پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:03:30 - دوشنبه 26 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ژنرالی که کابوس داعش ، آمریکا و اسرائیل است
در این روزهایی که عراق درگیر صحنه های وحشت ناک خون و خون ریزی است که بازی صهیونیست ها و آمریکایی هاست و یک گروهک خود ساخته با عنوان داعش را به جان مردم عراق انداخته اند تا باز هم به چپاول و اشغالگری عراق دست بزنند… به گزارش” صبح رابر” در این روزهایی که […]

در این روزهایی که عراق درگیر صحنه های وحشت ناک خون و خون ریزی است که بازی صهیونیست ها و آمریکایی هاست و یک گروهک خود ساخته با عنوان داعش را به جان مردم عراق انداخته اند تا باز هم به چپاول و اشغالگری عراق دست بزنند…

به گزارش” صبح رابر” در این روزهایی که عراق درگیر صحنه های وحشت ناک خون و خون ریزی است که بازی صهیونیست ها و آمریکایی هاست و یک گروهک خود ساخته با عنوان داعش را به جان مردم عراق انداخته اند تا باز هم به چپاول و اشغالگری عراق دست بزنند و مردم این کشور را نسل کشی کنند و به اسم اسلام در دنیا اسلام هراسی کنند باز هم حضور حاج قاسم سلیمانی مطرح می شود که به کمک مردم و دولت عراق رفته است .

در این گزارش قصد داریم بخشی از زندگی حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای شما معرفی کرده تا بیشتر این فرمانده سپاه اسلام را بشناسید.
اینجا داخل ایران اسلامی، آنها که او را می‌شناسند، از حجب و تواضع و آرامش او می‌گویند، مردی که برخلاف آنچه امریکایی‌ها می‌گویند، مرموز نیست اما با قدرت و با ایمان و توکل به خداست.هر قدر که داخل ایران، او را کم می‌شناسند، خارج از این مرزهای جغرافیایی، قصه‌های حیرت‌آوری از او بر سر زبان‌هاست که با آمیخته‌ای از راست و دروغ، شبحی ترسناک و هول انگیز از او ارائه می‌دهد که گویی همه منافع امریکایی‌ها را در خاورمیانه به خطر انداخته است و جالب آنکه هر قدر آنها او را ترسناک‌تر و هول‌انگیزتر معرفی می‌کنند، اینجا داخل ایران اسلامی، آنها که او را می‌شناسند، از حجب و تواضع و آرامش او می‌گویند، مردی که برخلاف آنچه امریکایی‌ها می‌گویند، مرموز نیست.

هر قدر او آرام و بی‌سر و صدا می‌رود و می‌آید و کارهایش را انجام می‌دهد، بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی در مورد او، یعنی سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران خیلی خبرها هست. آنها از او و سپاه تحت امرش می‌ترسند و همین ترس سرآغاز خبرهای بعدی است، آنها او را تروریست می‌خوانند، بارها و بارها تحریمش می‌کنند، به او اتهام دخالت در امور سایر کشورها را می‌زنند، او را فردی بسیار قدرتمند در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی در خاورمیانه توصیف می‌کنند، او را متهم پرونده ترور رفیق حریری می‌دانند و سرانجام آنکه، آنها در کنگره امریکا، صریحاً و رسماً پیشنهاد ترور او را می‌دهند! شاید تعجبی هم نباشد، آخر آنها از مبارزه با قاسم سلیمانی و نیروهایش ناتوان شده‌اند، به همین سادگی!

و این البته همه آن چیزی نیست که در مورد او گفته می‌شود. روزنامه انگلیسی گاردین در مورد قاسم سلیمانی می‌نویسد: «حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی با هوش می‌دانند. بسیاری از مقامات امریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن کار افراد وفادار به سلیمانی کرده‌اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کارهای او شده‌اند.»

شاید از سر همین بهت است که یکی از مقامات بلندپایه ارتش امریکا عاجزانه می‌گوید: «من اگر او را ببینم، خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‌خواهد؟!»

http://www.enghelab-news.ir/enghelab-news/83685_1402816371.jpgواقعیت آن است که گرچه غربی‌ها او را ژنرال می‌نامند و او فرمانده یک نیروی نظامی است و امریکایی‌ها دوست دارند قبل از هر چیز او یک تروریست به نظر برسد که فقط با عملیات‌های نظامی به اهدافش دست می‌یابد، اما خود نیز نمی‌توانند معترف نباشند که او، بی‌آنکه وارد عرصه نظامی شود، از بعد سیاسی به پیروزی دست می‌یابد، اتفاقی که او با تکیه بر ویژگی‌های اخلاقی‌اش و تکیه بر اصول انقلاب اسلامی که منشأ منش رفتاری او نیز هست، رقم می‌زند، نه با تکیه بر قدرت نظامی‌اش.

روزنامه امریکایی «مک کلثی» در سی‌ام مارس ۲۰۰۸ گزارش داده بود: «سلیمانی برای توقف درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی عراق که بیشترشان شیعه هستند و نیروهای رادیکال مقتدی صدر در شهر بصره، پا در میانی کرده است. . . یکی از نخستین و مهمترین پیروزی‌های سلیمانی بر امریکا در عراق، ایجاد برتری سیاسی بود، نه نظامی.

وی در ژانویه سال ۲۰۰۵، زمانی به عراق آمد که عراقی‌ها برای نخستین بار پس از سقوط صدام حسین، به پای صندوق‌های رأی می‌رفتند. در حالی که امریکا حمایت شدیدی از نخست‌وزیر شدن ایاد علاوی می‌کرد، سلیمانی فعالیت خود را در حمایت از شیعیان طرفدار ایران آغازکرد و به شدت به راهنمایی آنان برای پیروزی در انتخابات پرداخت. پس از انتخابات، بوش انگشت‌های رنگی مردم عراق را پیروزی بزرگی برای دمکراسی دانست، اما علاوی و متحدانش شکست خوردند.»

زلمای خلیل‌زاد، سفیر سابق امریکا در افغانستان نیز می‌گوید: «همان‌قدر که مقامات امریکایی سلیمانی را به جنگ افروزی متهم می‌کنند، او در ایجاد صلح نیز برای رسیدن به اهدافش فعال بوده است. او در پایان دادن به درگیری‌های نیروهای مقتدی صدر و نیروهای عراقی در بصره، نقشی حیاتی داشت، تهدیدی که می‌رفت ناآرامی‌های آن گسترش یافته و پیامدهای وخیمی به ویژه برای منابع نفتی عراق در پی داشته باشد.»

یکی از نمایندگان مجلس عراق که از دستیاران ارشد نوری المالکی هم هست، درباره سردار سلیمانی می‌گوید: «او فقط یکبار در این هشت ساله به عراق آمده است. او فردی است که آرام سخن می‌گوید و منطقی و بسیار مؤدب است. وقتی با او حرف می‌زنید، بسیار ساده برخورد می‌کند. تا زمانی که پشتوانه او را نشناسید، نمی‌دانید چه قدرتی دارد، هیچ کسی نمی‌تواند با او بجنگد.»

بنا به گفتهٔ سرلشکر سلیمانی، وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عین ادامه کار در سازمان آب کرمان، به عضویتِ مجموعهٔ «سپاه افتخاری» که به وسیلهٔ پدرِ شهید قاضی تأسیس شده بود، درآمد.سرلشکر سلیمانی بیان می‌کند که به محض بازگشت از مهاباد به ریاست پادگان قدس سپاه در کرمان منصوب می‌شود.با حمله رژیم صدام به خاک ایران، سرلشکر سلیمانی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در رأس یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود تا جلوی پیشروی دشمن بعثی در جبههٔ مالکیه را بگیرد.

سرلشکر سلیمانی در بیشتر عملیات عمدهٔ نظامی دوران جنگ با عراق شرکت کرد که از مهم‌ترین آن‌ها عملیات والفجر ۸ ( فتح فاو)، کربلای ۴، کربلای ۵ و  تک شلمچه بود.

با پایان یافتن جنگ در سال ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

بی درنگ پس از آتش‌بس با عراق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأمور مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شد. قاسم سلیمانی تا هنگام انتصاب به فرماندهی نیروی قدس سپاه، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید.

سرلشکر قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۶ به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

وی در هشت سال جنگ با دشمن بعثی و نیز مبارزه با باندهای مواد مخدر در مناطق مرزی ایران و افغانستان تا پیش از انتصابش به فرماندهی سپاه قدس تجربهٔ بی مانندی اندوخت.

سرلشکر سلیمانی در نشست مقدماتی «کنفرانس جوانان و بیداری اسلامی» گفت: «ایران در جنوب لبنان و عراق نیز حضور دارد. در واقع این مناطق به نوعی تحت تاثیر عملکرد و تفکر جمهوری اسلامی ایران هستند.»

پس از وقوع یک انفجار مهیب در دمشق که به کشته و زخمی شدن چندین مقام سوری انجامید رسانه‌های جهان گزارش دادند که قاسم سلیمانی نیز در میان کشته شدگان قرار دارد.

چند روز پس از این ادعا حاج قاسم سلیمانی در دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران حضور یافت.

مقامات وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سرلشکر سلیمانی را متهم به همکاری با نیروهای امنیتی سوریه و سرکوب مخالفان بشار اسد کرده‌اند.

در پی این اتهام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا وی را تحریم کرده‌است

سرلشکر سلیمانی: مقام معظم رهبری اعلام کردند از فلسطین حمایت می‌کنیمسرلشکر حاج قاسم سلیمانی در نشست با جمعی از پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که امروز با آن مواجه هستیم، ایجاد حساسیت نسبت به شیعیان است و باید نسبت به این موضوع توجه عمومی به ‌وجود آید که در عراق، پاکستان، سوریه و … دلیلی این شیعه‌کشی‌ها چیست و علما در مورد این موضوع نگران هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه معتقد است به برکت انقلاب اسلامی پیوستگی بین شیعیان صورت گرفته و این برکه‌ها و دریاچه‌های گسسته به هم پیوند خوردند و شیعه و تشیع در جهان موضوعیت پیدا کرده است.

وی در آن نشست گفت: در موضوعات مهم از جمله سوریه حساسیت مردم کوچه و بازار با حساسیت مسئولان برابر است و مردم نگران هستند و این وضعیت در بین تمام مسلمانان جهان وجود دارد.

فرمانده دوران دفاع مقدس اعتقاد دارد که در صورت ثبات، عراق تأثیرگذاری مطلوبی بر جهان عرب دارد و صدور انقلاب گاهی به کار فرهنگی نیاز دارد و گاهی ایجاد ساختار بسیار مؤثر است.

به گفته وی، برخی کشورهای عربی تلاش دارند وضعیت عراق را به گذشته باز گردانند، اما وضعیت کنونی عراق ادامه دارد و برگشت این روند غیرممکن است و آمریکا و برخی کشورهای منطقه ۹۰ درصد راه را رفتند که مسیر را از راه قانونی و انتخابات برگردانند که موفق نشدند.

وی می‌گوید: در دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران مدافع منافع اهل سنت نبوده است و هیچ کشور عربی جرأت نکرده یک فشنگ به فلسطینی‌ها بدهد، اما مقام معظم رهبری اعلام کردند از فلسطین حمایت می‌کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه معتقد است که آمریکا در افغانستان شکست کامل خورده و ماندگار نیست، البته پایگاه‌های خود را نگه می‌دارند، اما وارد صحنه جنگ نمی‌شوند و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حال فرار از افغانستان هستند.

وی در همان نشست گفت: در سوریه برخی کشورهای عرب میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا اوضاع را متشنج کنند، اما ملت و دولت سوریه ایستادگی می‌کنند. همچنین در انتخابات پیشین لبنان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کردند تا حزب‌الله پیروز نشود، اما موفق نشدند.

سرلشکر سلیمانی اعتقاد دارد در داخل کشور باید توجه به مدیریت و حمایت از مرکزیت نظام اسلامی باشد، چرا که قدرت ایران بر بیرون بسیار اثر دارد و موفقیت‌های صنعتی و تکنولوژی ایران موجب سرافرازی جهان اسلام است و مسلمانان احساس قدرت و قوت می‌کنند و این روند تداوم دارد.

رهبری سرلشکر سلیمانی را شهید زنده نامیدرهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۶ و در دیدار اعضا و مسئولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۸ هزار شهید استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خطاب به سردار سلیمانی که در آن مقطع فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان بود، فرمودند: ” خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید.”

http://www.enghelab-news.ir/enghelab-news/%20%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همچنین در سفر خود به استان کرمان در سال ۱۳۸۴ و در دیدار با خانواده‌های شهدای استان کرمان این جمله را خطاب به سرداران حاضر در این جلسه بیان فرمودند: ” آن‌هایى که به جبهه‌هاى جنگ رفتند و خطر را پذیرفتند و جان خودشان را کف دست گرفتند و همه‌ نیروى خودشان را صرف کردند، خداى متعال خواست این‌ها زنده بمانند و برکاتشان براى کشورشان و دنیاى اسلام ادامه پیدا کند. سردار سلیمانى هم ایثارگر است – او هم یک شهید است – سردار رئوفى هم همین‌طور؛ سردار احمدیان هم همین‌طور. این سرداران، شهید زنده‌اند؛ به شرطى که این راه را ادامه دهند. البته این شرط و شروط براى همه است.

تا راه خدا را ادامه مى‌دهید، جزو صالحین‌اید؛ اگر کج رفتید، همه چیز تمام مى‌شود. همه‌ ما همین‌طوریم؛ بنده هم همین‌طورم. اگر کج قدم گذاشتیم، نمى‌شود بگوییم ما کسى هستیم که یک روز فلان کار را کردیم. کسانى که در راه خدا جهاد کردند، جهادشان محفوظ است؛ این ذخیره‌اى است که خداى متعال در آن دنیا براى آن‌ها نگه داشته است.”

یکی از نماینده‌های شیعه مجلس عراق [قاسم الاعرجی] در صفحه شبکه اجتماعی اش عکسی از خود و حاج قاسم سلیمانی منتشر کرده است و نوشته: حاج قاسم اینجاست! و با استفاده از نام حاج قاسم سلیمانی در دل دشمنان اسلام الخصوص گروهک تروریستی داعش رعب و وحشت ایجاد کرده است.

ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌هفته گذشته همراه با ۱۲ نفر از افسرانش به عراق سفر کرد.

 منبع: دانا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب