ساختمان در کرمان اشاره داشت و ‌تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد در این زمینه برای برگزاری نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان‌ و زلزله کشور بهترین فضا را در اختیار بگذارد.

وی همچنین از آمادگی این نهاد در زمینه مستندسازی علمی زلزله بم خبر داد و افزود: با مکتوب‌سازی تجربیات زلزله بم می‌توان آن را به صورت دستورالعمل در اختیار سایر استان‌های کشور قرار داد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب