پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:38:27 - چهارشنبه 28 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۰ درصد جانبازان شیمیایی در کرمان حضور دارند
به گزارش ” صبح رابر” به نقل از مهر، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی دوشنبه شب در جمع  جانبازان ۷۰ درصد که در اردوگاه شهید باهنر کوهپایه برگزار شد؛ گفت: جانبازان کسانی هستند که یک روز وصیت نامه نوشتند و با عشق و علاقه به شرف؛ ناموس و کشور به جبهه رفتند اما قسمت نشد به شهادت […]

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از مهر، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی دوشنبه شب در جمع  جانبازان ۷۰ درصد که در اردوگاه شهید باهنر کوهپایه برگزار شد؛ گفت: جانبازان کسانی هستند که یک روز وصیت نامه نوشتند و با عشق و علاقه به شرف؛ ناموس و کشور به جبهه رفتند اما قسمت نشد به شهادت برسند.

وی اظهار داشت: برخی از این عزیزان قطع نخاع، برخی قطع دست و پا شدند تا ما بر پا بایستیم و دست پیش دیگران دراز نکنیم.

این مسئول افزود: برخی چشمان خود را تقدیم کردند تا ما فقط چشم به خدا داشته باشیم و تعدادی ریه‌ خود را از دست دادند و امروز به سختی نفس می‌کشند و بعضا لحظه‌ای بدون کپسول اکسیژن نمی‌توانند زندگی کنند و برخی از جانبازان هم ترکیبی از این مجروحیت‌ها را دارند و برخی نیز با سوغاتی که غرب به صدام داده بود، شیمیایی شدند.

حسنی سعدی تصریح کرد: تقریبا ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت کل  کشور جانباز هستند که این رقم معادل یک درصد جمعیت کشور است و با احتساب خانواده هایشان ۸۳۶ هزار و ۲۱۸ نفر هستند.

وی اضافه کرد: هزار ۹۱۹ نفر از این جانبازان قطع نخاع و ۲۲۱ نفر قطع نخاع از گردن هستند.

سردار حسنی در ادامه یادآور شد: ۱۸ هزار و ۵۴۴ نفر جانباز قطع پا و ۱۲ هزار و ۲۴۰ نفر جانباز قطع دست داریم که جان خود را برای دفاع از اسلام؛ قرآن، ناموس و وطن کف دست گرفتند.

وی با بیان وجود ۴۰ هزار جانباز اعصاب و روان شدید، گفت: در کشور شش هزار و ۳۱۰ نفر جانباز از دو چشم نابینا داریم که ۲۱ نفر متعلق به استان کرمان است و همچنین ۱۰۰ هزار جانباز شیمیایی داریم که ۱۰ درصد آن‌ها از استان کرمان هستند.

سردار حسنی در پایان ضمن تجلیل از خدمات همسران جانبازان و صبوری فرزندانشان، جانبازان رجب‌زاده که ۶۳ بار مورد عمل جراحی قرار گرفته و محمد رضایی سرداری جانباز ۷۰ درصد رفسنجانی را الگوهای بی‌نظیری برای نسل امروز و فردا دانست و گفت: خانواده این عزیزان در ثواب آن‌ها شریک هستند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب