پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:38:50 - شنبه 10 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راه عزت مردم در بیرون از مرزها نیست، آنهایی که اینگونه بودند ذلیل شدند
خطیب نماز جمعه این هفته رابر گفت :  راه  عزت  مردم در بیرون از مرزها نیست، آنهایی که اینگونه بودند ذلیل شدند به گزارش” صبح رابر” حجت‌الاسلام جعفری در نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران ضمن توصیه به رعایت تقوا الهی ، ضمن  اشاره به همایش نقش زکات در فرهنگ و اقتصاد با حضور […]

خطیب نماز جمعه این هفته رابر گفت :  راه  عزت  مردم در بیرون از مرزها نیست، آنهایی که اینگونه بودند ذلیل شدند

به گزارش” صبح رابر” حجت‌الاسلام جعفری در نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران ضمن توصیه به رعایت تقوا الهی ، ضمن  اشاره به همایش نقش زکات در فرهنگ و اقتصاد با حضور حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور صبح پنجشنبه در کرمان برگزار شد ،در خطبه اول  یک آیه در رابطه با مسئله زکات  بیان داشت : در سوره مبارکه حج آیه ۴۱ می فرمایند : در این آیه اولاً شیوه حکومت  صالحان را بیان می کند و در بیان یاران خدا و دین خدا چه کسانی هستند،کسانی که در روی زمین قدرت را در اختیار دارند و فرصتی را برای خدمت به دست آوردند، در اولین قدم می فرمایند: باید اقامه نماز را داشته باشند  در مسئله نماز ، اقامه کردن نماز ، ترویج فرهنگ نماز باید کوشا باشد ، لذا یکی از نشانه های یاران خدا این است که پیوندشان را با خدا وصل کند وباید اهل نماز باشد ، یکی از نشانه های یاران خدا و یکی از نشانه حکومت صالحان بر روی زمین کسانی که قدرت را در دست دارند ،اینکه زکات مال خودشان را بپردازند.

وی افزود :  خدمت به خلق خدا در نماز پیوند انسان با خالق است،  و در پرداخت زکات پیوند انسان با خلق خدا که همان مردم هستند ،اگر کسی زکات مال خودش را پرداخت و مال خودش را پاک کرد،این یکی ازراههای رسیدن به خدا و خدمت به خلق خدا است، خدمت به خلق خدا که بالاترین عبادت محسوب می شود .

 امام جمعه رابر ابراز داشت : وقتی سؤال شد اگر شما جای ما بودید ،چه می کردید ، اولین عبادت خدمت به خلق خدا ذکر کردند ، واین خدمت با پرداخت زکات است، حاکم اسلامی و مردم اسلامی باید زکات را اخذ کند و در ارتباط با یاری دین خدا خرج کند که باز همان خدمت به خلق خداست.

وی دو نشانه مهم برای حکومت صالحان  کسانی که می خواهند دین خدا را جاری کنند ، امر به معروف ، امر به خوبی ها و نهی از منکر ، نهی از بدی ها ، دانست و گفت: اگر یک مسلمان چهار اصل را داشته باشد ، اقامه نماز ، پرداخت زکات ، امر به معروف و نهی از منکر یقیناً  به رستگاری می رسد،  بعد فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر یکی ازنشانه ها و  پایه های  اساسی  یک  جامعه صالح است.

خطیب نماز جمعه رابر وظیفه  اصلی  حاکمان اسلامی امر به معروف و نهی از منکر دانست و  اذعان داشت : این وظیفه حاکمان اسلامی است که دست مردم را بگیرند و به بهشت ببرند ، این تعبیر اشتباهی است که یکی از مسئولین اخیراً گفته بود ،که مردم را به زور به بهشت نبرید ، اگر دست مردم را نگیرید و کمک  و راهنمایی نکنیم ، امر به معرف نکنیم چگونه آنها را به بهشت ببریم، پس  انسان باید وظیفه خودش را بشناسد.

وی ضمن اشاره به ادامه آیه  تصریح کرد :  عاقبت امر ما به دست خداست ، انسان  با پرداخت زکات ، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر عاقبت بخیر می شودو این شیوه حکومت انسان های صالح است .

 

جعفری در ادامه سخنان خود با یک روایت از امیرالمومنین علی (ع) بیان داشت : خوشابه حال کسی که کسبش را پاک کرد، کسی که می خواهد کسبش را پاک کند باید زکات مال و اشیاکه به آن زکات تعلق می گیرید بپردازد .

وی ادامه داد : برای  ترویج دین مبین اسلام، برای رسیدگی به فقرا ئ، کوشا باشید و دین خدا را یاری کنید،  اگر مال و زندگی انسان پاک شد، نمازش پذیرفته می شود و امر به معروف و نهی از منکر مورد قبول واقع می شود .

 امام جمعه رابر در خطبه دوم این هفته ،حلول ماه شعبان ولادت ها و اعیاد شعبانیه را به محضر  حضرت ولی عصر ، رهبر معظم انقلاب و شما مردم متدین و یاوران دین خدا تبریک گفت و بیان داشت : حضرت محمد فرمودند:  شعبان ماه من است و کسی که مرا در این ماه یاری کند خدای تبارک و تعالی او را بیامرزد .

وی افزود :  یکی از راهها روزه داری است روزه ماه شعبان ،مناجات و عبادات خالصانه ای  که در ماه شعبان را غنیمت بشمارید و خود مان رابرای مهمانی در ماه مبارک رمضان مهیا کنیم  .

 و ی همه ملت عزیز ایران  و  همه کسانی که دنبال ارزشها و اصول دین مبین اسلام است  دعوت کردو عنوان کرد :  مثل یاران  دین حسین بن علی (ع)، حضرت عباس (ع) ، امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)  باشید، چگونه دین خدا را یاری کرد.

جعفری در بخش دیگری از خطبه های دوم نماز ضمن تسلیت به مناسبت سالروز ۱۵ خرداد در سال ۱۳۶۸ رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) یاد خاطره امام بزرگوار  و شهدا مخصوصاً شهدای ۱۵ خرداد که نقش اصلی  در پیروزی انقلاب اسلامی  داشتند را با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد گرامی داشت.

وی افزود : افراد شایسته که توسط خبرگان رهبری در سال ۱۳۶۸ حضرت آیت العظمی الامام خامنه ای ( مدظله )  به عنوان رهبر ی جامعه اسلامی و ولی امر مسلمین انتخاب و به مردم معرفی شدند، مردم که آن زمان داغدارو مصیبت دیده بودند با اعلام نام مبارک ایشان همه ملت های مسلمان خرسند شدند،که خدای تبارک و تعالی و زمان رهبری حضرت امام بر آنها منت داشت در سال ۶۸ هم خداوند بر مسلمین منت گذاشت که یک شخصیت نورانی که  به برادر امام هست و امام را برادر خطاب می کرد انتخاب شدند ، یاران امام و دوستان امام خرسند شدند از طرفی دشمنان ایشان را می شناختند و مسئولیت های اجرایی که در دوران ریاست جمهوری ، و در مجلس ،شورای انقلاب فرهنگی و جاهای دیگر دیده بودند ، ناراحت بودند و یک داغ بر دل آنها گذاشته شد و امروز هم این داغ بر دل دشمنان نبی خدا ، چه فتنه گر ها و چه صهیونیست ها در راسشان دولت آمریکا نگران هستند و خودشان هم می گویند .

خطیب نماز جمعه رابر  گفت  همانطور که خود مقام معظم رهبری  فرمودند این انقلاب ، انقلابی هست که با سلطه بیگانگان مبارزه می کند . حضرت آقا فرمودند: که ما با مبارزه این انقلاب را به دست آوردیم ، مردم با دشمنان مبارزه کردند تا این انقلاب به دست آمد .

وی افزود : کشورهای دیگر مثل لیبی آفریقا ، اروپا انقلاب کردند اما انقلاب شان نماند ، چرا ، چون تسلیم شدند و دست به سازش زدند.

 جعفری خاطر نشان کرد : راه  عزت  مردم در بیرون از مرزها نیست، آنهایی که اینگونه بودند ذلیل شدند .

وی ضمن اشاره به سخن حضرت امام بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرمودند : هیچ تصور نکند  که ما راه سازش باجهانخوران را نمی دانیم ولی هیهات منا الذله که خادمان اسلام به مردم خیانت نمی کنند.اگر زنده زنده در شعله هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمى کنیم.

در ادامه عنوان کرد :  امام  می فرمایند اگر قطعه قطعه بشویم و همه زندگی مان برود، اما اگر بخواهیم اسلام بماند و خون شهیدان پایمال نشود، نباید سازش کنیم .

حجت الاسلام چعفری  ادامه داد:شعار عاشورایی حسین بن علی‏ «ع‏» هیهات منا الذله و شعار همه آزادگانی که زیر بار ظلم نمی‏روند و سلطه جباران را نمی‏پذیرند ، این شعار را ملت عزیز ایران و مردم رابر را دارند.

وی افزود : ما در زندگی باید مقلد  امامان و پیامبران باشیم  و سبک زندگی مان را با سبک زندگی امام تطبیق بدهیم، زندگی ساده ای که مقام معظم رهبری دارند و سبک زندگی علوی، رضوی و فاطمی داشته باشیم و از اسراف، اشتباه  و از خطا دور باشیم و در همه کارها باید مقلد مقام معظم رهبری باشیم .

 در بخش پایانی خطبه ها گفت : انسان باید به دنبال تولید و ثروت باشد ،هم جدیت  در کا ر ، حفاظت از ارزشها  و هم ثروتی سالم داشته  باشد ، هم تولید به ثروت و هم نگاه به درون  اسلام ، جزء وظایف مان است .

 انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب