پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:10:30 - سه شنبه 9 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از شهریه مدرسه تا یارانه
در این روزها که بحث داغ یارانه و بنزین و کرایه تاکسی و تورم نقل محافل مختلف است ,یکسری افراد در کنارفکر کردن به این مسائل ,دغدغه ثبت نام جگرگوشه های خود در مدارس ,برای سال تحصیلی جدید را نیز با خود دارند و اگر بحث انتخاب مدرسه مناسب ,مهمتر از یارانه نباشد چه بسا […]

در این روزها که بحث داغ یارانه و بنزین و کرایه تاکسی و تورم نقل محافل مختلف است ,یکسری افراد در کنارفکر کردن به این مسائل ,دغدغه ثبت نام جگرگوشه های خود در مدارس ,برای سال تحصیلی جدید را نیز با خود دارند و اگر بحث انتخاب مدرسه مناسب ,مهمتر از یارانه نباشد چه بسا کمتر نیز نخواهد بود .

 به گزارش” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا ” ، این انتخاب زمانی سخت میشود که اولیا، در برابر مدارس مختلف قرار میگیرند مدارسی که با اسمهای مختلف و زیبا پسوند غیرانتفاعی و هوشمند و … نیز یدک میکشند و عرصه را برای مدارس عادی یا به قولی دولتی تنگ کرده اند .

images (25)

مدارسی که با وعده و وعیدهای مختلف از قبیل آموزش انواع ساز و دهل به کودکان تا کشف استعداد ورزشی و حتی وعده آموزش زبان انگلیسی و پرورش دادن در حد یک مترجم قهار ,پنجره ای نوین را در زمینه پول گرفتن از اولیا،باز کرده اند .

مدارسی که با شهریه های گاه بالغ بر ۵ میلیون آنهم برای تنها ۸ ماه سال تحصیلی با احتساب تعطیلیها قصد دارند از کودکان ما نخبه هایی در زمینه های متفاوت بسازند و به نوعی استعداد نهفته آنها را کشف کنند اما بعد از یکسال تحصیلی تمامی وعده و وعیدها جای خود را به آموزش علوم و ریاضی و دروس اصلی و روتین میدهند همانکاری که سایر مدارس نیز با شهریه یک دهم نیز توانایی انجام آن را دارند و حتی چه بسا بهتر و دقیقتر .

کشف استعداد فوتبالی همچون علی کریمی جای خود را به فوتبال روزانه در حیاط زیبا رنگ آمیزی شده میدهد ,رویای موسیقیدان شدن در حد بتهوون کم کم رنگ میبازد و دانشمند کوچک شدن نیز جای خود را به دادن نمره ۲۰ (دادن نمره با گرفتن نمره تفاوت بسیار دارد) عوض میکند و مجددا این رویاهای شیرین میمانند تا شروع سال تحصیلی جدید و گرفتن دوباره پول و شهریه از ولی محترم .

مدارسی که اگر قرار به ارزیابی واقعی باشد شاید و تنها شاید مواردی خاص که آن هم ناشیاز استعداد ذاتی فرد میباشد و چه بسا اگر آن دانش آموز در مدارس دولتی و ارزان قیمت نیزبود این استعداد شکوفا میشد هیچ نفع و ثمر خاصی بهمراه ندارد البته بجز در میهمانیها و صحبتهای مادرها در جمع های فامیلی.

مدارسی که بواسطه شهریه های بسیار کلانی که میگیرند دست و پای معلم بیچاره را نیز میبندد و معلم ,عاجز از حتی یک نگاه کوتاه و تند به دانش آموزی که چندین خطا و سهل انگاری را مکررا انجام داده ,میشود.

مدارسی که بواسطه همین شهریه های عجیب و غریب این حس را در اولیا بوجود می آورند که معلم این مدارس به ازای آموزش به نوگلان و عزیزان دل آنها حسابی پول دریافت میکنند و نباید به بواسطه این پول دریافتی از هر گونه تلاش و کوششی دریغ نمایند صد البته که بجز این نخواهد بود و برای معلم نحوه پرداخت حقوق ومیزان آن هیچ تاثیری در نحوه آموزش نمیگذارد اما نکته جالب اینجاست که بدانیم معلمان این مدارس معمولا از قشر تحصیلکرده و تازه فارغ التحصیل شده و حق التدریسی  و بازنشسته انتخاب میشوند . معلمانی که بواسطه تازه نفسی و عشق به تدریس و معروف شدن از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نیستند ولی در نهایت حقوقق خود را بسیار بسیار اندک و آنهم بعد از ۲ یا ۳ ماه دریافت میکنند .

اما موضوعی که ذهن نویسنده را به خود مشغول کرده اینست که آیا ولی آن دانش آموز که از پس شهریه های گزاف این مدارس بر می آید آیا از یارانه خود را نیز دریافت مینماید یا خیر ؟ چون با احتساب اینکه شاید در هر شهر کشور حداقل چهار یا پنج عدد از این مدرسه ها وجود داشته باشند و اینکه هر مدرسه تعداد دویست و پنجاه دانش آموز را داشته باشد جمعیتی که توانایی پرداخت این شهریه ها را دارند بیشتر از آن جماعت انصرافی از دریافت یارانه میشود . البته فقط خانواده هایی را در نظر بگیریم که دانش آموز دارند و بحث تهران رانیز در نظر نگیریم .

در پایان بر خود میدانیم که هفته معلم را به تمامی معلمان پاک و پر تلاش کشورمان که در گوشه گوشه ی این مرز و بوم سعی در بالا بردن سطح علمی و شعور و فرهنگ عزیزان دانش آموز دارند را تبریک و تهنیت عرض کنیم .

انتهای پیام / اختصاصی بوتیا / ابراهیمی

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب