پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:22:08 - چهارشنبه 21 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اندر احوالات مردم رابر در آستانه نیمه شعبان + عکس
به گزارش” صبح رابر”با فرا رسیدن ماه شعبان، موجی از شادی و نشاط دل‌های شیعیان را فرا می‌گیرد. در هر جای دنیا که قلبی به عشق اهل بیت(علیهم السلام)می‌تپد، در این ایام به نوعی نسبت به اهل بیت(علیهم السلام)ابراز ارادت می‌کنند. اوج این سرور، در نیمه ماه شعبان نمایان می‌شود. چرا که در جای جای […]

به گزارش” صبح رابر”با فرا رسیدن ماه شعبان، موجی از شادی و نشاط دل‌های شیعیان را فرا می‌گیرد. در هر جای دنیا که قلبی به عشق اهل بیت(علیهم السلام)می‌تپد، در این ایام به نوعی نسبت به اهل بیت(علیهم السلام)ابراز ارادت می‌کنند.

اوج این سرور، در نیمه ماه شعبان نمایان می‌شود. چرا که در جای جای میهن  اسلامی ، هر کسی به نحوی در این شادی شریک می‌گردد. هر شهری و هر محله‌ای طبق آداب و رسومی که دارند، جشن‌های با شکوهی بر پا می‌کنند.

برای این که از آداب و رسومی که به مناسبت به این عید بزرگ در رابر همزمان با  سراسر  کشور  در اکثر   مساجد،  تکیه ها شهر و روستا برنامه‌هایی چون برپایی جشن‌ها، پخش شیرینی و شربت، آش ،غباروبی و آذین بندی خیابان ها ، مساجد ومحله‌ها، عیدی دادن ، برپایی دعای ندبه در روز نیمه شعبان در مسجدصاحب الزمان،  بر پایی دعای کمیل در شب نیمه شعبان، سرزدن به اقوام و خویشان و صله ارحام ، زیارت آرامگاه امامزادگان و نوادگان ائمه و مردم شهرستان بیشتر نذر و نزورات خود را در این روز فرخنده بجا می‌آورند و با تقسیم گوشت قربانی و آش و غذا بین مردم محل و افراد نیازمند نذر خود را ادا می‌کنند، بیشتر جوانان رابری جشن عروسی شان  در بهترین شب سال ،نیمه شعبان ولادت منجی بشریت حضرت مهدی(عج)انتخاب کردندو…  که در اینجا به بخشی از این آداب و رسوم  در شهرستان رابر اشاره شد .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب