پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:22:30 - چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یک بام و دوهوای آل‌خلیفه درگفتگوی تمدنها و گفتگو با مردم
رییس کمیته عالی برگزار کننده کنفرانس گفتگوی تمدنها و فرهنگ ها در بحرین، در حالی از آغاز به کار کنفرانس گفتگوی تمدنها و فرهنگ ها در این کشور از امروز (دوشنبه) خبر داده است که حکومت آل‌خلیفه گفتگوی ملی برای حل بحران سیاسی را متوقف کرده است. به گزارش” صبح رابر” به نقل از پایگاه […]

رییس کمیته عالی برگزار کننده کنفرانس گفتگوی تمدنها و فرهنگ ها در بحرین، در حالی از آغاز به کار کنفرانس گفتگوی تمدنها و فرهنگ ها در این کشور از امروز (دوشنبه) خبر داده است که حکومت آل‌خلیفه گفتگوی ملی برای حل بحران سیاسی را متوقف کرده است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، “خلیفه بن حمد آل خلیفه” گفت: کنفرانس گفتگوی تمدنها و فرهنگ ها متضمن سندی با عنوان ” سند بحرین ” خواهد بود که به همزیستی و صلح توجه و اهتمام دارد.
وی افزود: این سند به سازمان ملل ارسال می شود و به عنوان سند رسمی این سازمان ثبت خواهد شد، علاوه بر این تلاش می شود تا بحرین مکانی برای گفتگوی تمدنها در سطح منطقه‌ای و جهانی باشد.
۱۵۰ مهمان خارجی قرار است در این کنفرانس شرکت کنند؛ این کنفرانس به مدت ۲ روز تا چهارشنبه ادامه دارد و عنوان آن ” تمدنها در خدمت بشریت ” است.
در حالی که گفتگوی تمدنها و فرهنگ‌ها امروز در بحرین شروع بکار می کند که از سوی دیگر شاهد توقف گفتگوی ملی در این کشور هستیم.
گفتگوی ملی در بحرین به دلیل بی توجهی مسؤولان آل خلیفه و نادیده گرفتن درخواست‌های مردم و گروه ها‌ی مخالف و ادامه سرکوب ها و بازداشت شهروندان به خصوص شیعیان به خاطر اعمال تبعیض مذهبی علیه آنها، متوقف شده است.
“رضی الموسوی” قائم‌مقام دبیر کل جمعیت وعد، با تاکید بر این که حکومت مسؤول متوقف شدن گفتگوی ملی است، اظهار داشت: تمام ارتباط ها با حکومت قطع شده و آل‌خلیفه در خصوص گفتگوی ملی در جا زده است.
وی افزود: آخرین نشست گروه‌های مخالف با حکومت در نیمه ماه ژوئن انجام شده و بعد از آن با وجود تلاش های صورت گرفته از سوی مخالفان، آل خلیفه از گفت وگوها سر باز زده است.
الموسوی خاطرنشان کرد: آل خلیفه اصرار بر راه حل امنیتی دارد، درحالیکه این راه موجب ویرانی کشور می شود.
وی افزود: گروه های مخالف تا کنون چندین راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران ارایه کرده اند اما به دلیل خودداری حکومت از آزادی زندانیان سیاسی و به تعویق انداختن اجرای توصیه های “شریف بسیونی” رییس کمیته حقیقت یاب بحرین، به نتیجه نرسیده است.

– See more at: http://fa.alalam.ir/news/1591307#sthash.oHoDgvYT.dpuf

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب