پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:09:33 - یکشنبه 7 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۱ هزار تروریست خارجی در سوریه می‌جنگند
  روزنامه “نِزاویسیمایا گازِتا” چاپ روسیه در گزارشی با اشاره به حضور ۱۱ هزار تروریست بیگانه در سوریه نوشت: گروه‌های تروریستی برای جذب نیرو از شبکه‌های اجتماعی در اینتنرت استفاده می کنند. به گزارش” صبح رابر”  روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم؛ این روزنامه چاپ روسیه تأکید کرد: شبکه های ارتباط اجتماعی به ابزاری در […]

 

روزنامه “نِزاویسیمایا گازِتا” چاپ روسیه در گزارشی با اشاره به حضور ۱۱ هزار تروریست بیگانه در سوریه نوشت: گروه‌های تروریستی برای جذب نیرو از شبکه‌های اجتماعی در اینتنرت استفاده می کنند.

به گزارش” صبح رابر”  روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم؛ این روزنامه چاپ روسیه تأکید کرد: شبکه های ارتباط اجتماعی به ابزاری در دست گروه های مسلح در سوریه برای جذب نیرو از انگلیس تبدیل شده است . هم اکنون حدود ۱۱ هزار تبعه خارجی با گروه های مسلح ” دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ” و “جبهه النصره” همکاری می کنند که هزار و ۹۰۰ نفر از این افراد تبعه کشورهای اروپایی هستند و از انگلیس (۳۶۶ نفر) ، بلژیک (۲۶۹ نفر) ، فرانسه (۴۱۲ نفر) ، آلمان (۲۴۹ نفر) و کشورهای اسکاندیناوی به سوریه رفته اند.
گزارش نِزاویسیمایا گازِتا حاکی است: هزاران تصویر متعلق به جوانانِ سلاح به دست در سایت های ارتباط اجتماعی منتشر شده است که این جوانان هم سالان خود را به پیوستن به گروه‌های خود فرا می‌خوانند، و افراد مسلح کهنه کار و تازه کار فعال در سوریه نیز از شبکه اسکایپ برای مبادله اطلاعات و تجارب خود استفاده می کنند.
این روزنامه چاپ روسیه خاطرنشان کرد: جنگ سوریه اولین جنگ تاریخ بشریت است که جنگجویان آن از طریق شبکه‌های ارتباط اجتماعی جذب می شوند .
مرکز بین المللی “تحقیقات افراط گری” وابسته به دانشگاه کینگز کالج در لندن اعلام کرد : بسیاری از اتباع ِ خارجی ِ مسلح ِ فعال در سوریه که از سایت های ارتباط اجتماعی برای جذب نیرو استفاده می کنند ، پیروان مبلّغان سرشناس کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا هستند .
محققان در ۱۲ ماه گذشته صفحه‌های شخصی ۱۹۰ تبعه غربی مسلح فعال در سوریه را در سایت های ارتباط اجتماعی بررسی کردند و پی بردند که بیش از دو سوم آنها عضو داعش و جبهه النصره هستند و ” احمد موسی جبریل ” ، مبلّغ مقیم آمریکا ، و ” موسی سِرانتونیو ، مبلّغ ایتالیایی تبار مقیم استرالیا، طرفداران زیادی در سایت های ارتباط اجتماعی دارند .
روزنامه روس در ادامه گزارش خود می نویسد : احمد موسی جبریل با الفاظ احساس آمیز جوانان را به همکاری با گروه‌های مسلح فعال در سوریه تحریک می‌کند و موسی سِرانتونیو (۲۹ ساله) شدت و حدت بیشتری در تحریک جوانان به مشارکت در جنگ سوریه نشان می دهد.

منبع :پایگاه خبری  شبکه العالم

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب