پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:11:36 - دوشنبه 8 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسؤول حمله به مراکز انتخاباتی بغداد اعتراف کرد
گروه تروریستی داعش وابسته به القاعده، با صدور بیانیه‌ای مسؤولیت حمله به مراکز انتخاباتی در شرق بغداد را به عهده گرفت. به گزارش” صبح رابر”  روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع پلیس عراق گفت: در این سه انفجار، ۲۸ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند. وی افزود: در این حملات، […]

گروه تروریستی داعش وابسته به القاعده، با صدور بیانیه‌ای مسؤولیت حمله به مراکز انتخاباتی در شرق بغداد را به عهده گرفت.

به گزارش” صبح رابر”  روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع پلیس عراق گفت: در این سه انفجار، ۲۸ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.
وی افزود: در این حملات، ابتدا دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده منفجر شد و پس از آن یک فرد انتحاری کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.
انفجارهای مزبور ۵ روز قبل از انتخابات مجلس عراق به وقوع پیوست که قرار است ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ (سی آوریل) برگزار شود.

“دولت اسلامی در عراق وشام” به سرکردگی “ابوبکر البغدادی” گروهی تروریستی است که اعضای آن تفکرات سلفی افراطی دارند و مدعی ایجاد “خلافت اسلامی و اجرای شریعت” در عراق و سوریه هستند.
البغدادی در سال ۲۰۰۶ پس از نشست با گروهی از سران عناصر مسلح گروه موسوم به “دولت اسلامی در عراق” را تشکیل داد و “ابوعمر” را برای سرکردگی این گروه تعیین کرد.
پس از هلاکت “ابوعمر البغدادی” در سال ۲۰۱۰، ابوبکر البغدادی شخصا سرکردگی این گروه را برعهده گرفت.
با آغاز بحران و جنگ در سوریه، ابوبکر البغدادی با ادغام شاخه تروریستی این گروه در سوریه یعنی “جبهه النصره”، از تشکیل گروه “دولت اسلامی در عراق و شام” خبر داد. این مسأله با مخالفت “ایمن الظواهری” سرکرده تشکیلات القاعده همراه شد. این اقدام همچنین به آغازی برای اختلافات و درگیری های داخلی بین گروه های مسلح و تروریستی در سوریه تبدیل شد.

منبع : پایگاه خبری العالم

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب