پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:42:18 - پنجشنبه 8 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پنجمین یادمان شهیدان فیروزی در روستای گتک شهرستان رابر برگزار شد+عکس
به گزارش ” صبح رابر” پنجمین یادمان سردار اندیشه و فرهنگ  شهید محراب حاج کورش فیروزی ، شهید (عبدالله) ایرج فیروزی  امروز با حضور  اساتید دانشگاه ، خانواده های معزز شهدا و  مردم  استان های مشهد ، زاهدان ، کرمان و شهرستان رابر در مسجد روستای گتک شهرستان رابر با سخنرانی ویژه حجت الاسلام والمسلمین […]

به گزارش ” صبح رابر” پنجمین یادمان سردار اندیشه و فرهنگ  شهید محراب حاج کورش فیروزی ، شهید (عبدالله) ایرج فیروزی  امروز با حضور  اساتید دانشگاه ، خانواده های معزز شهدا و  مردم  استان های مشهد ، زاهدان ، کرمان و شهرستان رابر در مسجد روستای گتک شهرستان رابر با سخنرانی ویژه حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان و مداحان اهل بیت (ع)  برگزار گردید

حجت الاسلام انصاریان در این مراسم اظهار داشت : شهید کوروش فیروزی را  می توان به عنوان اندیشمند راه ترویج فرهنگ قرآنی نام برد .

 وی ابراز داشت : جلسات قرآنی حاصل زحمات شهید فیروزی در دانشگاه ها ، علوم پزشکی زاهدان و دانشگاه کرمان دایر و فعالند .

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان   بر اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و درس گرفتن از وصیت شهدا تاکید کرد و گفت : هدف از برگزاری یادواره های شهدا درس گرفتن از وصیت شهدا و ترویج بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

انصاریان  عنوان کرد : مردم  ایران از همان ابتدا نسبت به شهید و شهادت مسرر و علاقه مند به شهادت  بودند وامروزه  هم همین روحیه جهادی درمیان  جوانان هست که شهید ان فیروزی  نمونه بارز آن است .

وی ضمن یادآوری خاطراتی از آن دوران اذعان داشت : جنایات تکفیری ها را مضمون و ناپسند است  و مورد بازخواست قرار داد .

 یکی از اساتید دانشگاه که از دوستان ایشان بود در خصوص وحدت و برادری مطالبی را بیان داشت و ضمن اینکه با یاد آوردن خاطراتش با شهید فیروزی در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود ، صفا و  گرمای دو چندانی  به فضا  بخشید .

 در این یادمان فرمانده سپاه رابر گفت : که شهادت یک چراغ ابدی است که از روز ازل بر آسمان سرزمین ایران آویخته شده است و در این زمانه پر التهاب هر روز شاهد شهادت تعداد ی از عزیزان خودمان در اقسا نقاط کشور  هستیم که این پیام را می رساند،  رهبرا ، هنوز راه همان هست ، مرد بسیار است  ، خبر دهید که اهل نبرد بسیار است .

در پایان جمع حاضر بر سر سفره شهیدان مهمان شدند  و با حضور در گلزار شهدای گتک با آرمان های شهدا عهد و پیمان بستند .

شهید محراب حاج کوروش فیروزی ،شهیدی که  پس از ۱۸ سال جهاد فرهنگی، تلاش صادقانه و خدمت خالصانه به ساحت مقدس قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) در انفجار تروریستی در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان، هفتم خرداد سال ۱۳۸۸ به شهادت رسید.

شهید فیروزی از مؤسسان مرکز قرآن و عترت  در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیش از عزیمت به زاهدان و حضوری دوباره در دانشگاه علوم پزشکی این شهر به عنوان مدیر دفتر حراست و دفترحقوقی در سازمان انتقال خون ایران مشغول خدمت بود.

   شهید ایرج فیروزی که در سال۱۳۶۴ که در رشته زیست شناسی در دانشگاه شیراز تحصیل می کرد به جبهه های حق و باطل شتافت و در ۷بهمن ۶۵ در محل منطقه عملیاتی شلمچه در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

روحشان شاد ، یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد

انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

  1. سازمند   خرداد ۱۰, ۱۳۹۳  

    با عرض سلام من اهل روستای گتک هستم به دلیل مشغله کاری نتونستم برم مراسم شهیدان فیروزی واز شما ممنونم بابت گزارش و عکسها. و یک جمله از شهید فیروزی :لذت زندگی تلاش در جهت هدفی مقدس است .
    تشکر

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب