پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:06:23 - یکشنبه 11 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رسالت حاکمیت است که جلوی رفتن مردم به جهنم را بگیرد/تفاوت قائل شدن بین “دین دولتی” و “دولت دینی” بازی سیاسی است
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: آقایان اگر می خواهند در کشور در زمینه فرهنگی کاری انجام دهند جلوی آُسیب های فرهنگی اجتماعی مانند مواد مخدر که تبدیل به جهنم شده را بگیرند به گزارش ” صبح رابر” حجت الاسلام سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی دانا در […]

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: آقایان اگر می خواهند در کشور در زمینه فرهنگی کاری انجام دهند جلوی آُسیب های فرهنگی اجتماعی مانند مواد مخدر که تبدیل به جهنم شده را بگیرند

به گزارش ” صبح رابر” حجت الاسلام سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی دانا در پاسخ به سوالی مبنی بر تفسیر صحبت‌های رئیس جمهور که «مردم را نمی شود به زور شلاق به بهشت برد» و «نباید به فکر بهشت رفتن مردم باشیم»، گفت: آقای روحانی هم سابقه حوزوی و دانشگاهی دارد و هم در درون حاکمیت به عنوان دبیر شورای امنیت و یک استراتژیست فعالیت کرده است بنابراین وی به مباحث حوزوی و دانشگاهی و از طرفی مسایل حکومت آشناست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نوع حرفی که رئیس جمهور می زنند در اذهان عمومی ابهام و سوال ایجاد می کند. همین حرفی که ایشان در مورد بهشت بردن مردم با زور شلاق می زنند را می توان از دو بعد بررسی کرد.

وی ادامه داد: یک بعد حرف آقای رئیس جمهور این است که این حرف، حق است چون اسلام صاحب منطق است و به تفکر و اندیشه و مسایل علمی احترام می گذارد و برای اسلام این مسائل در درجه اول اهمیت دارد و پیغمبر اکرم با همین منطق مبعوث گردید؛ بنابراین احترامی که اسلام به اندیشه و علم و تفکر می گذارد خنثی کننده آن شعاری است که می‌گوید اسلام با زور شمشیر آمده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تصریح کرد: بعد دیگر در کلام رئیس جمهور این است که یعنی باید کلاً افراد آزاد باشند و هر کاری که خواست و اراده‌شان است انجام دهند و با تقلید از سبک‌های غربی، به مسائلی چون هم‌جنس بازی، فساد و فحشا رو بیاورند و در مقابل آنها حاکمیت سکوت کند.

سالک یادآور شد: این از رسالت حاکمیت است که جلوی رفتن مردم به جهنم را بگیرد؛ از نوع جملات طرح شده توسط رئیس جمهور این‌گونه برداشت می شود که وی به بعد دوم قضیه که همان ایجاد آزادی وافر در جامعه است، اشاره دارد.

سوء استفاده دانشگاه‌ها از اظهارات رئیس‌جمهور

وی اذعان داشت: این فضای گفتمانی رئیس جمهور در دانشگاه‌ها نیز رسوخ کرده و در آنجا نیز برخی شعار آزادی بی حد و حصر را سر می دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این موضوع که ۳۵ سال است که در این مملکت آزادی وجود دارد یادآور شد: تمام روزنامه های زنجیره‌ای هر چه خواستند در مورد جدایی دین از سیاست بیان کردند و عبارت‌های چون دین دولتی و دولت دینی را به وفور مورد تعریف و تحریف و کنکاش خود قرار دادند و کسی جلوی آنها را نگرفت.

سالک با اشاره به سخنان صریح رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر اینکه دین دولتی و دولت دینی در نظام جمهوری اسلامی یک معنا دارد گفت: باید دید کسانی که این بازی‌های سیاسی را در الفاظ به کار می برند، چه هدفی را دنبال می کنند؟

سالک تصریح کرد: اگر می خواهند در کشور در زمینه فرهنگی کاری انجام دهند جلوی آسیب های فرهنگی اجتماعی مانند مواد مخدر که تبدیل به جهنم شده را بگیرند.

وی تأکید کرد: مسئولان و دولتمردان باید بسترسازی کنند که رشد ازدواج برای موالید بالا برود نه اینکه سن ازدواج را بالا ببرند و از آن طرف سن طلاق هم بالا برود. این مسائل نیاز به قدرت حاکمیتی دارد و حاکمیت است که ملت را با منطق و تعقل به بهشت می برد و مانع ورود به جهتم می شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب