پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:25:34 - دوشنبه 29 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیا فرهنگ درست، استفاده از موبایل را می دانید ؟
امروزه موبایل همان ماهواره و اینترنت همراه به حساب می آید که اگر فرهنگ سازی نشود خطرات جبران ناپذیری را در پی دنبال دارد . به گزارش ” صبح رابر “ مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود تأکید بسیاری بر ترویج فرهنگ زندگی اسلامی و پیاده کردن سبکی جدید بر مبنای آموزه های اسلامی […]

امروزه موبایل همان ماهواره و اینترنت همراه به حساب می آید که اگر فرهنگ سازی نشود خطرات جبران ناپذیری را در پی دنبال دارد .

به گزارش ” صبح رابر “ مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود تأکید بسیاری بر ترویج فرهنگ زندگی اسلامی و پیاده کردن سبکی جدید بر مبنای آموزه های اسلامی در خانواده های ایرانی داشته اند؛ و یکی از اساسی ترین عواملی که باید به وسیله آن سبک زندگی خود را اصلاح کنیم

 امروزه  در ارتباطات اجتماعی  می بینیم  که از نوجوان و جوان گرفته تا افراد میان سال و افراد مسن، خیلی ها در مترو، در تاکسی، در اتوبوس، در مهمانی، در دانشگاه  و….. در حال استفاده از موبایل هستند.

این روز و روزگار، استفاده از موبایل آنقدر معمول شده که اصلا یاد زمانی که گوشی موبایل نداشتیم  فکر نمی کنیم .

از اختراع تلفن همراه بیش از ۴۰ سال است که می‌گذرد. شاید زمانی که گراهام بل در هنگام آزمایش با همکارش که آن جمله معروف که صدای شما را می‌شنوم را به کار می‌برد هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد که در کمتر از صد سال اختراع او زندگی بشریت را دگرگون کند. دستگاهی که در چند دهه اخیر شیوه و رفتار زندگی بشر را دستخوش تغییراتی شگرف کرده است.

استفاده از هر تکنولوژی یک حد و مرزی  دارد که اگر از آن مرز گذشت خطرناک فراوانی را ب دنبال دارد  .

در دنیای امروز تکنولوژی با سرعت بالایی وارد کشورمان می شود قبل از آنکه در مورد آن تکنولوژی فرهنگ سازی شود.

یکی از تجهیزات جنگ نرم دشمن همین تکنولوژی  شبکه تلفن همراه است  که با  قابلیت های فراوانی که دارد از جمله ماهواره ،اینترنت همراه ،  فیلم ، عکس و..  ،اقداماتی گسترده ترعلیه دین  اسلام و  نظام جمهوری اسلامی مدت هاست که آغاز کرد، آنقدر سرگرمی و بازی های  فراوان و برنامه های مخرب را راه انداز ی  کرد،که  کمتر کسی متوجه می شود که  دشمن چه  هدفی  دارد .ابتدا با مسائل پیش و پا افتاده ای  و بعد توسعه آن ، آنها سعی  بر کمرنگ تر کردن ارزشها و حساسیت های انسانی دارند .

مردم فکر می کردند با پیشرفت این تکنولوژی زندگی ها بهتر شوداما نتیجه عکس داشت ، با این پیشرفت  رابطه ها کمتر شده،گرفتاری ها بیشتر شده،صمیمیت ها کمتر شده،بیماری ها بیشتر شده است و امروز به جای اینکه فرزندان در خانه کنار هم بنشینند و از احوالات خود بگویند، سر خود را به پایین انداخته و در فضای اینترنت گوشی خود به سر می برند و حالت منزوی را به خود گرفتند. فقط این مشکلات نیست؛ بلکه از آن وقتی که نرم افزار های ارتباطی و اجتماعی همانند: اینستا گرام،وی چت،وای بر،لاین،واتس آپ وارد فضای ارتباطی جامعه شد؛ مشکلاتی از قبیل: افت درسی برای دانش آموزان و دانشجویان،افزایش آمار طلاق ها و از هم پاشیدگی کانون خانواده،کاهش مهمانی ها،افزایش آمار ارتباطات نامناسب، افزایش خیانت زن به شوهر و بر عکس،افزایش بیماری افسردگی و دیگر بیماری های روحی و روانی،افزایش تجمل گرای در بین خانواده ها با خرید انواع موبایل مد روز و گران قیمت، کاهش حضور جوانان در فعالیت های اجتماعی،افزایش مفسده های اخلاقی و ……. بوجود آمد.

امروزه این تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که کمتر کسی از تلفن های ساده  و معمولی استفاده می کند هدف اولیه  تلفن همراه ، برقراری ارتباط های ضروری بود ، قابلیت های جانبی  تلفن همراه آنقد زیاد شده که  در یک لحظه ماهواره و اینترنت همراه و … قابل دسترسی است . این وسیله کوچک آنقدر اعتماد مردم را جلب کرده که حتی  تمام اطلاعات محرمانه و شخصی یک فرد را در آن می بینیم   .

اخیراً برخی از شرکت‌ها اقدام به ساخت گوشی‌ها و فناوری‌های خاص کرده و حتی خبرهایی هم از تلفن‌های همراه زیرپوستی هم منتشر شده است،شاید در آینده صفحه کلید گوشی‌ها روی پوست کف دست انسان نقش ببندند و…

در پایان چند سؤال  از شما :

آیا  از موبایل  استفاده فرهنگی شده است ؟

چقدر در این تکنولوژی از فرهنگ ایرانی تبلیغ کردیم ؟

ساخت این تکنولوژی چقدر پیشرفت در ایران  داشته است ؟

آیا فرهنگ درست استفاده کردن از این تکنولوژی و خطراتی که ممکن است برای یک فرد، خانواده و جامعه  به وجود آورد را  آگاهی داریم  .یک تکنولوژی تا زمانی که مشکل ایجاد نکرده خوب است اما وقتی مشکلات  فراتری را  به وجود می آورد  همه مسئولند .

 انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب