پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:06:46 - شنبه 27 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بدنبال پاسخی هدفمند به کودکان و نوجوانان در تماس با قانون هستیم
ربانی زاده: استانداردهای بین المللی برای حمایت از کودکان و نوجوانان در تماس با قانون در قوانین کشور ما به خوبی مورد توجه قرار گرفته شده است. به گزارش “ صبح رابر“، محسن ربانی زاده مشاور معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: با تصویب قانون جدید مجازات اسلامی و خصوصا  فصل دهم آن و برخی ظرفیت های […]

ربانی زاده: استانداردهای بین المللی برای حمایت از کودکان و نوجوانان در تماس با قانون در قوانین کشور ما به خوبی مورد توجه قرار گرفته شده است.

به گزارش “ صبح رابر“، محسن ربانی زاده مشاور معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: با تصویب قانون جدید مجازات اسلامی و خصوصا  فصل دهم آن و برخی ظرفیت های دیگر پیش بینی شده در قانون اخیر التصویب آیین دادرسی کیفری می توان گفت عمده آنچه در مبانی دینی و مقررات بین المللی برای حمایت از کودکان و نوجوانان در تماس با قانون وجود دارد مورد توجه قرار گرفته است.

ربانی زاده در کارگاه دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان در کرمان افزود: هدف این نیست که نخواهیم بزهکار مجازات شود بلکه می خواهیم با بهره گیری از مباحث مطرح شده در این کارگاه و تمرین هایی که انجام خواهد شد تصمیمات و اقدامات و بلکه مجازات ها به صورت هدفمند انجام شود تا این سرمایه های بزرگ انسانی اجتماعی مورد توجه بیشتر ی قرار گرفته و به نحو مطلوب با مراقبت های بعدی در خدمت خانواده و اجتماع باشند و خلاصه اینکه نوع اقدامات انجام شده، موجب اقناع وجدانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده و اجتماع مهمترین بستر شکل گیری شخصیت و رفتارهای کودکان هستند و هر چه قدر در تربیت و آموزش های لازم برای کودکان و نوجوان در خانواده و جامعه بی توجهی صورت گیرد به همان میزان کودکان و نوجوانان بیشتر مورد سو استفاده افراد خاطی  قرار گرفته و به مرور زمان قانون گریز می شوند و در این مرحله است که برای دست اندرکاران حوزه قضایی و انتظامی تکالیفی ایجاد می شود.

مشاور معاون حقوقی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید برای برخورد لازم با کودکان و نوجوانان قانون گریز توجه خاصی صورت گیرد، عنوان کرد:ما دارای آموزه های بسیار ارزنده و فراوانی در مبانی دینی، اخلاقی و تربیتی و همچنین مقررات اجتماعی و قانونی برای توجه به تربیت و هدایت کودکان و نوجوانان و حتی برای از قبل از تولد و سپس مقاطع سنی کودکی و نوجوانی و پس از آن را در اختیار داریم.

ربانی زاده گفت: امروز در جامعه ای که نسبت به کاهش تعداد نسل جوان نسبت به سایر مقاطع سنی نگرانی هایی داریم، وظیفه خطیری برای حفظ و حمایت از کودکان و نوجوانان و حتی آن تعداد از افرادی که قانون گریز شده اند به عهده داریم.

وی تاکید کرد: در جریان برگزاری این کارگاه در صدد این خواهیم بود که ظرفیت های ناشی از آموزه های دینی، اخلاقی و تربیتی را در کنار مقررات اجتماعی و قانونی واستانداردهای بین المللی بیش از پیش فعال سازی نموده تا بتوانیم پاسخی هدفمند به کودکان و نوجوانان در تماس با قانون دهیم.

 منبع: روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب