پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:36:45 - شنبه 3 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دشمنان از ایستادگی ملت ایران می ترسند
موضوعات هسته ای و حقوق بشر برای آمریکایی ها مطمئناً بهانه است، آنها از مقابله با ایستادگی ملت عزیز ایران در برابر قدرت های مستکبر می ترسند. به گزارش” صبح رابر ” حجت‌الاسلام جعفری در نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران ضمن توصیه به رعایت تقوا الهی ، در خطبه اول با اشاره به […]

موضوعات هسته ای و حقوق بشر برای آمریکایی ها مطمئناً بهانه است، آنها از مقابله با ایستادگی ملت عزیز ایران در برابر قدرت های مستکبر می ترسند.
به گزارش” صبح رابر ” حجت‌الاسلام جعفری در نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران ضمن توصیه به رعایت تقوا الهی ، در خطبه اول با اشاره به سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) یک روایت از آن حضرت در رابطه با مسئله کار اشاره کرد و اظهار داشت : حضرت موسی بن جعفر (ع) می فرمایند : شما ساعات زندگی خودتان را به چهار قسمت تقسیم کنید و یک قسمت برای عبادت خدا باشد اگر ساعات روزانه را ۲۴ ساعت فرض کنید۶ ساعت را برای عبادت و بندگی خدا ، مناجات خدا در ماه رجب دعا ، توسل ، راز و نیاز ، استغفار از گناهان را انسان نباید فراموش کند ، ۶ ساعت را انسان باید برای امر معاش بگذارد ، انسان اهل غیرت می تواند زندگی خودش را اداره بکند ، این شیوه، شیوه ائمه معصومین بود .


وی اظهار داشت : زراره از امام صادق(ع) نقل می کند: انسان از خود چیزی دردناک تر از مال صامت( پول نقد) بر جای نگذاشت. راوی پرسید: پس چه کند؟ فرمود: آن را در تولید باغ و مزرعه یا خانه به کار گیرد، تعبیر محل کسب به عزت بدین معناست که کار تولید و به بهره رسانی ثروت عزت است.
امیرمؤمنان (ع) می فرماید: هر نعمتی که خدا بر تو ارزانی داشت بهره آور ساز ، استفاده از مال بهره آور ساختن، اقتصاد را رعایت کردن، بی نیازی از فرومایگان است .هما نطور که بارها گفته و می گویم، ما هیچ موقع با آمریکا به پیروزی نمی رسیم .
امام جمعه رابرضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که راه عزت ملت ایران نگاه به درون است افزود : ملت ایران باید روی پای خودش بایستد راه نجات انسان درست خرج کردن، درست مدیریت کردن است ، بعضی ها درست حرف می زنند اما در عمل درست عمل نمی کنند .
وی با اشاره به آیه قرآن یک درهم را تبدیل به ده درهم کنید، عنوان کرد : نباید نگاه مان به دشمنان مان باشد رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) می فرمایند : اصلاح و بهره آورساختن مال از مروت و مردانگی است که انسان بتواند درست خودش و خانواده اش ، جامعه و کشورش را درست کند، امیدوارم که خدای تبارک و تعالی به همه ما توفیق دهد، که اهل تقوا باشیم .
خطیب نماز جمعه رابر در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های این ایام افزود : ضمن تبریک به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، سوم خرداد را یک روز ماندگار در عملیات بیت المقدس و به عنوان روز مقاومت ، ایثار و پیروزی دانست و یاد و خاطر امام راحل و همه شهدا خصوصاً شهدای این عملیات و به ویژه شهدای سربلند این شهرستان ،و را با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد گرامی داشتند .
وی یکی از راههای پیروزی را همان مسئله استقامت دانست و افزود : پایداری در برابر مشکلات و مقاوم بودن در برابر همه هجمه های دشمن، هر زمانی که در برابر دشمنان ایستادگی کردیم پیروز شدیم و امروز هم همین طوراست .
جعفری ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان را یکی از رمزهای پیروزی دانست و خاطر نشان کرد : همانطور که حضرت موسی بن جعفر (ع) پایداری و مقاومت در برابر نقشه های هارون الرشید و فتنه های آن زمان علیه حضرت نشان دادند، آن حضرت علاوه بر ایستادگی و مقاومت از طرفی دنبال بصیرت افزایی و جذب نیرو و به مسلمین و کسانی که دین مبین اسلام را قبول داشتند توجه می کردند.
وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع)همه را توصیه به اهمیت دادن به جلساتی که پیرامون ولادت و شهادت امامان معصوم برگزار می شود، کرد و بیان داشت : از شیوه های زندگی امامان معصوم درس بیاموزیم .
امام جمعه رابر ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت مبعث ولی معظم اسلام حضرت محمد (ص) افزود : چرا که پیامبران آمدند تا مردم را هدایت کنند، وجود مقدس پیامبر اعظم حضر ت محمد (ص) مبعوث شدند، خدای تباری و تعالی بر انسان منت گذاشت کسی از جنس و از میان خودشان کسی که درد آنها را می فهمید ، کسی که امین شان بود ، این منت برای جهان اسلام باشد و قدر آن را بدانیم .
وی عنوان کرد : امروز مردم سوریه به کمک نیاز دارند و وظیفه مسلمانان است که به یاری آنها بشتابند، شاهد آن باشیم که شیعیان از دست دشمنان شان نجات پیدا کنند و دشمنان شیعه نابود و مردم غیور سوریه نجات پیدا کنند.
حجت الاسلام جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشگاه امام حسین (ع) کرد و گفت : بیانات مقام معظم رهبری را بسیار راه گشاه برای همه جوانان و امت اسلام وبویژه برای مسئولین دانست و یکی از فرمایشات مقام معظم رهبریاست که می فرمایند : اگر چالشی در مسیر انقلاب است در حرکت به سمت جلو ، انسان های آگاه بصیر و شجاع نگرانی ندارند ، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برنده ملت عزیز ایران است و شعار ما میتوانیم در همه زمینه ها است جوانان ما پشت سر مقام معظم رهبری حرکت می کنند.
وی افزود : مقام معظم رهبری می فرمایند :دشمن به خاطر اینکه تحت سلطه اش نیستیم ناراحت و عصبانی است و به قول شهید بهشتی از عصبانیت بمیرد . دولت از حق ملت ایران کوتاه نخواهد آمد . و همانگونه که بارها مقام معظم رهبری فرمودندو در این فرمایش، موضوعات هسته ای و حقوق بشر برای آمریکایی ها مطمئناً بهانه است، آنها از مقابله با ایستادگی ملت عزیز ایران در برابر قدرت های مستکبر می ترسند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب