پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:43:39 - سه شنبه 30 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سگهای ولگرد در رابر آرامش مردم را گرفته اند
پرسه ی سگ های ولگرد در خیابانهای شهر شایسته شهر گردشگری رابر نیست، این روزها در پر جمعیت ترین خیابانهای شهر سگ های ولگرد جولان می دهند. به گزارش ” صبح رابر”  وجود سگ های ولگرد در شهرستان رابر یکی از معظلات اجتماعی و بهداشتی است که دستگاههای ذیربط باید با شهرداری برای معدوم کردن […]

پرسه ی سگ های ولگرد در خیابانهای شهر شایسته شهر گردشگری رابر نیست، این روزها در پر جمعیت ترین خیابانهای شهر سگ های ولگرد جولان می دهند.

به گزارش ” صبح رابر”  وجود سگ های ولگرد در شهرستان رابر یکی از معظلات اجتماعی و بهداشتی است که دستگاههای ذیربط باید با شهرداری برای معدوم کردن آنها همکاری کنند، سگهای ولگرد در شبانه روز خیابانها و کوچه ها شهر رابر را بی نظم و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرده بود. معضلی که در این هوای گرم سلامت اهالی را تهدید و آرامش و آسایش آن ها را سلب کرده است.

 

پرسه ی سگ های ولگرد در خیابانهای شهر شایسته شهر گردشگری رابر نیست، این روزها در پر جمعیت ترین خیابانهای شهر سگ های ولگرد جولان می دهند. این سگ‌های ولگرد عامل بیماری هاری به شمار می‌روند.

جولان سگ های ولگرد در خیابان ها و کوچه های شهر رابر گلایه های فراوانی را در بین شهروندان به وجود آورده است و آنان خواهان برطرف شدن این مشکل هستند.

یکی از شهروندان می گوید افزایش این حیوان در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای شهر ایجاد کرده است.

او می گوید: سگ های ولگرد در برخی از ساعات شب به ویژه نزدیک صبحگاهان در اکثر کوچه ها  به صورت دسته جمعی پرسه می زنند.

یکی دیگر از شهروندان رابری می افزاید: سر و صدای این سگ ها همیشه موجب هراس فرزندان ماست به گونه که آسایش مردم را سلب کرده اند.

شهروند دیگری می گوید : سگ های ولگرد زیادی در منطقه وجود دارد که این موضوع باعث شده تا همیشه نگران گازگرفتگی فرزندانمان باشیم.

وی می افزاید: سگ های ولگرد حتی در ساعات اولیه روز که بچه ها به مدرسه می روند هم در معابر تردد می کنند.

وجود سگ های ولگرد در برخی مناطق شهرستان باعث شده تا این حیوانات برای تغذیه خود کیسه های زباله را پاره و زباله ها در سطح خیابان ها و  کوچه ها پخش شود و این موضوع سلامت و بهداشت  ساکنین شهرستان را به خطر می اندازد.

یکی از اهالی شهر رابر به ما گفت: از آن جا که  خیابانها و کوچه های رابر در شب ها خلوت است وجود سگ های ولگرد که برای تغذیه به داخل شهر می آیند موجب نگرانی مردم شده به گونه ای که در اکثر مناطق ، مردم به ویژه کودکان و نوجوانان جرأت تردد ندارند.

 

اگر چه وجود سگ های ولگرد در ساعات های آغازین و پایانی شب بیشتر می شود اما جولان دادن آنها در روز روشن و در مرکز شهر چندان پسندیده نیست.

براساس بند ۱۵ماده ۵۵قانون شهرداری جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و…، و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری‌هاست.

البته باید توجه داشت، با استناد به بند ۳۱ماده ۱۰اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها و شهرداریها، برای حفظ سلامت روانی شهروندان و رعایت هرچه بیشتر موازین اسلامی در خصوص رعایت حقوق حیوانات بر روش زنده‌گیری برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد تأکید شده است.

درخواست شهروندان از شهرداری و اعضای شورای شهر است که به این گونه معظلات شهری رسیدگی نمایند.

زباله های رها شده و وجود سگ های وحشی

 

انتهای پیام/ اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب