پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:36:12 - سه شنبه 9 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعضاء و رئیس شورای شهر رابر هیچ انگیزه ای برای پاسخ به این سوالات را نداشتند
چرا اعضاء و رئیس شورای شهرستان رابر هیچ انگیزه ای برای پاسخ به این سوالات که با هدف تبیین گفتمان ولایت،بصیرت افزایی وروشنگری،انعکاس اخبار، رفع ابهام و مشکلات شهرستان می باشد و به هیچ حزب یا قشر خاصی وابستگی ندارد .پاسخگو نبودند؟ در نهادهای خدمتی پاسخگو بودن یک اصل است . به گزارش ” صبح […]

چرا اعضاء و رئیس شورای شهرستان رابر هیچ انگیزه ای برای پاسخ به این سوالات که با هدف تبیین گفتمان ولایت،بصیرت افزایی وروشنگری،انعکاس اخبار، رفع ابهام و مشکلات شهرستان می باشد و به هیچ حزب یا قشر خاصی وابستگی ندارد .پاسخگو نبودند؟ در نهادهای خدمتی پاسخگو بودن یک اصل است .

به گزارش ” صبح رابر”  یکی از مسائل مهمی است که خداوند در قرآن کریم، بارها ضرورت و نیازمندی به آن را با شیوه‏های گوناگون و واژه‏های مختلف بیان و عمل به آن را سفارش کرده است. بر اساس آیات قرآنی، مسئله شورا، به اسلام اختصاص ندارد. در برخی آیات، از افرادی سخن به میان آمده است که در امور گوناگون با اطرافیان خود مشاوره می‏کردند. از جمله این آیات، به واکنش بلقیس، ملکه سبأ در برابر نامه حضرت سلیمان علیه‏السلام می‏توان اشاره داشت که با بزرگان قوم خود مشورت کرد و از آنان نظر خواست.

images (23)

در قرآن کریم، سوره‏ای به نام «شورا» نام‏گذاری شده است. در دیدگاه اسلام، مشورت کردن افزون بر هدایت انسان، او را از تنگناها می‏رهاند. در انجام امور، نیرومند می‏سازد، مایه برکت و فهم بصیرت انسان می‏گردد، او را به رضای خالق نزدیک می‏کند و به رأی خالص می‏رساند. آیه «وَ أَمْرَهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ» در مکه و آیه «وَ شَاوِرْهُمْ فِی الأَْمْرَ» در مدینه نازل شده است؛ یعنی دین اسلام هم در شرایط خفقان مکه و هم در دوران تشکیل حکومت در مدینه، به مشورت سفارش می‏کند.

 به مناسبت روز شورا در گفتگوی غیر حضوری  که  با  چند نفر از اعضا شورا و رئیس شورا  داشتیم ، هیچ یک پاسخگوی  سؤالات خبرنگار ” صبح رابر” نبودند .طی  گفتگویی که درخواست پاسخ به سوالات ، که با کلی خواهش  داشتیم  ، با   گذشت ساعت ها انتظار در آخر  وقت جوابی نگرفتیم ،  برای انجام مصاحبه که هر دو نفر ،رئیس شورا را پیشنهاد کردند  طی گفتگویی که با ریئس شورا داشتیم ، مصاحبه نکرد   و آن  را به روز های بعد موکول کرد  .

 چرا اعضاء و رئیس شورای شهرستان  رابر هیچ انگیزه ای برای  پاسخ  به  این سوالات که با هدف تبیین گفتمان ولایت،بصیرت افزایی وروشنگری،انعکاس اخبار، رفع ابهام و  مشکلات شهرستان می باشد و به هیچ حزب یا قشر خاصی  وابستگی ندارد .پاسخگو نبودند؟  در نهادهای خدمتی پاسخگو بودن یک اصل است .

 سؤالات :

-لطفا خودتان را معرفی نمائید و مختصری از سوابقتان را برایمان بگویید.

-آیا شهردار رابر مشخص شد ، معیار و ملاک شما برای انتخاب شهردار چیست و یک شهردار خوب چه ویژه گی هایی باید داشته باشد؟

-شیوه نگاه شوراها به امورات شهری چگونه است؟

-مهمترین فعالیت کاری که  در  این مدت پیگیری نموده اید چیست؟

-آیا شورای شهر در تصمیم گیریهای خود از صاحبان ایده واندیشه ابهره می گیرد ایا این افراد جایی در شورای شهر دارند؟

-در رابطه با معضلات زباله های شهری و روستا و همچنین سگ های ولگرد در سطح شهر  و آسفالت  خیابان و کوچه های شهرستان ،  چه اقداماتی انجام شده و یا انجام می گیرد  ؟

-مشکل اساسی شهررابررا در حال حاضر چه چیزی میدانید و الویت های مهم شما چیست؟

-برنامه شما برای عملی شدن شهر زیبا و مرم شاد چیست؟

-برای توسعه و زیباسازی رابرچه برنامه هایی داشتید و یا  دارید؟

-نظارت  بر حمل ونقل وتاکسیرانی شهرستان چه میزان است ؟  آیا افزایش قیمت برای نرخ تاکسی های بین شهری و سطح  شهر  مصوب شده است ؟ نظرتان  درخصوص افزایش خودسرانه نرخ تاکسی های سطح شهر رابر وبین شهری چیست ؟

-برای محقق شدن  شعار امسال ، چه برنامه ای دارید ،نگاه شورا  به مسائل فرهنگی چگونه است؟

-در نهادهای خدمتی پاسخگو بودن یک اصل است آیا شورای شهر در این دوره جلسات پرسش وپاسخی برگزارشده  ، اگر انجام شده   وتعداد جلسات را بیان نمایید راه های  ارتباطی شما با مردم از چه طریق می باشد  ؟

-هر سخنی با مردم شریف رابر دارید، بفرمائید.

در خاتمه از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید نهایت تشکر وقدردانی داریم.

بهر حال در مصاحبه یک فرد مطلع از فعالیت های  شورا و کلی چیز های دیگر ، نه تنها به عنوان یک کاندید آماده بلکه به عنوان یک آدم باهوش، قابل اطمینان، سخت کوش و …  شناخته می شوید. آیا پاسخ به این سوالات توقع زیادی است

یادمان نرود که مردم ولی‌نعمت این انقلاب هستند و اگر نتوانید مطالبات به ‌حق آنها را برآورده سازید در قیامت پاسخگوی خون شهدا نیستید.

 قضاوت با شما….

  1. رضا   اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۳  

    با سلام و تشکر از طرح سوالاتی که انجام داده اید و الحق و والانصاف سوالات شما سوال همه ی مردم بصیر و نجیب رابر از اعضا و رئیس شورای شهر می باشد.
    دلیل پاسخ ندادن اقایان کاملأ واضح و روشن است و ان چیزی نیست جز عملکرد ضعیف و بدون برنامه اقایان در شورای شهر،اگر برنامه داشتند شک نکنید که به این سؤالات پاسخ می دادند،ودلیلی نداشت که از پاسخ دادن سر باز زنند.
    و در پایان سخنی با مردم رابر:بیایید در انتخابات های اتی بدون نگاه حزبی و قومی و فارغ از تعصبات حزبی و جناحی افرادی را انتخاب کنیم ک تخصص و تجربه کافی برای اداره امور را داشته باشند و با برنامه به میدان کار و زار امده باشند،نه مانند افرادی که امروز بر صندلی های شورای شهر رابر تکیه زده اند،و تنها زحمتی که به خودشان می دهند رفتن پای عابر بانک و گرفتن مبلغ پولی است که ماهیانه از طریق شورای شهر به حسابشان واریز می شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب