پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:38:21 - جمعه 9 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کمیته امداد بهترین ساختار برای عملیاتی شدن زکات است
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) بهترین ساختار برای عملیاتی شدن قانون زکات است. به گزارش” صبح رابر” به نقل از  ” بوتیا ” ،  پیش از ظهر امروز در همایش نقش زکات در فرهنگ و اقتصاد در تالار برق کرمان، اظهار داشت: در اجرای امر زکات سه نکته […]

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) بهترین ساختار برای عملیاتی شدن قانون زکات است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  ” بوتیا ” ،
 پیش از ظهر امروز در همایش نقش زکات در فرهنگ و اقتصاد در تالار برق کرمان، اظهار داشت: در اجرای امر زکات سه نکته قانون، ساختار و کارگزار لازم و ضروری است و هر مقوله ارزشی که بخواهد اجرایی شود باید این سه مسئله را داشته باشد.

وی بیان داشت: کمیته امداد بهترین و مناسب‌ترین ساختاری بود که می‌توانست امر جمع‌آوری زکات را به آن سپرد، زیرا ارتباط تنگاتنگی با ولی‌فقیه دارد و اطلاعات آنها از شناسایی محرومان جامعه نیز کامل است.

رضوی افزود: تا می‌توانیم باید ساختارها را کوچک کنیم، بخش خصوصی و مردم امکانات عظیمی است که باید از آن بهره برد، اما با طراحی و ساز و کار مشخص باشد.

وی تصریح کرد: حاکمیت نیز باید نظارت‌ها و حمایت‌های خود را در این زمینه اعمال و بستر را برای حضور مردم فراهم کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: حاکمیت وظیفه دارد تا در جایی که بحث فساد و حرام‌خوری مطرح است، مقابله کند، بستر باید برای اینکه مردم بتوانند به دین‌شان جامه عمل بپوشانند، فراهم باشد.

تقوی خاطرنشان کرد: ساز و کارها باید به گونه‌ای طراحی و چینش شود که نیاز به دادگاه، جریمه و زندان نباشد.

زکات را مقید به پرداخت معادل دولت نکنیم

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نباید زکات را مقید به پرداخت معادل از سوی دولت کرد، بیان داشت: دولت هم مطمئنا دوست دارد روستاها آباد شوند و ما نیز مانع از حمایت‌های آنها نمی‌شویم.

تقوی افزود: کار ما فرهنگ‌سازی است و باید در این زمینه تلاش کنیم، ائمه جمعه باید همه شهرستان و منطقه را به کار و تلاش تشویق کنند.

وی تصریح کرد: تولید ثروت یک ارزش است و باید این امر را برای مردم تفهیم کنیم، دنیا جدا از آخرت نیست و آخرت کسی آباد می‌شود که دنیای او نیز براساس شرایط و ضوابط اسلامی آباد باشد.

تقوی با اشاره به برپایی همایش‌های زکات گفت: این همایش‌ها به منظور دریافت پیشنهادات، نظرات و حتی انتقادات برگزار می‌شود و اعضای ستاد زکات باید در این جلسات به صورت آزادانه مباحث خود را مطرح کنند.

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب