پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:29:41 - دوشنبه 5 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چاله چواله های شهرستان رابر نیازمند حرکت جهادی
به گزارش ” صبح رابر” یکی از مهمترین ویژگی‌ هایی که یک شهر ستان را از سایر شهرستان ها متمایز می ‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهرستانی دارد، آسفالت یکدست و مناسب خیابانها است اما امروز   آسفالت های چهل تکه و وصله شده ای شهرستان رابر  را می بینید و هنوز در فکر […]

به گزارش ” صبح رابر” یکی از مهمترین ویژگی‌ هایی که یک شهر ستان را از سایر شهرستان ها متمایز می ‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهرستانی دارد، آسفالت یکدست و مناسب خیابانها است اما امروز   آسفالت های چهل تکه و وصله شده ای شهرستان رابر  را می بینید و هنوز در فکر هستید تا در چاله نیفتید که موج های ناخوشایند یکی یکی از زیر چرخ های ماشین رد می شوند .در عین حال موجب بروز نقص فنی در اتومبیل از جمله فرسودگی زود هنگام لاستیک، شکستگی کمک فنر‌ها و تخریب شدید جلوبندی خودروها می‌شود که به طور مستقیم به اموال عمومی و شخصی شهروندان خسارت وارد می‌کند. مبحث آسفالت و کیفیت مطلوب خیابانها یکی از شاخصه های جدی مدیریت شهرستانی است.

آسفالت خیابان‌ها رابر قدمتی چندین ساله دارد ؛ از این سر خیابان تا آن سرش را که نگاه کنید به جای سطح صاف و یکدست فقط پستی و بلندی است که چشم را می‌آزارد؛ جاهایی  ازآسفالت کنده شده ،مردم شهرستان رابُر سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، دست اندازها و چاله های خیابان ها معضلی جاافتاده و عادی برای مردم رابُر شده است .

از موقعی که رابر ،بخش ، شهر و شهرستان شده  آسفالت خیابانهای شهر ستان رابُر همان آسفالت قدیمی است و  کاملا فرسوده شده است. فرسودگی ، تخریب و نامناسب بودن آسفالت بعضی از خیابان های رابُر از جمله مشکلات قدیمی است که شهروندان با آن مواجه هستند.

کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان اصلی شهر در سال‌های اخیر محل گلایه مشترک بیشتر شهروندان بوده و با وجود وعده تمام شهرداران  وشورای شهربرای کاستن از این مشکل باز هم تغییر محسوسی مشاهده نمی شود.این وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب خیابانها در شأن شهرستان رابُر  نیست.

پای صحبت شهروندان رابُری که نشستیم ، غم وجود این مشکل ماندگار را در چهره‌هایشان می‌توان به وضوح مشاهده کنید، آنها از قدمت این معضل‌های که هر روز نگران کنندتر از قبل و می‌تواند به اسم و رسم این دیار لطمه بزند ، آنها می گفتند اگر یک مریض اورژانسی بخواهیم به درمانگاه این شهر ببریم باید از تعداد زیادی دست انداز و چاله چوله های شهر بگذریم ما که سالم هستیم از بالا و پایین شدن حالمان به هم می خورد چه برسد به مریض بدحالمان ،  تنها  کاری که شهرداری در این چند سال کرده  قسمتی ازچاله های  خیابان را با یک سطح نازکی از قیر  یا سیمان پوشاند و مدتی دوباره به همان صورت تبدیل شده است ،و کوچه ها خاکی  شهرستان بماند .

یکی از مغازداران رابُر  می‌گوید: رابر یک خیابان اصلی دارد ، متاسفانه به دلیل فرسودگی با یک بارش باران و کم توجهی کارگران شهرداری  باز بودن برخی شیرآب بلوارها  روزانه شاهدجاری شدن  آب وآب گرفتگی معابر  در سطح شهر هستیم، عابران پیاده در اثر کم توجهی خودروهای سواری  خیس می شدند ، همه مردم شهرستان  از این اوضاع گلایه مند هستند  .

یکی از رانندگان آژانس  در این خصوص به خبرنگار ما گفت:برای سرویس دهی به مردم که در خیابان های شهرتردد می کنند برای خود و شهرم تأسف می خورم که چرا ما نباید یک خیابان سالم داشته باشیم و این امر باعث می شود که خسارات زیادی به و سائل نقلیه مردم وارد شود که با این وضعیت آسفالت خیابان ها  هر سال دو سه بار باید به غیر از خسارات دیگری که خودروی مان وارد می شود به کارگاه های تنظیم جلو بندی و مکانیک مراجعه کنم این در حالی است که در صورت وضعیت مطلوب خیابان ها شاید هر چند سال یک بار برای تنظیم جلوبندی خودروی مان  مراجعه کنم.

  یکی از شهروندان رابری بیان می کند: وضعیت آسفناک  آسفالت خیابانهای این شهرستان که همه ساله در ایام عید وتعطیلات شاهد عبور مسافران زیادی از این شهر و گردشگران هستیم . در شأن مردم این دیار نیست.و باید در این خصوص چاره ای اساسی اندیشیده شود.

وی افزود : بخشی از چاله چوله ها و خرابی های آسفالت خیابان های شهر  به حفاری های دستگاههای خدمات رسان برمی گردد .که بعد از آن به خوبی ترمیم نمی شوند و بخشی نیز به کیفیت آسفالت برمی گردد و از آسفالت سرد استفاده می کنند که این امر باعث می شود بعد از مدت کمی آسفالت پوسته پوسته و خراب شود.این روز‌ها مشکل پیاده‌روها و چاله چوله‌های کوچه‌ها بیداد می‌کند.

تمامی شهروندان از وجود این معضل‌ها ابراز نارضایتی می‌کردند وازشهرداری ،وشورای شهر ، رابُر درخواست پیگیری این مشکل را داشتند.

امید است مسوولان محترم شهرداری با روحیه جهادی اقدامی عاجل و ثمر بخش و با دوام در این خصوص صورت دهند .

انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب